۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۷۶۰۹۰۵

جنگ اسرائیل با بخش بهداشت غزه/ ازکار افتادن ۳۴ بیمارستان

جنگ اسرائیل با بخش بهداشت غزه/ ازکار افتادن ۳۴ بیمارستان
دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر عامدانه سیستم بهدشتی غزه را مورد هدف قرار داده تاکید کرد اشغالگران تاکنون ۳۴ بیمارستان را از کار انداخته‌اند و تخلیه بیمارستان اروپایی منجر به تعمیق بحران انسانی در غزه می‌گردد.

در حالی که جنایت‌های سیستماتیک صهیونیست‌ها علیه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی غزه همچنان ادامه دارد و سیستم بهداشتی در این باریکه، تقریباً از هم پاشیده است، دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی با صدور دستوراتی، غیرنظامیان در بیمارستان اروپایی و صدها تیم پزشکی در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه را مجبور به ترک این بیمارستان کرده و آن را در دایره هدف‌گیری‌های خود قرار داده است.

اشغالگران 34 بیمارستان غزه را از کار انداخته‌اند

این نهاد دولتی در غزه تصریح کرد: این یک فاجعه انسانی است که بحران بهداشتی در نوار غزه را که به درجه‌ای بی‌سابقه رسیده و جان هزاران مجروح و بیمار را تهدید می‌کند، عمیق‌تر کرده است. جنایات اشغالگران علیه بیمارستان‌ها، اقدامی عامدانه و از پیش طراحی شده با هدف تشدید بحران انسانی و بهداشتی در نوار غزه است و اشغالگران تاکنون 34 بیمارستان را از کار انداخته‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: صهیونیست‌ها با هدف تعمیق بحران انسانی و بهداشتی در غزه، این بار بیمارستان اروپایی را هدف قرار داده‌اند و علاوه بر آن فشارها بر کادر پزشکی برای تخلیه مراکز بهداشتی باقیمانده به ویژه بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز غزه را افزایش می‌دهند. در حالی که این بیمارستان تنها مرکز در بخش بهداشت و درمان غزه است که توانسته خودش را فعال نگه دارد و تعداد بیماران و مجروحان در این بیمارستان دو برابر ظرفیت واقعی آن است.

سکوت جامعه جهانی، صهیونیست‌ها را برای ادامه جنایات گستاخ‌تر می‌کند

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه تاکید کرد: عدم اتخاذ موضع محکم و قاطع از سوی جامعه جهانی در قبال جنایات اشغالگران علیه بیمارستان‌های غزه، از کار انداختن بیمارستان‌ها و هدف قرار دادن عامدانه آنها با بمب و موشک، دشمن صهیونیستی را به ادامه ارتکاب این جنایات تشویق می‌کند که تاکنون منجر به شهادت بیش از 500 پرسنل پزشکی شده است.

این نهاد دولتی در غزه، رژیم اشغالگر، دولت آمریکا و جامعه بین‌المللی را مسئول کامل ادامه جنایات شنیع صهیونیست‌ها علیه بخش بهداشتی و بیمارستان‌ها، تیم‌های پزشکی، مجروحان و بیماران در غزه دانست.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما از جامعه جهانی و همه سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم تا فورا وارد عمل شده و رژیم اشغالگر صهیونیستی را برای توقف جنگ نسل کشی و هدف قرار دادن بیمارستان‌ها تحت فشار قرار دهند. هدف قرار دادن بخش بهداشت، بحران انسانی در غزه را به شکل بی‌سابقه بدتر می‌کند و عدم اقدام جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی در برابر این جنایات صهیونیست‌ها، اشغالگران را برای ادامه جنایات وحشیانه خود علیه بخش بهداشت و بیمارستان‌ها گستاخ‌تر می‌کند.

از طرف دیگر سازمان جهانی بهداشت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بعد از دستور اسرائیل برای تخلیه بیمارستان اروپایی غزه در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه، 270 بیمار مجبور شدند این بیمارستان را ترک کنند.

«ریچارد پیپر کورن» نماینده سازمان جهانی بهداشت در اراضی اشغالی فلسطین طی کنفرانس مطبوعاتی که در مقر این سازمان در ژنو برگزار شد، گفت: دستور اسرائیل برای تخلیه بیمارستان اروپایی در غزه، بر فعالیت‌های این بیمارستان تاثیر گذاشته است و علاوه بر کادر درمانی، 270 بیمار هم مجبور شده‌اند بیمارستان را ترک کنند.

وی افزود: فقدان امنیت در نزدیکی هر بیمارستان و عدم دسترسی بیماران و کارکنان بیمارستان به منابع سوخت، تجهیزات پزشکی، آب و غذا، بحران انسانی را به مراتب بدتر کرده و اجازه ادامه فعالیت بیمارستان‌ها را نمی‌دهد.

نماینده سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: تنها سه بیمار در بیمارستان اروپایی غزه و سه بیمار دیگر در بیمارستان صحرایی وابسته به صلیب سرخ باقی مانده‌اند و اکثر بیماران به مجتمع پزشکی ناصر در غرب خان یونس منتقل شده‌اند.

از طرف دیگر آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز شب گذشته اعلام کرد: تنها چند هفته بعد از آن که مردم غزه مجبور به بازگشت به خان یونس شدند، مقامات اسرائیلی مجدداً دستور تخلیه این منطقه را صادر کرده‌اند.

در حالی که تقریباً همه بیمارستان‌های نوار غزه در سایه جنایت‌های وحشیانه و سیستماتیک رژیم صهیونیستی از کار افتاده و تنها چند بیمارستان به شکل محدود توانسته‌اند فعالیت‌های خود را ادامه دهند، «ماهر شامیه» دستیار معاون وزیر بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: بیمارستان‌های غزه به دلیل کمبود شدید سوخت در معرض تعطیلی قرار دارند و در صورت عدم ورود مقادیر جدید سوخت برای کمک به فعال سازی ژنراتورها، طی ساعات آینده جان هزاران بیمار با خطر جدی مواجه می‌شود.

آخرین آمار منتشر شده توسط دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه نشان می‌دهد که رژیم اشغالگر، 161 مرکز بهداشتی را عامدانه در نوار غزه مورد هدف قرار داده و 64 مرکز بهداشتی از جمله 33 بیمارستان به طور کامل از کار افتاده‌اند.

در این زمینه سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه اعلام کرد که تخریب بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در نوار غزه توسط ارتش اسرائیل و از کار انداختن سایر بیمارستان‌هایی که تاکنون توانسته بودند فعال بمانند، به معنای تصمیم اسرائیل برای اعدام جمعی بیماران و مجروحان است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات