۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۷۶۱۵۲۰
با حضور وزیر کشور؛

طرح امام سجاد در مرز خسروی اجرا می شود

طرح امام سجاد در مرز خسروی اجرا می شود
وزیر کشور در دیدار با وزیر کشور عراق با اشاره به انجام آخرین هماهنگی‌ها برای برگزاری رویداد اربعین از اجرای طرح امام سجاد(ع) در مرز خسروی برای تسهیل تردد زوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، احمد وحیدی امروز در دیدار با وزیر کشور عراق که در پایانه مرزی خسروی برای بررسی آخرین شرایط زیرساخت‌های اربعین انجام گرفت، اظهار داشت: امروز بر اساس قرار ملاقات از پیش تعیین شده دیداری با وزیر کشور برای انجام آخرین هماهنگی‌ها برای رویداد مهم اربعین برگزار شد.

وزیر کشور گفت: همچنين امروز به همراه وزیر کشور عراق بازدیدی را از مرزهای خسروی، مهران، شلمچه و چزابه خواهیم داشت تا آخرین وضعیت و شرایط زیرساخت‌های مرزی و تجهیزات مورد نیاز برای تسهیل تردد زائران اربعین در ایران و عراق بررسی و دستورات لازم صادر شود.

وحیدی تصریح کرد: با توجه به هماهنگی صورت گرفته با کشور عراق اجرای طرح امام سجاد(ع) برای افزایش سرعت فرآیند استعلام گذرنامه و صدور مجوز ورود و خروج از مرز خسروی در دستور کار قرار گرفت تا مدت زمان ماندگاری زائران در مرز کاهش یابد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد از ابتدای ماه صفر اتوبوس‌های ایرانی با حضور در مرز منذریه زائران ایرانی را تا قسمتی از خاک عراق برای کمک به سیستم حمل و نقل عراق منتقل کنند و مواکب کشورمان بتوانند در این مرز استقرار داشته باشند.

وزیر کشور بیان کرد: اربعین امسال مرزهای خسروی، مهران، شلمچه، چزابه، تمرچین و باشماق برای تردد زائران در نظر گرفته شده تا با توجه به گرمای هوا شاهد تسهیل در تردد زوار باشیم و مشکل خاصی در مرزها ایجاد نشود.

وحیدی خاطرنشان کرد: اربعین سال گذشته ۴ میلیون زائر برای شرکت این مراسم به کشور عراق سفر کردند که با احتساب اتباع خارجی این رقم به ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به زیرساخت‌های مرز خسروی برای تردد زائران مناسب ارزیابی می‌شود، عنوان کرد: مرزی خسروی طی سال گذشته در مسیر رفت و برگشت شاهد تردد حدود یک میلیون زائر بوده که امیدواریم با توسعه زیرساخت‌ها شاهد رونق در این مرز باشیم./1400/

ارسال نظرات