۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۷۶۰۴۱۰

دعوت رهبر انقلاب، مراجع تقلید و علما از مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات

دعوت رهبر انقلاب، مراجع تقلید و علما از مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات
رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، علما و نهادهای حوزوی در سخنان و پیام های جداگانه ای بر اهمیت حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردم پای صندوق های رأی و انتخاب نامزد اصلح در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب، حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، جوادی آملی، آیت الله احمد جنتی، آیت الله موحدی کرمانی، آیت الله سید احمد خاتمی، آیت الله عباس کعبی، آیت الله اعرافی و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مرکز مدیریت حوزه های علمیه و نهادهای حوزوی در سخنان و پیام های جداگانه ای بر اهمیت حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردم پای صندوق های رأی و انتخاب نامزد اصلح در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کردند.

دعوت مراجع تقلید و علما بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

رهبر انقلاب تأکید کردند؛

ایران قوی و سرافراز با مشارکت حداکثری

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به انتخابات بسیار مهم روز جمعه، مشارکت حداکثری مردم و انتخاب اصلح را موجب سرافرازی ملت و جمهوری اسلامی برشمردند و با تبیین ویژگی‌های نامزد اصلح، آحاد ملت را به حضور در پای صندوق‌های رأی فراخواندند و تأکید کردند: هرکس به ایران قوی و سرافراز علاقمند است و هرکس معتقد به حمایت از نظام است، در انتخابات مشارکت کند.

ایشان، برگزاری انتخابات، 40 روز پس از فقدان و تشییع میلیونی رئیس‌جمهورِ خوب، محبوب، مردمی، کاری و علاقه‌مند را امری کم‌نظیر در دنیا دانستند و ابراز امیدواری کردند که خداوند ملت ایران را در این انتخابات سرافراز کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سرافرازی در انتخابات را در گرو مشارکت حداکثری مردم و انتخاب اصلح خواندند و گفتند: علت اصرار و تأکید بر مشارکت چشمگیر در انتخابات این است که مهمترین اثر مشارکت بالا، سرافرازی جمهوری اسلامی است.

رهبر انقلاب با اشاره به استمرار خصومت‌ها علیه جمهوری اسلامی از لحظه تشکیل آن تاکنون، انتخابات و مشارکت بالا را از عوامل فائق آمدن بر دشمنی‌ها برشمردند و افزودند: جمهور و مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است که انتخابات و تعیین مسئول کشور، مهمترین مظهر آن است.

ایشان با اشاره به این واقعیت که هر گاه میزان مشارکت در انتخابات کم بوده، زبان ملامت دشمنان علیه جمهوری اسلامی بلند شده است، خاطرنشان کردند: هر وقت میزان مشارکت در انتخابات بالا بوده است، زبان بدگویان کوتاه شده و نتوانستند ملامت و شادی کنند بنابراین علت دیگر اصرار بر مشارکت بالا این است که دشمن‌شاد نشویم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با فراخوان عموم مردم به مشارکت و پرهیز از تنبلی و بی‌اعتنایی و دست کم گرفتن انتخابات گفتند: انتخابات فقط برای شهرها نیست بلکه در همه روستاها و بخش‌های کشور مردم در انتخابات شرکت کنند تا جمهوری اسلامی در دنیا سرافراز شود.

ایشان در توصیه اول با اشاره به شعار «ایران قوی و سرافراز»، گفتند: ایران قوی طرفداران خیلی زیادی دارد؛ البته قوی بودن ایران فقط به داشتن انواع موشک نیست -که ما انواع و اقسام مفید و کاربردی آن را هم داریم- بلکه قوی بودن، ابعاد علمی، فنی، اقتصادی و سیاسی هم دارد که یکی از ابعاد بسیار مهم آن، حضور در میدان سیاست و انتخابات است.

رهبر انقلاب تأکید کردند: بنابراین هر کس علاقه‌مند به ایران قوی است باید در انتخابات شرکت کند و هر کس معتقد به لزوم حمایت از نظام جمهوری اسلامی است، باید در این زمینه اهتمام مضاعف داشته باشد.

ایشان در توصیه بعدی خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، از آنها خواستند با خداوند عهد کنند که در صورت کسب مسئولیت، اطرافیان و کارگزاران خود را از کسانی انتخاب نکنند که ذره‌ای با انقلاب اسلامی زاویه دارند.

دعوت مراجع تقلید و علما بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

 آیت الله مکارم شیرازی در پیامی:

مردم با حضور پرشور در انتخابات، فردی مؤمن، امین و شایستۀ جایگاه ریاست جمهوری را انتخاب کنند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با ابلاغ پیامی ملت شریف ایران را به مشارکت در انتخابات سفارش و دعوت کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم شریف ایران اسلامی بار دیگر در عرصه انجام تکلیف الهی انسانی انتخابات قرار گرفته‌اند. بر همه واجدین شرایط لازم است با شرکت پر شور و انتخاب فردی مؤمن، امین و شایستۀ جایگاه مهم ریاست جمهوری اسلامی ایران، وظیفۀ شرعی و اجتماعی خود را در تعیین سرنوشت و آیندۀ جامعه ادا نمایند.

از درگاه خداوند متعال عزّت، اقتدار و سربلندی جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران را مسألت دارم.

والسلام علیکم و رحمة الله

قم ـ ناصر مکارم شیرازی

دعوت مراجع تقلید و علما بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

آیت الله نوری همدانی در پیامی:

حضور پرشور در انتخابات موجب تقویت نظام اسلامی خواهد شد

حضرت آیت الله نوری همدانی در پیامی بر لزوم شرکت حداکثری مردم در انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از نمادهای مردم سالاری دینی، انتخابات است؛ براین اساس باید توجه داشت حضور پرشور در انتخابات بر تقویت این اصل خواهد افزود و موجب تقویت نظام اسلامی خواهد شد؛ و از طرفی چشم طمع دشمنان ملت را کور خواهد نمود و موجب قدرت و استحکام انقلاب اسلامی خواهد شد؛ و بدون تردید انتخاب فردی اصلح در حل مشکلات موجود مؤثر خواهد بود.

اینجانب از عموم مردم شریف ایران اسلامی دعوت می‌کنم در این انتخابات مهم شرکت نموده‌ و وحدت و همدلی خود را یکبار دیگر در مقابل چشم ناظران جهانی به نمایش بگذارند.

حسین نوری همدانی

دعوت مراجع تقلید و علما بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

حضرت آیت الله سبحانی از مراجع تقلید نیز که این روزها در سفر تبلیغی مشهد مقدس به سر می برد با صدور پیامی ملت شریف ایران را به حضور پرشور و مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کرد و اظهار داشت: مملکت مشکلاتی دارد. راه حل مشکلات انتخاب اشخاصی یا شخصی است که در حقیقت مشکل را بداند و عمل کند.

این مرجع تقلید با اشاره به ویژگی‌های فرد اصلح و لزوم انتخاب چنین فردی افزود: شخصی که انتخاب می شود باید به اصطلاح هم فعال باشد و هم در واقع مُدرک مشکلات باشد. انتخاب چنین فردی یک نوع فریضه است.

 

دعوت مراجع تقلید و علما بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

حضرت‌الله جوادی آملی:

حضور در پای صندوق های رأی؛ یک قدرت ملی، دینی و اسلامی است

با توجه به نزدیک شدن به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حضرت آیت الله جوادی آملی همگان را به حضور در انتخابات و پای صندوق های رأی دعوت کرد که متن این دعوت به شرح زیر است:

مردم در دین اسلام محوریت اصلی را دارند و جایگاه آنها صرفاً به دلیل انتخابات و جمهوریت نیست؛ مردم ایران نیز مردمی بزرگ و با فرهنگ هستند و در همه صحنه های کشور از جمله دفاع مقدس حضور فعال داشته اند، باید مسئولین این تلاش و از خود گذشتگی مردم را قدر بدانند و با سر و سامان دادن به اوضاع اقتصادی و اجتماعی کاری کنند تا ملت بتواند روی پای خود بایستد.

امروز موظف هستیم وحدت خود را حفظ کنیم و در این مناسبت ها مانند انتخابات که در استقلال کشور، امنیت، عظمت، جلال و شکوه این مملکت دخیل هستند حضور فعال داشته باشیم، حضور در پای صندوق های رأی، یک قدرت ملی، دینی و اسلامی است که دشمن زدایی می کند و تا وقتی مردم در صحنه حضور دارند، برای کشور هیچ گونه مشکلی پیش نخواهد آمد.

