۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۷۶۱۵۱۶
نماینده مردم شهرستان کاشان و آران و بیدگل در مجلس مطرح کرد؛

لزوم اهتمام مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به رویکرد تربیت محور

لزوم اهتمام مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به رویکرد تربیت محور
اصفهان- معینی گفت: مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به رویکرد تربیت محور در همه برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، مصطفی معینی چهارشنبه شب در آیین افتتاحیه طرح اوقات فراغت تابستانه کانون‌های مساجد شهرستان کاشان با عنوان «مسجد، کانون نشاط» که در کانون فرهنگی الزهرا (س) این شهرستان برگزار شد، گفت: اوقات فراغت به معنای آسودگی از کار روزانه و مشغول شدن به کاری است که انسان دوست دارد.

وی با بیان اینکه اوقات فراغت وقت آزاد و یا وقت مرده نیست افزود: اوقات فراغت وقتی است که انسان با نشاط و با رضایت خاطر آن را سپری کند.

نماینده مردم شهرستان کاشان و آران و بیدگل در مجلس ادامه داد: یکی از دستاورد‌های اوقات فراغت ایجاد نشاط برای انسان است، از این رو ورزش فعالیت جذابی است که سبب نشاط درجسم می‌شود.

وی گفت: علاوه بر نشاط جسم انسان نیازمند نشاط روحی است و همانگونه که جسم انسان خسته و فرسوده می‌شود و نیاز به ورزش دارد همانگونه نیز روح انسان خسته می‌شود که می‌توان با سخنان حکمت آمیز آن شاد کرد.

معینی با اشاره به اشک و گریه در عزاداری‌های اهل بیت (ع)، اظهار داشت: گریه در عزای اهل بیت (ع) با وجود اینکه برای انسان حزن و اندوه است، اما سبب سبکی و نشاط روحی برای انسان است.

نماینده مردم شهرستان کاشان و آران و بیدگل در مجلس، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را مکانی برای شناسایی و پرورش استعداد‌ها دانست و گفت: شناسایی و پرورش استعداد ها، جذب کودکان و نوجوانان به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تربیت صحیح و آگاهی بخشی و بصیرت افزایی از مهمترین وظایف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

وی با اشاره به تربیت محور بودن طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اظهار داشت: مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به رویکرد تربیت محور در همه برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد اهتمام ویژه داشته باشند.

لازم به ذکر است، آیین افتتاحیه طرح اوقات فراغت تابستانه کانون‌های مساجد شهرستان کاشان با عنوان «مسجد، کانون نشاط» با حضور مسأولان شهرستان و استان و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان کاشان در کانون فرهنگی الزهرا (س) این شهرستان برگزار شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات