۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۷۶۱۲۴۷

شبکه پایدار در روز رکوردشکنی‌ مصرف برق‌؛ صرفه‌جویی کنید خودرو بگیرید

شبکه پایدار در روز رکوردشکنی‌ مصرف برق‌؛ صرفه‌جویی کنید خودرو بگیرید
مدیرعامل توانیر گفت: شبکه برق کشور هم اکنون پایدار است اما از مردم می‌خواهیم با توجه به تدابیر مصرف بهینه علاوه بر کمک به شبکه از پاداش صرفه‌جویی و استفاده از جوایز کمپین «با انرژی» نظیر خودرو استفاده کنند.
مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر با اشاره به رکوردزنی اوج‌بار مصرف برق در روز گذشته و استمرار گرما اظهار داشت: شبکه برق کشور در حال تامین نیاز بی‌سابقه و تاریخی است اما هم اکنون در سراسر ایران پایداری تامین انرژی وجود دارد.
 
مدیرعامل توانیر گفت: با توجه به پربار شدن شبکه برق، طبیعی است که حوادث در شبکه بالا رود اما با هوشیاری نیروهای عملیاتی صنعت برق، هر حادثه‌ای با سرعت رفع و تامین انرژی بدون مسئله انجام می‌شود.
 
سخنگوی صنعت برق گفت: زمانی‌که مصرف پایین باشد، اگر حادثه پیش بیاید، ابتدا با استفاده از خطوط پشتیبان، برق را تامین کرده و سپس به رفع حادثه می‌پردازیم اما در مواقع پرباری شبکه امکان مانور نیست و باید با سرعت حادثه رفع شود.
 
رجبی مشهدی گفت: شبکه برق کشور هم اکنون پایدار است اما از مردم می‌خواهیم با توجه به تدابیر مصرف بهینه علاوه بر کمک به شبکه از پاداش صرفه‌جویی و استفاده از جوایز کمپین با انرژی نظیر خودرو استفاده کنند.

افزایش تامین برق صنایع نسبت به 3 سال پیش

وی ادامه داد: تامین برق صنایع کشور نسبت به سه سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و افزایش تامین انرژی در رشد تولیدات صنعتی هویدا است.
 
مدیرعامل توانیر در پایان گفت: اوج بار مصرف برق روز گذشته از ۷۶ هزار مگاوات فراتر رفت که این رکورد در طول تاریخ صنعت برق بی‌سابقه است.
منبع: فارس
ارسال نظرات