 امیدواریم به حرمت خون های پاک شهداء، مردم در این صحنه ها حضور فعال داشته باشند تا استقلال کشور نیز محفوظ بماند.

دعوت مراجع تقلید و علما بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

آیت الله جنتی:

مردم در انتخابات ریاست جمهوری حماسه خواهند آفرید

دبیر شورای نگهبان در خصوص انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری که روز جمعه ۸ تیر برگزار خواهد شد، بیان داشت: مردم شریف ایران اسلامی در ایام تبلیغات انتخاباتی با شعار‌ها و برنامه‌های نامزد‌های محترم آشنا شده‌اند و ان‌شاءالله با مشارکت پرشور و آگاهانه خود حماسه‌ساز خواهند شد.

وی در پایان ابراز داشت: مشارکت مسئولانه و آگاهانه در انتخابات، در واقع به جای آوردن شکر نعمت بی‌بدیل نظام مردم‌سالاری دینی است که حاصل مجاهدت امام و مجاهدان مخلصی است که برای استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران از جان خویش گذشتند.

دعوت مراجع تقلید و علما بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

دعوت رئیس مجلس خبرگان از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات ریاست‌جمهوری

آیت الله موحدی کرمانی در آستانه انتخابات هشتم تیر با صدور بیانیه ای با دعوت از ملت فهیم ایران بر حضور حداکثری و انتخاب آگاهانه مردم تأکید کرد.

متن بیانیه رئیس مجلس خبرگان رهبری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا» فصلت ـ ۳۳

انتخابات چهاردهمین مرحله ریاست جمهوری در یکی از حساسترین مقاطع تاریخ انقلاب در شرایطی برگزار می شود که از یک سو ایران با اتکاء به ولایت فقیه و همراهی مردم توانسته به پیشرفت های بزرگی در عرصه های مختلف دست یابد و از سوی دیگر جبهه کفر و استکبار با نقشه های شوم خود می خواهد حرکت انقلاب را متوقف نماید.

مردم بزرگوار ایران که یک جهت نگران حفظ و صیانت از انقلاب و نظام  اسلامی بوده و از جهت دیگر از وضعیت معیشت، تورم و اشتغال رنج می برند، می بایست با انتخاب فردی مدیر، کارآمد و معتقد به مبانی انقلاب و ولایت فقیه زمینه تحقق خواسته های خود  و  استمرار حرکت انقلاب را فراهم نمایند.

اینجانب در آستانه چهلمین روز شهادت رئیس جمهور محترم جناب آقای رئیسی با دعوت از عموم ملت ایران برای مشارکت فعال در انتخابات، انتظار دارم با انتخاب فردی ولایتمدار، پرتلاش و کارآمد زمینه تداوم دولت سیزدهم را فراهم نمایند.

محمد علی موحدی کرمانی؛ رئیس مجلس خبرگان رهبری

 دعوت مراجع تقلید و علما بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

آیت‌الله حسینی بوشهری:

مردم با حضور پرشور در انتخابات، دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوار خواهند کرد

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری تأکید و انقلاب اسلامی را نیازمند پاسداری عنوان کرد و گفت: یکی از راه‌های پاسداری از انقلاب اسلامی در صحنه داخلی و بین‌المللی مشارکت حداکثری، قوی، تأثیرگذار و معنادار مردم در انتخابات است؛ مردمی که با رهبری امام خمینی (ره) و هدایت‌ها و رهبری‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مسیر انقلاب گام برداشته‌اند و افتخارات بی‌شماری را آفریده‌اند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مسأله مشارکت مردم را در اولویت بالاتری در مقایسه با انتخاب اصلح ارزیابی کرد و ابراز داشت: کشوری که مردم آن در صحنه حضور داشته باشند و در روز انتخابات پای صندوق‌های رأی بیایند و آرای خود را به صندوق‌ها بریزند، نشان می‌دهد که این ملت زنده، بالنده و امیدوار به آینده است.

وی ادامه داد: در صورتی می‌توانیم در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم که خود برای رسیدن کشور به پیشرفت و تعالی آن، حضوری جدی و آگاهانه داشته باشیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری از تأثیر شرکت مردم در انتخابات بر قضاوت مردم دنیا درباره نظام مقدس جمهوری اسلامی سخن گفت و افزود: در انتخابات پیش رو، همگی از پیر تا جوان و تمام کسانی که واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند، مانند همیشه دشمنان انقلاب را ناامید و دوستان انقلاب را امیدوار خواهند کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره ویژگی‌های اصلح مانند توانایی در رساندن کشور به مصالح صحبت و تصریح کرد: ملت ما به فردی رأی خواهد داد که به بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی وی باید معتقد به مبانی انقلاب باشد و کارآمدی و شایستگی لازم را در شأن یک رئیس جمهور تراز داشته باشد.

وی مردم را کماکان متعهد به پیمانشان با شهدا و امام راحل توصیف کرد و گفت: امیدواریم مردم ما در شهرهای کوچک و بزرگ احساس وظیفه و تکلیف کنند و با حضوری چشمگیر در انتخابات ریاست جمهوری 1403 شرکت کنند؛ ما و دشمنان ما منتظر هستیم که ببینیم مردم ما بعد از گذشت چهل و چند سال از پیروزی انقلاب اسلامی تا چه اندازه بر سر عهد و پیمان خود باقی مانده‌اند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به آیه «إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» ابراز داشت: مردم می‌توانند سرنوشت کشور خود را به دست گیرند؛ اگر دنبال آبادانی و پیشرفت کشور هستیم و اگر دنبال راهکاری برای رفع مشکلات و نابسامانی‌ها هستیم، باید در انتخابات حضور پیدا کنیم و در تعالی و پیشرفت کشور سهیم باشیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با مد نظر قرار دادن شرایط جبهه مقاومت در منطقه گفت: چشم همه جبهه مقاومت به انتخابات ایران است، تا جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی سخنی برای گفتن داشته باشد؛ در صورتی ما می‌توانیم از جبهه مقاومت حمایت کنیم که دشمنان کینه‌توز جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت احساس کنند که ملت ما به صورت یکپارچه و با اراده‌ای استوار و آهنین در صحنه حضور دارند.

وی تأکید کرد: هر چه حضور ما بیشتر، آگاهانه‌تر، پر شورتر و مسئولیت‌پذیرتر باشد، به همان تناسب ما برای حمایت از جبهه مقاومت و مردم مظلوم غزه و تمام کسانی که چشم انتظار حمایت جمهوری اسلامی از آنان است، به همان میزان ما تأثیرگذار خواهیم بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری عنوان کرد: امروز دنیا بر اساس اقتدار ملت‌ها و دولت‌ها شناخته می‌شود و ما در صورتی می‌توانیم موفق باشیم و موفقیت خود را به دیگران منتقل کنیم که حضورمان آگاهانه باشد و تعداد آراء و مشارکت ما هر چه بیشتر باشد، به همان تناسب در عرصه بین‌المللی و گفت‌وگوهایمان موفق‌تر و پیروزتر خواهیم بود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: هر رأیی که مردم به صندوق می‌اندازند اعلام می‌کنند که من در آینده و پیشرفت این کشور و این انقلاب مقدس که ثمره خون شهیدان است شریک خواهم بود و ما انتظار آن روزی را می‌کشیم که با حمایت مردم متصل به عصر ظهور امام عصر (عج) شود.

دعوت مراجع تقلید و علما بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

 آیت الله خاتمی:

حضور در انتخابات مصداق عمل صالح و گامی دشمن ستیز است

آیت الله سید احمد خاتمی ضمن دعوت آحاد مردم به حضور حداکثری در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، بر لزوم انتخاب اصلح در انتخابات روز جمعه تاکید کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان حضور گسترده و باشکوه مردم در انتخابات های مختلف را اولویت نخست نظام در طول دوران عمر با برکت انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: در همه انتخاب های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آنچه اولویت نخست بوده، حضور باشکوه مردم بوده است، این حضور به معنای آری مجدد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی تاکید کرد: آنهایی که سن شان اقتضا نمی کند و یا در سال 1358 در این دنیا نبودند، بدانند حضور الان آنان پای صندوق های رای، جای آن «آری» به نظام اسلامی است.

