۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۷۵۹۶۹۲
رئیس سازمان صداوسیما:

کار یک ساله را در سه هفته انجام دادیم/ اولویت اصلی و قطعی، زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری مردم است

کار یک ساله را در سه هفته انجام دادیم/ اولویت اصلی و قطعی، زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری مردم است
رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه نقطه کانونی برنامه‌ها حوزه اقتصاد است، اظهار کرد: در ۵ مناظره پیش‌رو ۳ مناظره مختص مسائل اقتصادی و سرفصل‌های برنامه هفتم است.
 
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما امروز پیش از قرعه‌کشی مناظره انتخابات ریاست جمهوری ضمن تبریک عید سعید قربان و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، گفت: امید است نامزدها از این فرصت خوب و مناسبی که فراهم شده، به خوبی استفاده کرده و مردم درجریان دیدگاه‌ها، برنامه‌ها و رویکردهای نامزدهای مورد نظر خود قرار بگیرند.
 
وی افزود: در سازمان صدا و سیما بلافاصله بعد از شهادت رئیس جمهوری شهید و همراهان، ستاد انتخابات رسانه ملی تشکیل شد و همه آنچه در دوره های قبل در طول بیش از یک سال برای طراحی برنامه ها، هماهنگی با کمیسیون، بررسی تبلیغات و آماده سازی زیرساخت‌ها در مدت کمتر از سه هفته با تلاش جهادی همکاران ما در رسانه ملی آماده و نهایی شد.
 
رئیس سازمان صداوسیما اظهار کرد: در همین فاصله، رسانه ملی درگیر پوشش بدرقه پرشکوه مردمی از شهدای حادثه دردناک بالگرد هم بود و خوشبختانه رضایت مردم عزیز ما را در پی داشت و نصاب بیش از ۸۷ درصد رضایت مردم را از عملکرد رسانه ملی شاهد بودیم.
 
رئیس رسانه ملی بیان داشت: ما در فاصله کمتر از ۱۰ روز از برگزاری دو نظرسنجی قبل و بعد از شهادت عزیزان، شاهد افزایش ۱۲ درصدی مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری بودیم و این به برکت خون شهدا و این عزیزان بود.
 
وی تصریح کرد: اولویت اصلی و قطعی زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری مردم است. در کنار این هدف اصلی فرصت‌های برابر تبلیغاتی را طراحی کردیم و در اختیار نامزدها قرار دادیم تا زمینه برگزاری انتخاباتی با رقابت، پردستاورد، پرشکوه و با مشارکت بالا و حماسه ساز باشد؛ امیدواریم این اقدامات همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند مکمل حماسه بدرقه شهدای عزیزمان و رئیس جمهوری شایسته، فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب باشد.
 
جبلی ادامه داد: تلاش می کنیم در عرصه بین المللی هم، انتخابات مردم سالاری دینی به عنوان پدیده بدیع و منحصر به فرد نهادینه شده در نظام مقدس جمهوری اسلامی را در برابر دیدگان جهانیان قرار دهیم. صدا و سیما در آماده‌سازی برنامه‌ها و زیرساخت‌ها همه امکانات و ظرفیت‌های خود را با رویکرد تحولی با همکاری و استعانت از نخبگان، اندیشکده ها، مراکز معتبر پژوهشی کشور، دانشگاه ها و به ویژه با اتکا به افکارسنجی از مردم طراحی کرده و بر اساس این مقدمات، بررسی ها، مطالعات و همفکری ها را صورت داده است.
 
جبلی عنوان کرد: بنای ما بر این شد که برنامه‌ها بر مبنای مسائل اصلی و واقعی جامعه که مطالبه مردم و رهبری است شکل بگیرد و نقطه کانونی برنامه‌ها، اقتصاد باشد به‌ویژه با توجه به این که امسال برنامه هفتم را در کشور با مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم آغاز خواهیم کرد.
 
وی بیان کرد: برنامه های تبلیغاتی با محوریت برنامه هفتم و حوزه مسائل اصلی و واقعی جامعه که حوزه اقتصادی است، لذا دو مناظره را به تعداد سه مناظره ای که در دوره های قبل معمول بود، اضافه کردیم.
 
جبلی خاطرنشان کرد: وظیفه خود می دانم از نامزدها و ستادهایشان تشکر کنم که با وجود فشردگی، پرحجم بودن و تنوع برنامه ها که در قالب‌های مختلف گفت‌وگو، میزگرد و مناظره و برنامه‌های تولیدی که در مدت کوتاهی طراحی شده بود تاکنون به خوبی استفاده کرده و خواهند کرد.
 
رئیس سازمان صداوسیما در پایان تأکید کرد: اطمینان داریم از امشب میلیون‌ها چشمی که نظاره‌گر مناظره‌های انتخاباتی نامزدها خواهند بود، شاهد رقابتی سالم، اخلاق مدار و آگاهی بخش باشند و این برنامه‌ها الگو و سرمشق خوبی برای آحاد جامعه و ترسیم یک الگوی سالم و اسلامی اخلاق رقابتی باشد.
ارسال نظرات