۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۷۶۲۲۰۵

نطق آتشین بازیگر مشهور آمریکایی مقابل کنگره علیه عادی‌سازی نسل‌کشی فلسطینیان توسط اسرائیل+فیلم

نطق آتشین بازیگر مشهور آمریکایی مقابل کنگره علیه عادی‌سازی نسل‌کشی فلسطینیان توسط اسرائیل+فیلم
سوزان ساراندون بازیگر هالیوودی دارنده اسکار با حضور در تظاهرات هزاران نفری که در مخالفت با حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره ایالات متحده برگزار شد، با تاکید بر لزوم حمایت از فلسطینیان گفت: «ما امروز اینجا هستیم تا عادی‌سازی نسل‌کشی را رد کنیم.»

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ساراندون بازیگر هالیوودی دارنده اسکار که یکی از سخنرانان این تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان کنگره آمریکا بود، در بخشی از سخنان خود گفت: «به برادران و خواهران‌مان در فلسطین [می‌گوییم]: ما شما را می‌بینیم و صدای شما را می‌شنویم» و آن را به گوش جهانیان می‌رسانیم.

این بازیگر با ابراز انزجار از آمار کشته‌شدگان در غزه توسط رژیم صهیونیستی گفت: «هیچ‌کس آزاد نیست تا زمانی که همه آزاد نباشند.»

ساراندون که از آغاز جنگ غزه سیاست‌های اسراییل را به شدت مورد انتقاد قرار داده و تجاوز رژیم صهیونستی به این منطقه‌ی محاصره‌شده را مصداق «پاک‌سازی قومی» توصیف کرده بود، با اشاره به کشته شدن بیش از ده هزار زن و نزدیک به شانزده هزار کودک طی این جنگ حدوداً ده ماهه تاکید کرد که این موضوعی «عادی» نیست که بتوان چشم به روی آن بست.

او همچنین با اشاره به کشته‌شدن بیش از ۱۶۰ روزنامه‌نگار در جنگ ویرانگر اسراییل علیه نوار غزه، بیان کرد: «پیش از این هرگز این تعداد روزنامه‌نگار در جنگ‌ها کشته نشده‌اند.»

سازمان‌های حقوق بشری هشدار داده‌اند که ارتش اسرائیل از آغاز جنگ عمداً روزنامه‌نگاران را هدف قرار می‌دهد تا از گزارش جنایاتی که در غزه مرتکب می‌شود، جلوگیری کند. کمیته بین‌المللی حفاظت از روزنامه‌نگاران اعلام کرده که از سال ١٩٩۲ که این کمیته اقدام به ثبت کشته‌شدن روزنامه‌نگاران در سراسر جهان کرده، جنگ غزه به «خونبارترین جنگ برای خبرنگاران» بدل شده است.

این بازیگر ٧٧ ساله چند ماه پیش نیز در تجمع حامیان فلسطین در مقابل دانشگاه کلمبیا در نیویورک که منجر به دستگیری شماری از تظاهرکنندگان توسط پلیس آمریکا شد، شرکت کرده بود.

در حالی‌که هالیوودی‌ها در موضوعات سیاسی ، معمولا مواضع یکسانی می‌گیرند، اما حمله‌ اسراییل به نوار غزه که حدود ده ماه پیش آغاز شد و تاکنون به شهادت بیش از ۳۹ هزار نفر (که اغلب‌شان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند) انجامیده، باعث آشکارشدن اختلاف‌نظرها در بین اهالی سینمای آمریکا شده است.

شکاف عمیق میان کمپانی‌های فیلم‌سازی و آژانس‌های استعدادیابی هالیوود و تعدادی از بازیگران و دست‌اندرکاران آثار سینمایی که موضع‌گیری‌هایی علیه کشتار هولناک در غزه و در حمایت از مردم فلسطین داشتند، ابعاد تازه‌ای از گستره رابطه صمیمانه هالیوود و تل‌آویو را بیش از پیش روشن کرده است.

شماری از بازیگران مطرح سینما از آغاز حملات بی‌وقفه رژیم صهیونستی به غزه، حمایت خود را از فلسطین ابراز کرده‌اند و به همین دلیل از شماری از فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی کنار گذاشته شده‌اند.

ارسال نظرات