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرگزاری رسا، به بیان اهمیت حضور در انتخابات از منظر قرآن پرداخت و با استناد به آیاتی از قرآن کریم، حضور در انتخابات را مصداق عمل صالح ارزیابی کرد و گفت: از نگاه قرآنی این گام، گام دشمن ستیز است، گام دشمن ستیز عمل صالح محسوب می شود «وَلا يَطَئونَ مَوطِئًا يَغيظُ الكُفّارَ وَلا يَنالونَ مِن عَدُوٍّ نَيلًا إِلّا كُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ » حضور در انتخابات حسنه و مصداق عمل صالح است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با استناد به آیه شریفه «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَإِذَا كَانُوا مَعَهُ عَلَى أَمْرٍ جَامِعٍ لَمْ يَذْهَبُوا حَتَّى يَسْتَأْذِنُوهُ» اظهار داشت: از نگاه قرآن کریم، انتخابات امر جامع است؛ مرحوم طبرسی مفسر بزرگ می گوید این امر جامع هر امری است که حضور مسلمانان در آن لازم است، بر این اساس حضور در انتخابات همیشه اولویت اول است؛ لکن نکته ای که باید بدان توجه کرد علاوه بر گرم کردن تنور انتخابات، انتخاب اصلح است.

آیت الله خاتمی با تاکید بر این که رییس جمهور منتخب در تراز جمهوری اسلامی آیت الله سید ابراهیم رئیسی بود، تصریح کرد: ویژگی های این بزرگ مرد ویژگی های رییس جمهور در تراز است؛ او با تمام وجود دلداده دین و مبانی اسلامی بود، با تمام وجود در همه محافلی که ایشان حضور پیدا می کرد در کنار دغدغه های دیگری که داشت، بیشترین دغدغه را نسبت به ارزش های دینی و امر حجاب داشت.

عضو فقهای شورای نگهبان با گرامی داشت یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی و تجلیل از مجاهدت های خالصانه و بی شائبه ایشان، گفت: او ولایت مدار بود نه ولایت شعار؛ ایشان واقعا مقام معظم رهبری را حجت شرعی خود می دانست و اگر بنده بخواهم تعبیری در این باره داشته باشم باید بگویم مدتی که ایشان در دولت بود دوره بسیار طلایی برای امت ما و امام امت ما مقام معظم رهبری بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: ریییس جمهور در تراز ما آن است که عملا با ولایت باشد، معیار دیگر مردم مداری است، نه مردم شعاری، برخی با دم زدن از مردم تنها رای گرفتن را می خواهند؛ شهید رئیسی این گونه نبود و از عمق جان به مردم عشق می ورزید و برای حل مشکلات شان شبانه روز تلاش می کرد. ایشان حقیقتا خستگی را خسته کرده بود.

دعوت مراجع تقلید و علما بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

آیت الله کعبی مطرح کرد؛

از تداوم تلاش‌ها برای ائتلاف نامزد‌های جبهه انقلاب تا لزوم حضور مشارکت گسترده مردم در انتخابات

آیت الله عباس کعبی عضو هیئت رئیس خبرگان رهبری، انتخابات را مظهر مردم سالاری دینی دانست و با تبیین اهمیت و حساسیت انتخابات روز جمعه، آحاد مردم را به حضوری با شکوه، گسترده و دشمن شکن در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری دعوت کرد.

آیت الله کعبی تأکید کرد: جبهه انقلاب با تقویت امید، همت بلند و با دعا و تضرع خانه به خانه، چهره به چهره،  دعوت گروهی در فضای مجازی، تماسهای تلفنی، حضور در مساجد و تجمعات مردمی بر اساس شاخص های انتخاب اصلح که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در روز عید غدیر بیان فرمودند مردم را به مشارکت گسترده و نیز انتخاب گزینه اصلح دعوت کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: لحظات سرنوشت سازی در انتظار انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران است. توصیه ما این است که هیچ کس در خانه نماند و با روحیه جهادی، همت بلند، روشنگری و حضور در میدان، آینده انقلاب را تضمین نماید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تردید برخی از افراد در رأی دادن به نامزد ها را متأثر از بی عملی برخی نخبگان و خواص ارزیابی و تاکید کرد: در زمینه اجماع و وحدت نیروهای انقلاب تلاش هایی در دست اقدام است که امیدواریم به نقطه مطلوب برسیم.

آیت الله کعبی با تأکید بر شتاب بخشی طلاب و روحانیون در فعالیت های تبلیغی خود اظهار داشت: مشارکت بالا و انتخاب اصلح دو راهبردی است که با همت نیروهای انقلاب اتفاق خواهد افتاد.

