۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۷۶۲۰۰۹
در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شد؛

گلایه آیت الله لائینی نسبت به معیارهای مطرح شده از سوی ظریف

گلایه آیت الله لائینی نسبت به معیارهای مطرح شده از سوی ظریف
نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن اعلام گلایه و نقد صحبت‌های اخیر آقای ظریف رئیس شورای راهبری رئیس جمهور منتخب، گفت: یعنی چه که اگر مسلمان شیعه باشی امتیاز نداری! چنین فردی مصلحت نیست که در چنین مسئولیتی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی، نمایند ولی فقیه در مازندران در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، ضمن تسلیت درگذشت حجت الاسلام جباری امام جمعه بهشهر و ابراز ناراحتی از فقدان حضور ایشان در این جلسه اظهار کرد: همانطوری که در خطبه‌های نماز جمعه بیان کردم ضمن تشکر از عزاداری‌ها، مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید با حفظ شئون اسلامی باشد، این مجالس در عین عام بودن نیاز به رعایت ادب، احترام و حرمت دارد و عظمتش خیلی برای ما مهم است.

وی با بیان این که مواردی از ناهنجاری‌های مشاهده شده که به طور قطع سازماندهی شده و با هدف ترویج بوده که برخوردهای لازم نیز صورت می‌گیرد، افزود: برخورد جدی با مباحثی که سیاسی امنیتی می‌شود ضرورت دارد.

آیت الله محمدی لائینی در ادامه سخنان خود به مسأله فرهنگ سازی در خصوص موضوع جمعیت اشاره کرد و با بیان این که فرهنگ‌سازی با تصمیم‌گیری فرهنگی در رابطه با کم و کسری‌های جامعه و آشنایی با آن‌ها ضرورت دارد، ادامه داد: تا تصمیمات لازم و پخته‌ در این خصوص نباشد نمی‌تواند اثر گذار باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که باید برای گسترش فرهنگ ازدواج در جامعه قوانین حمایتی و تشویقی وضع شود، افزود: هر استانی که در زمینه جمعیت در معرض خطر بیشتری است باید در بحث اقدامات تشویقی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی با بیان این که آمار سقط جنین بالای ۵۰ درصد در مراکز دولتی و بالای ۹۰ درصد در مراکز خصوصی را چه کسانی باید مدیریت کنند، افزود: باید مسأله طلاق و همچنین موضوعات مربوط به درمان ناباروری مورد توج قرار گیرد.

امام جمعه ساری با اشاره به برگزاری کنگره شهید شیخ فضل الله نوری در یازدهم مرداد ماه در نور، عنوان کرد: امام حسین (ع) سه وداع مهم داشتند، فرهنگ حسینی فرهنگ خاکی، سلامت و تقواست، ما باید در این کشور فرهنگ تشیع و امام حسین (ع) را ترویج کنیم.

آیت الله محمدی لائینی ضمن گلایه از صحبت‌های اخیر آقای ظریف رئیس شورای راهبری رئیس جمهور منتخب، گفت: این بزرگترین ضربه به فرهنگ تشیع و اهل‌ بیت‌گرایی که در این مملکت با این شور و عظمت است یعنی چه که اگر مسلمان شیعه باشی امتیاز نداری غیر مسلمان شیعه باشی ۱۰ امتیاز به تو می‌دهند!

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: اینکه اگر زن باشی ده امتیاز به تو می‌دهند اما در مملکت امام حسین (ع) شیعه باشی امتیاز نداری، اگر سنی، یهودی، کافر و ادیان رسمی باشی امتیاز داری، این اصلا زیبنده نیست، اگر خودش هم بنشیند پیش خود فکر کند متوجه می شود خیلی حرف غلط و بدی زده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: به طور قطع آقای دکتر پزشکیان موافق با این نیست و خودش جبران می‌کند و چنین افرادی مصلحت نیست که مسؤولیت های مهم داشته باشند.

وی ادامه داد: ما گلایه و ناراحتی، نقد و اعتراض خودمان را با صدای رسا اعلام می کنیم و روح قاطبه مومنین و عزاداران جریحه‌دار شده است./950/

ارسال نظرات