۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۷۶۲۲۱۵
باقری:

اقدام آلمان هدیه‌ای به افراط‌گرایان، خشونت‌طلبان و جریان‌های‌ حامی تروریسم

اقدام آلمان هدیه‌ای به افراط‌گرایان، خشونت‌طلبان و جریان‌های‌ حامی تروریسم
سرپرست وزارت امور خارجه اقدام مراجع قضایی انتظامی آلمان در تفتیش اماکن مرتبط با مرکز اسلامی هامبورگ را حرکتی ناموجه و ناقض قواعد و موازین ناظر بر آزادی مذهب و اندیشه خواند و این قدام را هدیه‌ای به افراط‌گرایان، خشونت‌طلبان و جریان‌های‌ حامی تروریسم دانست.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه امشب (پنجشنبه) چهارم مرداد ماه در واکنش به ایدام اخیر پلیس و مراجع قضایی آلمان اعلام کرد: اقدام مراجع قضایی انتظامی آلمان در تفتیش اماکن مرتبط با مرکز اسلامی هامبورگ، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مراکز اسلامی با پیشینه‌ای ۷۰ ساله که میراث گرانبهای‌ مرجع روشن ضمیر شیعیان جهان حضرت آیت‌الله بروجردی است، حرکتی ناموجه و ناقض قواعد و موازین ناظر بر آزادی مذهب و اندیشه است.

به گزارش فارس، وزیر کشور آلمان چهارشنبه (سوم مرداد) تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ را با ادعای حمایت از حزب‌الله لبنان اعلام کرد. علاوه بر این، چهار مسجد دیگر نیز تعطیل شدند.

اقدام پلیس آلمان در بستن تعدادی از مراکز اسلامی در این کشور با واکنش ایران مواجه شد و در همین ارتباط سفیر این کشور در تهران روز چهارشنبه سوم مرداد ماه به وزارت امور خارجه احضار و ضمن محکوم کردن این اقدام خصمانه، در مورد پیامدهای اینگونه اقدامات مخرب به دولت آلمان هشدار داده شد.

هدیه‌ای به حامیان تروربسم و افراط گرایان

علی باقری در همین ارتباط افزود: این اقدام هدیه‌ای به افراط‌گرایان، خشونت‌طلبان و جریان‌های‌ حامی تروریسم است.

این دیپلمات ارشد ایرانی همچنبن عنوان کرد: رژیم تروریستی اسرائیل که از هر رخدادی برای منحرف کردن افکار عمومی از نسل‌کشی فلسطینی‌ها استفاده می کند، نیز از این اقدام پلیس آلمان استقبال کرد!

 مسئولیت دولت آلمان

سرپرست دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه مسئولیت‌ آثار و عواقب مترتب بر این اقدام ناموجه و خشونت‌طلبانه بر عهده دولت آلمان است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، همراه با امت اسلامی و ایرانیان خارج از کشور، از ترویج اندیشه و تمدن اسلامی - ایرانی و نیز استیفای حقوق مسلمانان و ایرانیان در هر نقطه از جهان از جمله آلمان حمایت می‌کند.

ارسال نظرات