دعوت مراجع تقلید و علما بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

آیت الله اعرافی:

جهان به فردای ایران و حضور مردم شریف چشم دوخته است

آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور طی پیامی از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات دعوت به عمل آورد.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با تبریک ولادت امام کاظم(علیه السلام) و گرامی داشت یاد شهدای اسلام و انقلاب اسلامی بویژه شهدای هفتم تیر و آیت الله شهید بهشتی(ره) و شهدای خدمت و امام شهدا (ره)، ملت آگاه و بیدار ایران در نقاط حساس و تاریخی نقش آفرین و سرنوشت ساز بوده و آوازه انقلاب شکوهمند اسلامی و آزادگی و بیداری آنان درگوش جهان پیچیده است و اینک جهان به فردای ایران و حضور مردم شریف میهن اسلامی در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی چشم دوخته است.

این انتخابات در کارزار بزرگ منطقه و در میدان معادلات پیچیده جهان می تواند بر اقتدار ملی و انقلابی ایران و درخشش گفتمان اسلام ناب و اندیشه امام خمینی (ره) و پیشرفت محور مقاومت و عدالت بیداری مستضعفان بیافزاید و راهی به سوی حل بیشتر مشکلات مردم بگشاید و آرمان و راه شهدای عالیقدر و بویژه شهدای گرانقدر خدمت را تداوم بخشد و این همه در گرو مشارکتی گسترده و انتخابی هوشمندانه است.

حوزه های علمیه با الهام گیری از رهبری معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید و همراه با نخبگان و فرهیختگان و دانشگاهیان ارجمند، آحاد مردم شریف و جوانان عزیز و طبقات و قشرهای گوناگون را به حضور چشمگیر و تحول آفرین و انتخاب هوشمندانه با توجه به معیارهای گزینش برتر فرا می خوانند.

عظمت وشکوه بیشتر اسلام و انقلاب و ایران و عزت‌ روز افزون مردم شریف ایران و پیروزی انقلاب اسلامی و امت اسلام را از خداوند مهربان خواستارم.

دعوت مراجع تقلید و علما بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

جامعه مدرسین حوزه علمیه در بیانیه ای:

نامزدهای انتخاباتی باید وفاداری خود را به اسلام و ولایت فقیه نشان دهند

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آستانه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، بیانیه‌ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «نامزدهای انتخاباتی باید وفاداری خود را به اسلام و ولایت فقیه، نشان دهند و با حرکت در چهارچوب قانون اساسی، مرزبندی روشن خود را با دشمنان اسلام و انقلاب و فتنه گران و جریان‌های معاند و کینه توز به طور شفاف اعلام نمایند.»

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالى: إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا.. (سوره نساء ۵٨)

سلام و صلوات الهی بر روح مطهر امام راحل عظیم الشان قدس سره الشریف و شهدای والا مقام انقلاب اسلامی.

انتخابات سرنوشت ساز چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که در هشتم تیرماه برگزار می‌شود نقش تعیین کننده‌ای در ترسیم آینده انقلاب اسلامی دارد و هرگونه سهل انگاری و کوتاهی نسبت به آن زیان بار خواهد بود، لذا جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مسئله مهم انتخابات در جهت تبیین به نکات زیر تأکید می‌نماید؛

شرکت در انتخابات علاوه بر آنکه حق شهروندی است؛ تکلیف و فریضه مهم و یک عمل صالح سیاسی تکمیل کننده حماسه باشکوه بدرقه، تشییع و برگزاری مجالس شهیدان خدمت است. از این رو در انتخاب اصلح توجه به معیارها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و خدمات شهید رئیسی انتظارات از رئیس جمهور را در نگاه ملت تغییر داده است.

در انتخاب اصلح، رئیس جمهور شهید ما تراز است؛ خدمت به مردم، مدیریت، تدبیر و خستگی ناپذیری، سیاست ورزی مؤمنانه، اخلاق مداری و پایداری بر ارزش‌های اسلامی، سازش ناپذیری با دشمنان و یاری مظلومان باید ملاک باشد.

نامزدهای انتخاباتی باید وفاداری خود را به اسلام و ولایت فقیه، نشان دهند و با حرکت در چهارچوب قانون اساسی، مرزبندی روشن خود را با دشمنان اسلام و انقلاب و فتنه گران و جریان‌های معاند و کینه توز به طور شفاف اعلام نمایند.

