۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۷۶۱۵۱۷
مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور:

نسخه اصلی کارکرد‌های سیاسی، بصیرتی، مطالبه گری و عدالت طلبی را می‌توان از مسجد استخراج کرد

نسخه اصلی کارکرد‌های سیاسی، بصیرتی، مطالبه گری و عدالت طلبی را می‌توان از مسجد استخراج کرد
اصفهان- محمدیان گفت: نسخه اصلی همه کارکرد‌های سیاسی، بصیرتی، مطالبه گری و عدالت طلبی را می‌توان از مسجد استخراج کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محمد تقی محمدیان چهارشنبه شب درآیین افتتاحیه طرح اوقات فراغت تابستانه کانون‌های مساجد شهرستان کاشان با عنوان «مسجد، کانون نشاط» که در کانون فرهنگی الزهرا (س) این شهرستان برگزار شد، گفت: همه ما ملزم به انجام یک عمل صالح بسیار بزرگ هستیم و آن خدمتگزاری به مسجد و اهالی مسجد است.

وی با بیان اینکه خدمتگزاری به مسجد یک سعادت و توفیق بزرگی است که یک مشخصات و التزاماتی دارد، افزود: کسی که دستی به مسجد جامع وجود خود نکشیده نباشد توفیق خدمتگزاری در مسجد را پیدا نمی‌کند.

مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: جایگاهی که شما فعالان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دارید در واقع همان نوکری مسجد و خانه خدا و اهل بیت (ع) است.

محمدیان به معنا و مفهوم واقعی کارفرهنگی اشاره کرد و ابراز داشت: مرتضی آوینی می‌گوید دوره ما یک دوره انحطاط واژه‌ها و مفاهیم است، بسیاری از واژه‌ها که حتی بدیهی به نظر می‌رسند گاهی اوقات نیازمند باز تعریف هستند که یکی از آنها کار فرهنگی است که باید به دنبال معنا و مفهوم واقعی آن بود. 

وی با اشاره به اینکه یکی از واژه‌هایی که نیاز است مرور کنیم همین مسجد است از مسجد به عنوان یک سه ضلعی نام برد و گفت: یک ضلع مسجد خانه خدا و بیت الله است و همه کارکرد‌های توحیدی و عبادی و نیایشی را می‌توان از آن احصا کرد و برایش برنامه ریزی کرد.

به گفته وی ضلع دوم مسجد، پناهگاه مردم است و به تعبیر قرآن مال مردم است و همه کارکرد‌های امدادی و اجتماعی و فرهنگی را می‌توان در آن برنامه ریزی کرد.

محمدیان از پایگاه ولایت به عنوان ضلع سوم مسجد نام برد و افزود: نسخه اصلی همه کارکرد‌های سیاسی، بصیرتی، مطالبه گری و عدالت طلبی را می‌توان از مسجد استخراج کرد و برای آن برنامه ریزی کرد و برای همین است که ما در چنین جایگاهی مهمی ایستاده ایم.

وی فعالیت در مساجد را کار تربیتی دانست و با تأکید بر قدردانی از فعالیت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: فعالان در این عرصه در واقع عهده دار شدن مسؤولیت ایتام آل پیامبر است که پیامبر می‌فرماید، هرکس به فرزندش آموزش بدهد به سه نفر ایتام آل پیامبر رسیدگی کرده است چرا که تکفل این بچه‌ها با خود شخص پیامبر است و ما پاسخگوی ایشان هستیم.

مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور یادآور شد: امروز فعالان کانون‌های فرهنگی با دست خالی و با کمترین امکانات و با کار خلاقانه و آتش به اختیار فعالیت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تعطیل شود.

محمدیان گفت: ما وظیفه حمایت و پشتیبانی از شما را داریم و به اندازه توان و وسع خود تلاش می‌کنیم و مطمئنا هر آنچه در توان داریم همراه و همگام شما خواهیم بود و شما نیز اجازه ندهید کارفرهنگی مسجد که مورد رضایت رهبر معظم انقلاب است روی زمین باقی بماند.

به گفته وی کار بچه‌های مسجد به مانند قایق‌های تند رو عاشورا در کنار ناو‌های جنگی است، توان و سرعت ناو‌ها در اقیانوس زیاد است، اما در یک کیلومتری ساحل باید لنگر بندازند و از اینجا به بعد این قایق‌های تند رو عاشورا هستند که نزدیک ساحل عملیات می‌کنند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات