۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۷۶۱۸۸۶

قدردانی امام جمعه بناب از عزاداران، متولیان عزاداری محرم و مبلغان دینی

قدردانی امام جمعه بناب از عزاداران، متولیان عزاداری محرم و مبلغان دینی
امام جمعه بناب گفت: محرم امسال باشکوه تر و با عظمت تر از گذشته برگزار شد و کمّ و کیف مراسمات عزاداری فوق العاده بود و این نشان می‌دهد که نور امام حسین (ع) هیچ وقت خاموش نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی امام جمعه شهرستان بناب در خطبه های آئین عبادی سیاسی جمعه هفته گذشته با عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) اظهار داشت: الحمدلله امسال عاشورا و عزای حسینی باشکوه تر از گذشته برگزار و کمّ و کیف محرم و مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا نویدبخش بود.

وی افزود: هرچه روزگار سپری می شود قیام سیدالشهداء زنده تر، پویاتر و شناخته شده تر جلوه می کند و این عزا و اجتماعات معنادار ظرفیت بزرگی برای هدایت بشریت از فتنه های آخرالزمان است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر بناب با بیان اینکه خداوند کانّه امام حسین (ع) و عاشورا را برای نورانیت ظلمت های آخرالزمان ذخیره فرموده است، تصریح کرد: در چنین بحرانها منحصراً خون مطهر امام حسین (ع) می تواند مشعل هدایت و کشتی نجات بشریت باشد و بالعیان مشاهده می شود جذبه، حلاوت و جلالت آن حضرت چقدر هدایتگر و مشکل گشاست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب بیان کرد: با وجود این همه فضای مسموم در جوامع و بمباران شبهات فکری، عقیدتی و فرهنگی در فضای مجازی، سیل حضور نسل جوان در عزای حسینی و برپایی نمازهای جماعت و جمعه و این همه اجتماعات روز قدس، ۲۲ بهمن، شب های قدر، ایام اعتکاف ما های رجب و رمضان در سراسر کشور از برکات نهضت امام حسین (ع)، عاشورا و اربعین است.

حجت الاسلام باقری بنابی همچنین ابراز امیدواری کرد و گفت: هیچ مکتب و مذهبی در کره ارضی از چنین پشتوانه عظیم برخوردار نیست و این عظمت و شکوه نشانگر این است که بساط عاشورا گسترده و بی نظیر است و جبهه مؤمنین باید از این ظرفیت ها بیشتر بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مستمسک های امام زمان علیه السلام در بدو ظهور مظلومیت سیدالشهداء (ع) خواهد بود، خاطرنشان کرد: در این عصر جاهلیت مدرن فقط ماجرای عاشورا می تواند زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الزمان ارواحنا فداه باشد، برای اینکه نورانیت و عظمت امام حسین (ع) و عاشورا در حالی سیر صعودی بخود می گیرد که استکبار جهانی و اشرار روی زمین با همه قوای مالی، تبلیغاتی و عملیت روانی در فضای مجازی و حقیقی برای گسترش فساد و فحشا تلاش می کنند، اما نورانیت نهضت عاشورا برا ینها چیره شده و مجالس عزا در اکثر کشورها و اینقدر اطعام و احسان و نذورات مردم در شرایط مشکلات معیشتی مردم و برپایی دستجات عزاداری همچنان روبه افزایش است و قطعاً ضمانت بخشی آینده کشور خواهد بود.

امام جمعه بناب در ادامه از کلیه مردم شهرستان بناب در شهرهای بناب و خوشه مهر و روستاهای تابعه که در مراسم عزای حسینی شرکت کردند و خرج و احسان دادند، خصوصاً جوانانی که با وضع مالی محدود ایستگاه های صلواتی برپا کردند، از بانیان مجالس عزا، هیئت امنای مساجد، هیئات مذهبی، علما، طلاب و مداحان و همچنین نیروهای امنیتی و انتظامی تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام باقری بنابی همچنین ضمن تقدیر و تشکر از زحمات رئیس و اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان بناب سالروز تأسیس شورای نگهبان را تبریک گفت.

وحید نستوهی
ارسال نظرات