جامعه مدرسین از هرگونه تلاش برای رسیدن به نقطه مشترک برای گزینش نامزد اصلح در جبهه انقلاب حمایت می‌کند و از نامزدهای جبهه انقلاب و طرفداران آنان می‌خواهد که با تقویت همدلی و هم‌افزایی و درک شرایط حساس کشور تلاش خود را برای ایجاد وفاق در جبهه انقلاب ادامه دهند.

انتظار آن است که بر پایه جهاد تبیین و تواصی به حق، حوزه‌های علمیه، علماء و خطباء، مبلغین، ائمه محترم جمعه، نخبگان جامعه و دانشگاهیان و اقشار تاثیرگذار با روشنگری فعالیت خود را مضاعف نمایند و اقشار گوناگون مردم در مشارکت حداکثری در شکوه حماسه ملی نقش آفرینی نمایند.

در پایان از خداوند متعال مسألت می‌نمائیم که دل‌های ملت ایران را به سمت انتخاب اصلح هدایت نماید و طول عمر با عزت به رهبر حکیم و فرزانه انقلاب تا ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف کرامت نماید.

بمنه و کرمه انه سمیع مجیب و الله ولی التوفیق

دعوت مراجع تقلید و علما بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

مرکز مدیریت حوزه علمیه در بیانیه ای؛

حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی و انتخاب اصلح ادامه راه شهدا است

 متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به مناسبت هفته قوه قضائیه و بزرگداشت سالگرد شهادت شهید آیت‌الله بهشتی و یاران شهیدش را در ادامه بخوانید:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

«... وَإِذا حَکَمتُم بَینَ النّاسِ أَن تَحکُموا بِالعَدلِ ...» (نساء/۵۸)

امام خمینی (ره): «آنچه که من راجع به ایشان متاثر هستم، شهادت ایشان در مقابل او ناچیز است و آن مظلومیت ایشان در این کشور بود.»

هفتم تیرماه یاد آور شهادت سیدالشهدای انقلاب شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و۷۲ تن ازیاران انقلاب اسلامی است که به دست مزدوران خبیث آمریکایی رقم خورد و ملتی را از وجود یک شخصیت برجسته که خود یک ملت بود و شهادتش به فرموده امام راحلمان رضوان‌الله علیه درمقابل مظلومیتش ناچیز بود محروم ساخت.

همچنین این ایام مصادف است با پاسداشت خدمات قوه قضائیه که این فرصت مغتنم است تا قدردان تلاش خالصانه قشر خدوم و متعهد قوه قضائیه به ویژه بزرگ معمار دستگاه قضائی کشور، شهید مظلوم آیت الله بهشتی و شهیدان والامقام این عرصه باشیم.

وظیفه بسیار مهم قوه قضائیه برقراری عدالتی است که اساس کار حیات طیّبه‌ی انسانی است. عملکرد این مجموعه مهم انقلابی در خوشبینی و بدبینی به نظام اسلامی تاثیر مستقیم دارد و سزاوار نظام اسلامی این است که مردم قوه قضاییه را عدالتخانه بدانند؛ چنانچه حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام فرمودند: «جَعَلَ اللّه ُ سُبحانَهُ العَدلَ قِواما لِلأنامِ، و تَنزیها مِنَ المَظالِمِ و الآثامِ، و تَسنِیَةً لِلإسلام»؛ خداوند سبحان، عدالت را بر پا دارنده مردمان، مایه دوری از حق کشی‌ها و گناهان و وسیله آسانی و گشایش برای اسلام قرار داده است.

در همین راستا رهبر معظم انقلاب «حفظه الله» فرمودند: « قوه ‌قضائیه باید بگونه‌ای عمل کند که دشمنان خود را از ظلم و جور مصون بدانند و دوستان نزدیک از جانب‌داری غیرعادلانه مأیوس باشند؛ که اگر اینگونه شود، مسئله بسیار مهم امنیت روحی و روانی مردم تأمین خواهد شد.»

