۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۷۵۹۹۴۴
آیت الله اعرافی:

آینده کشور به انتخابات گره خورده است

آینده کشور به انتخابات گره خورده است
امام جمعه قم حضور گسترده و انتخاب اصلح را موجب عصر جدیدی در تعالی کشور و بریده شدن طمع دشمنان از ملت ایران برشمرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه شهر قم در خطبه اول نماز آدینه این هفته که در مصلی قدس برگزار شد، ضمن توصیه به تقوای الهی، تأسی به اولیاء الهی و کاربست تقوا در تمام شؤونات زندگانی ابراز کرد: غدیرخم پرچم برافراشته خداوند و نقطه بسیار درخشان در تاریخ اسلام به شمار می آید.

وی افزود: عید غدیر همتراز با دیگر اعیاد بزرگ اسلامی است و عظمت این عید در آن است که سلسله پیام ها و رسالت انبیاء الهی و پیامبر خاتم (ص) در آیینه زلال غدیر جلوه گر شده است و در غدیر پیام همه انبیا تجلی کرده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه غدیر عید بشریت و انسانیت است، اظهار داشت: در عید غدیر فردی برای زعامت و امامت انتخاب می شود که تمام ویژگی های انسانیت را دارا می باشد. از این رو غدیر خم فقط عید ما شیعیان نیست بلکه عید بشریت و انسانیت و ارزش های بزرگ اخلاقی است.

عید غدیر فصل مهمی در عقاید شیعیان و عید بشریت است

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: غدیر یک قاعده اعتقادی و فصل مهمی در عقاید ما است از این رو غدیر در کنار سایر آیات و روایات دیگر که در آن حضرت علی (ع) عنوان امام معرفی شده بود جایگاه ویژه ای دارد، غدیر خم علی رغم تمام تلاش ها برای محو شدنش ماند. علامه امینی با صرف چند دهه از عمر شریف خود در مراکز علمی بدون ابزار های پیشرفته علمی توانست تمام آثار فرق اسلامی را مورد مداقه و تبیین قرار دهد و حقانیت ولایت امیرالمونین (ع) را به اثبات برساند.

آیت الله اعرافی با اشاره به تاریخ واقعه غدیر خم تصریح کرد: این حادثه در مقابل طیف وسیعی از مسلمانان از اقلیم مختلف واقع شد. حضور گسترده حجاج، اعتراف از افراد حاضر در این واقعه، بیعت از مرد و زن و نزول آیه و شیوه اجرا مراسم؛ حادثه غدیر را ویژه و همانند یک نگین درخشان در تاریخ اسلام قرار داده است.

غدیر آیینه درخشان در تاریخ اسلام است

وی افزود: غدیر خمی که امروز در آیینه الغدیر علامه امینی و سایر کتب روشن و مبرهن است در تاریخ با موانع بسیاری دست و پنجه نرم کرده است، هزاران دست شیطانی بر این صفحه کشیده شد و تلاش های گسترده ای صورت گرفته تا این واقعه در تاریخ دفن شود اما نور غدیر آنچنان درخشان بود که علی رغم شیطنت ها اما با تلاش مجاهدین و عاشقان ولایت امیرالمومنین (ع) بیش از هر روز دیگر موانع را کنار زد و این حادثه طلایی و بی‌نظیر ماندگار ماند.

خطیب نماز جمعه قم در ابتدای خطبه دوم نمازگزاران و خود را به رعایت تقوای الهی سفارش نمود و از سخنران پیش از خطبه ها و از برگزار کنندگان جشن غدیر تشکر کرد.

وی با اشاره به اینکه در مصرف آب، برق و گاز باید صرفه جویی داشته باشیم، تاکید کرد: در این شرایط باید توجه عزیزان به صرفه جویی در منابع انرژی بیش از پیش باشد. تلاش های دولت برای تنظیم و افزایش منابع انرژی کشور مورد تقدیر و تشکر است باید همه بدانیم که صرفه جویی باعث رشد و تولید و پیشرفت کشور می شود.

قوه قضاییه باید نقطه اتکاء و آرامش جامعه باشد

آیت الله اعرافی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفت تیر خاطرنشان کرد: از اقدامات قوه قضاییه در راستای پیشرفت کشور تقدیر و تشکر می کنم. قوه قضاییه تراز جمهوری اسلامی باید از علم و دانش، اخلاق و معنویت، فرایند های سریع و دقیق برای پاسخگویی به موقع نسبت به دعاوی، قوانین متقن و اصل عدالت محوری برخوردار باشد.

امام جمعه شهر قم ادامه داد: قوه قضاییه باید نماد سلامت در دستگاه های اداری باشد چرا که مرکز ثقل مراجعه مردم برای رسیدگی و رسیدن به عدالت است، قوه قضاییه باید نقطه اتکاء و آرامش جامعه باشد، نهاد عدالت باید مورد اهتمام و توجه باشد و البته از سوی دیگر نظام اسلامی نیز بایستی معیشت دستگاه قضا را در حد معقولانه و شأن آنها تهیه کند تا این دستگاه دچار لغزش مادی نشود.

تعالی کشور در گرو مشارکت قوی و انتخاب اصلح

عضو فقهای شورای نگهبان مشارکت قوی ملت ایران پای صندوق های رای را موجب تعالی کشور برشمرد و گفت: این انتخابات اقتدار شما را کم یا زیاد می کند و آینده کشور به این امر گرده خورده است. توجه به معیارها و انتخاب اصلح از آن جمله مواردی است که باید با حواس های جمع و با توجه به معیارهای اسلامی و انقلابی و آینده کشور انجام داد.

وی پسا انتخابات را وقت تلاش و کار دانست و یادآور شد: رعایت اخلاق انتخابات تاحدی انجام شده است ولی از همه طرفداران و ستاد انتخابات توقع می رود اخلاق  انتخاباتی را به صورت تام و کامل رعایت نمایند و با حضور گسترده و انتخاب اصلح شاهد عصر جدیدی در تعالی کشور باشیم وطمع دشمنان از ملت ایران بریده شود.

بدانید محور مقاومت می ماند و به فضل الهی اسرائیل از صحفه روزگار محو خواهید شد

آیت الله اعرافی بیان داشت: مبادا اتفاقات گوناگون در جهان اسلام موجب فراموشی نسل کشی و جنایات های بی مانند توسط اسرائیل با پشتیبانی آمریکا شود. وای بر دولت هایی که در برابر این جنایت ها ساکت مانده اند. وای بر سکوت مجامع بین المللی و مع الاسف برخی از دولت های اسلامی همراه و حامی اسرائیل هستند البته در کنار این سکوت شاهد بیداری جوانان در تمام امت ها و ملل هستیم.

امام جمعه شهر قم با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی اسرائیل یکه تاز را تبدیل به اسرائیل منفعل کرده است، اذعان داشت: هفت ماه با بدترین شیوه ها با یک گروه اسلامی جنگیده اید و هیچ دستاوردی را بدست نیاورده اید؛ بدانید محور مقاومت می ماند و روزی به فضل الهی شما از صحفه روزگار محو خواهید شد.

حمیدرضا شاکر
ارسال نظرات