۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۷۶۱۴۳۶

شماره پنجم مجله خردورزی ویژه تیرماه 1403 منتشر شد

شماره پنجم مجله خردورزی ویژه تیرماه 1403 منتشر شد
شماره پنجم مجله خردورزی ویژه تیرماه ۱۴۰۳ با تیتر اصلی «تهاجم شناختی در کمین، چرا غفلت از علوم شناختی، جوامع مختلف را استعمار زده می‌کند؟» منتشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، شماره پنجم مجله خردورزی ویژه تیرماه 1403 با تیتر اصلی «تهاجم شناختی در کمین، چرا غفلت از علوم شناختی، جوامع مختلف را استعمار زده می‌کند؟» به مدیرمسئولی رفیع‌الدین اسماعیلی، سردبیری مجید رحیمی، مدیریت هنری عرفان‌خلیلی‌فر و به همراه طرح جلدی از آرش فروغی منتشر شد. 

خردورزی در این شماره تلاش کرده است با هدف تبیین ضرورت علوم‌شناختی و بررسی جایگاه آن در ایران و جهان، ذیل شش پرونده ماهیت علوم‌شناختی، فلسفۀ علوم‌شناختی، الهیات و علوم‌شناختی، علوم‌شناختی در ایران و جهان، وضعیت‌سنجی علوم‌شناختی و پروندۀ ویژه بررسی فعالیت‌های علمی شهید محسن فخری‌زاده در حوزۀ علوم‌شناختی و فناوری‌های نوین بپردازد، همچنین برخی از عناوین طرح شده در این شماره عبارت‌اند از: نسبت علوم اعصاب و ارادۀ آزاد، نقش مطالعات بدن‌مندی در تبیین و تبلیغ دین،   علوم‌شناختی و تجربۀ نزدیک به مرگ و مغز، نقد تلقی افواهی از آزمایش‌های شناختی مرتبط با مفاهیم دینی، بررسی تعامل انسان و ماشین، اولویت‌های فناورانه در زیست‌بوم علوم‌شناختی، رویکرد پدیدارشناختی در علوم‌شناختی، بازخوانی و ارزیابی خبرگانی سند توسعۀ علوم‌شناختی،   ظرفیت‌های فلسفۀ اسلامی برای تحول علوم‌شناختی و... .

پنجمین شماره از مجله خردورزی همراه است با آثار و گفتگوهایی از: مهدی گلشنی، احسان رضایت، عبدالحسین خسروپناه، جواد حاتمی، ابراهیم آزادگان، محمد خندان، محمد سادات منصوری، هدایت صحرایی، لیلا اردبیلی، حسن صبوری مقدم، قاسم ترخان، ابراهیم اصولی، سعید باقری، رحمان شریف‌زاده و....

شماره پنجم مجله خردورزی ویژه تیرماه 1403 منتشر شد

مجله خردورزی پس از انتشار چهارده پیش‌شماره به‌ صورت دیجیتال، مجوز چاپ مجله گرفت. از شماره پانزدهم این مجله به صورت چاپی منتشر شد که از سوی مسئولان شماره اول نام گرفت.

 فرهیختگان گرامی می‌توانند شماره پنجم مجله خردورزی را  با واریز مبلغ 150هزار تومان و ارسال رایگان پیش خرید نمایند و برای این منظور وجه مذکور را به شماره کارت 6221068800011741 به‌نام شناخت‌پژوهان رسانه (بانک پارسیان) واریز نمایید، سپس ‌رسید واریز، نشانی دقیق و کدپستی را به دایرکت اینستاگرام خردورزی، و یا به شماره  09368296517 در تلگرام یا ایتا ارسال کنید.

ارسال نظرات