هفتم تیرماه همچنین مصادف است با چهلمین روز شهادت سیدالشهدای خدمت، شهید آیت الله رئیسی که در راه خدمت به مردم ایران و اعتلای نظام مقدس اسلامی مجاهدانه کوشید و عزتمندانه و با تشییع حماسی و میلیونی مردم مقاوم و صبور ایران عزیز در جوار رحمت بی‌انتهای الهی آرام گرفت.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای خدمت و شهدای این ایام در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از آحاد مردم جامعه اسلامی دعوت می‌نماید با حضور حداکثری خود در این عرصه تمدن ساز و سرنوشت‌ساز و انتخاب فردی شایسته برای جایگاه مهم ریاست جمهوری، حماسه‌ای دیگر بیافرینند و به فضل الهی راه شهیدان عزیز خدمت را تداوم بخشند.

دعوت مراجع تقلید و علما بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

مجمع نمایندگان طلاب:

مبلغان مردم را در تشخیص اصلح یاری کنند

مجمع نمایندگان طلاب وفضلای حوزه علمیه قم در بیانیه ای از همه اقشار به شرکت در انتخابات دعوت کرد.

 بسم الله الرحمن الرحیم

 امام خمینی(ره):‏

 مردم در انتخابات موظفند، موظف شرعی هستند که اختلافات کوبنده را از آن دست بردارند.

 امام خامنه ای(مدظله العالی):

 حماسه انتخابات مکمّل حماسه مردم در بدرقه شهیدان است.

 امروز ملت عزیز ایران در آستانه یک آزمون بزرگ الهی یعنی انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته است و اینک دوست و دشمن چشم به انتخابات ایران دوخته اند.

 این انتخابات برای دوستان چشم روشنی و بیمه کننده آینده کشور و برای دشمنان یأس آور است‌.

 آنچه در وهله اول اهمیت قرار دارد، مشارکت بالای مردم در انتخابات است؛ رئیس جمهورِ با رأی و مشارکت بالا، قدرت چانه‌زنی‌اش در سازمان های بین المللی بالا خواهد بود و قدرت اپوزیسیون جیره خوار استکبار، آمریکا و اسرائیل را تضعیف می‌نماید؛ آنها را از مقابله با جمهوری اسلامی ناامیدکرده و پشتیبانی معنوی برای رئیس جمهور در داخل و خارج ایجاد خواهد کرد؛ امید و اعتماد را به نظام و مسئولان را افزایش داده و موجب سرمایه و آبروی ملی نظام خواهد شد.

انتخابات تداوم راه نورانی امام امّت و تجلیل از خون شهدا، بویژه حاج قاسم و خادم الرضا، شهید جمهور، آیت‌الله شهید رئیسی و لبیک به ندای مقام معظم  رهبری حضرت امام خامنه ای بوده و حضور عالمانه برای دخالت در اداره امور کشور است.

بی تردید باید در برابر ملت بزرگ و ولایتمدار و انقلابی ایران که با وجود تمام مشکلات معیشتی و تحریم ظالمانه، با بصیرتی توصیف ناپذیر در تمام عرصه‌ها حماسه آفریدند، سر تواضع فرود آورد؛ ملتی که با تشییع باشکوه رئیس جمهور محبوب، حماسه بیادماندنی آفریدند.

در مرتبه بعد، انتخاب مدیریت اجرائی کشور، امانت بزرگی است که خدا بر دوش ما گذاشته است و باید بیندیشیم که این امانت بزرگ مدیریت اجرائی کشور را به چه کسانی می‌سپاریم؟

معیارها و ملاک‌های امامین انقلاب در انتخاب اصلح را، برای انتخاب رئیس جمهور نصب‌العین خود قرار دهیم.

همه فرزندان وطن و آحاد ملت عزیز و در صحنه ایران اسلامی را به حضور پرشور در انتخابات ۸تیر۱۴۰۳ دعوت نموده و خواهان رأی دادن به شخصیتی مجرب، مدیر، مدبر، شایسته، انقلابی، مؤمن و جهادی، کاردان و ولائی و حامی مقاومت دعوت می‌کند.

از عموم طلاب و فضلا و اساتید عالیقدر، مبلغان عالی مقام وسروران معظم  استدعا می شود با حضور در بین مردم و دعوت شورآفرین و وحدت بخش آنها رسالت بزرگ خود را در میدان جهاد تبیین انجام داده و با کرامت و اخلاق، ضمن احترام به همه کاندیداهای محترم و پرهیز دادن همگان از رقابتهای غیراخلاقی، آنها را در تشخیص اصلح یاری نمایند.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

ارسال نظرات