۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۷۶۰۱۸۷
حجت الاسلام نعیمیان مطرح کرد؛

انتخاب فرد اصلح، موضوع مهم در انتخابات

انتخاب فرد اصلح، موضوع مهم در انتخابات
مدیر موسسه آموزش عالی امام رضا علیه السلام با اشاره به اینکه انتخاب فرد عالم و آگاه به مسائل دینی و جامعه شرط تصدی مسئولیت در نظام اسلامی است، گفت: باید مرزبندی بین کفر و اسلام مشخص شود و از جبهه نفاق دوری شود.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ذبیح الله نعیمیان مدیر موسسه آموزش عالی امام رضا علیه السلام در نشست هم‌اندیشی ملاک‌های انتخاب اصلح از منظر فقه و حکومت با تفکیک مسئولیت در راس نظام ولایی و مسئولیت مناصب کارگزاری جامعه اسلامی، تاکید کرد: بعضی ویژگی‌ها، اوصاف و شرایط ولی امر مسلمین با ویژگی‌های مسئولان کارگزار نظام متفاوت است.

مدیر موسسه آموزش عالی امام رضا علیه السلام انتخاب ریاست جمهوری اسلامی را، انتخاب صاحب مناصب متعدد خواند و تصریح کرد: هر کسی ولایت کفر را بپذیرد از دایره مسئولین نظام باید خارج شود، ما مشاهده می‌کنیم جماعتی وارد صحنه می‌شوند که امر دینی را کنار می‌زنند و تدریس امر غیر دینی می‌کنند؛ اگر افاضل را در میدان انتخابات کنار بکشیم اراذل جای آنها را خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام نعیمیان با اشاره به اینکه انتخابی که خودش اصلح باشد با انتخاب فرد اصلح موضوع مهم در انتخابات پیش رو است، گفت: شرایطی برای مناصبی پایین‌تر از ولایت در نظام ولایی وجود دارد هر کسی که ولایت را بپذیرد در بین حزب الله قرار می‌گیرد و کسی که تولای کفر را قبول کند جز آنها محسوب می‌شود.

مدیر موسسه آموزش عالی امام رضا علیه السلام نظام اصلح را با توجه به حکمرانی ولایی و قرار گرفتن در جرگه حزب الله محقق دانست و اظهار داشت: غیر از عالم کسی نمی‌تواند منبع مراجعه مردم در رخداد‌های بزرگ اجتماعی باشد و انتخاب فرد عالم و آگاه به مسائل دینی و جامعه شرط تصدی مسئولیت در نظام اسلامی است.

مدیر موسسه آموزش عالی امام رضا علیه السلام در رابطه با شروط ولایت امر در جامعه اسلامی، افزود: اگر یکی از شروط ولایت امر وجود نداشته باشد، تصدی این منصب نامشروع خواهد بود و اگر شرطی برای تصدی مناصب کارگزاری لازم باشد، فاقد این شروط را ولی امر نمی‌تواند منصوب کند، البته اگر بعضی از اوصاف برای مسئولیت کارگزاران شرط نباشد و وجود آنها مورد نظر باشد، شخصی که واجد این اوصاف نباشد می‌تواند متصدی مسئولیت شود و بعداً این اوصاف را محقق کند.

حجت الاسلام والمسلمین نعیمیان با تاکید بر اینکه سپردن مسئولیت به کسی که یکسری از اوصاف لازم مسئولیت را ندارد، حرام است، گفت: جزء شرط عقل است که نامزد ریاست جمهوری شروط ریاست جمهوری را داشته باشد.

حجت الاسلام نعیمیان در بخش دیگری از سخنان خود مسئله جدی دنیای معاصر را به هم خوردن مرزبندی دنیای اسلام با کفر ارزیابی کرد، ابراز کرد: باید مرزبندی بین کفر و اسلام مشخص شود و از جبهه نفاق دوری شود.

ارسال نظرات