۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۷۵۹۴۹۴
گزارش؛

ثمرات مشارکت حداکثری در انتخابات از دیدگاه نمایندگان طلاب

ثمرات مشارکت حداکثری در انتخابات از دیدگاه نمایندگان طلاب
شماری از نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت‌وگوهایی جداگانه ای با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، بر لزوم مشارکت بالا و انتخاب فرد اصلح تاکید کردند.
به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی قربانی نماینده طلاب قائن و قائنات، حجت الاسلام محمد عباسی، نماینده طلاب و فضلای شهرستانهای مرند و جلفا، حجت الاسلام صبوحی، نماینده طلاب کاشان و آران و بیدگل و حجج اسلام رسول فرهادی و علیرضا طاحونی در گفت‌وگوهایی جداگانه ای با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و مشارکت گسترده مردم در انتخابات به اهمیت این رویداد پرداخته و بر لزوم مشارکت بالا و انتخاب فرد اصلح تاکید کردند.
 
م/
 
 ثمرات مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری
 
حجت الاسلام علی قربانی، نماینده طلاب قائن و قائنات گفت: آنچه در وحله اول برای ما مهم است، میزان مشارکت مردم در انتخابات می باشد؛ رئیس جمهور با رأی و مشارکت بالا، قدرت چانه‌زنی‌اش را در سازمان های بین المللی بالا می برد. مشارکت بالا قدرت اپوزیسیون را در خارج از کشور تضعیف کرده و آنها را از مقابله با جمهوری اسلامی ناامید می کند.
مشارکت حداکثری، پشتیبانی معنوی برای رئیس جمهور در داخل کشور است و به رئیس دولت انگیزه کار و تلاش بیشتر می دهد. مشارکت بالا، امید و اعتماد را به نظام و مسئولان برگردانده و سرمایه و آبروی ملی نظام است.
 
انتخاب صالح ترین، مؤمن ترین، و با اخلاص ترین شخص، استقلال کشور و نظام را تضمین نموده؛ دغدغه‌های مقام معظم رهبری را کم کرده و مردم را به نظام خوشبین می کند.
 
م/
 ملاک‌های رهبر انقلاب برای انتخاب رئیس جمهور را نصب‌العین خود قرار دهیم
 
حجت الاسلام محمد عباسی، نماینده طلاب و فضلای شهرستانهای مرند و جلفا گفت: این انتخابات و انتخاب مدیریت اجرائی کشور، امانت بزرگی است که خدا بر دوش ما گذاشته است و باید بیاندیشیم که این امانت بزرگ مدیریت اجرائی کشور را به چه کسانی می‌سپاریم. از همه مهمتر ولایت‌پذیری و اطاعت سربازگونه از رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی می‌باشد؛ خصوصا در مواردی که سلیقهٔ شخصی، جناحی و حزبی با رهنمودهای معظم له متفاوت باشد.
 
همه‌ی افرادِ در معرض انتخاب، کم و زیاد دارای اشتباهاتی در مدیریت جامعه هستند اما اتصال به ولایت که مورد عنایات حضرت بقیة الله اعظم می‌باشد، این نقیصه را جبران خواهد کرد. ملاک‌هایی که رهبری معظم فرمودند باید نصب العین همه ما باشد و به دنبال کسی باید باشیم که ولایت پذیری او در قلّه باشد و در این راستا صفات، اعتقادات و عملکرد اجرائی نامزدها را بررسی و تحقیق کنیم.
 
به خدا پناه ببریم و به ارواح مطهر انبیاء و ائمه و شهدا صلوات‌الله علیهم اجمعین توسل بجوئیم که در این صورت است که خداوند دلهای ما را به سمت رئیس جمهور شایسته هدایت خواهد کرد.
 
م/
رئیس جمهوری جهادی و ولایی برای کشور انتخاب کنیم
 
حجت الاسلام صبوحی، نماینده طلاب کاشان و آران و بیدگل گفت: امروز ملت عزیز ایران در آستانه یک آزمون بزرگ الهی یعنی انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته است و اینک دوست و دشمن چشم به انتخابات ایران دوخته اند.
 
این انتخابات برای دوستان چشم روشنی و برای دشمنان یأس آور و بیمه کننده آینده کشور است. انتخابات تداوم بخشی به راه نورانی امام امّت و تجلیل از خون شهدا و لبیک به ندای مقام معظم  رهبری  بوده و حضور عالمانه برای دخالت در اداره امور کشور است.
 
بی شک باید در برابر مردم بزرگ ایران که با وجود تمام مشکلات معیشتی و تحریم ظالمانه، با بصیرتی غیرقابل توصیف در تمام عرصه ها حماسه آفریدند، سر تواضع فرود آورد؛ ملتی که با تشییع باشکوه رئیس جمهور محبوب و همراهانش حماسه بیادماندنی آفریدند. همه آحاد مردم عزیز را به حضور پرشور در انتخابات دعوت نموده و خواهان رأی دادن به شخصیتی شایسته، انقلابی، طرفدار محرومین، مؤمن و جهادی، کاردان و ولائی هستم.
 
از سروران معظم و طلاب گرانقدر استدعا دارم با حضور در بین مردم و دعوت شورآفرین و وحدت بخش آنها رسالت بزرگ خود را در میدان تبیین انجام داده و با کرامت و اخلاق، ضمن احترام به همه کاندیداهای محترم و پرهیز دادن همگان از رقابتهای غیراخلاقی، آنها را در تشخیص اصلح یاری نمایند.
 
 انتخابات پرشور، آبروی ملی و مایه قدرت و ابهت بین‌المللی است
 
حجت الاسلام علیرضا طاحونی گفت: انتخابات مظهر حضور مردم و نماد مردم سالاری دینی و مایه قدرت و ابهت بین المللی است.
 
انتخابات آبروی ملی، شاخص رشد ملی و وسیله ای برای عزت ملی و سرمایه گذاری عظیم ملت ایران در عرصه های اجتماعی و اقتصادی است. حضور مردم در انتخابات، نشان دهنده عظمت ملت ایران است؛ چراکه انتخابات با سرنوشت مردم سروکار دارد.
 
انتخابات پرشور در تمام دنیا مظهر زنده بودن و حضور با اراده و عزم راسخ یک ملت در عرصه هاست و در  نظام مقدس اسلامی ایران نیز نشان دهنده اتکای نظام به مردم و اعتماد مردم به نظام است و با هر انتخابات، خون تازه ای در رگ های کشور تزریق می شود. انتخابات ریاست جمهوری باید در طراز انقلاب اسلامی به لحاظ انتخاب اصلح مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی باشد.
 
انقلابی بودن، ولایی بودن، جهادی بودن، مردمی بودن و خدمت صادقانه از مصادیق مهم در عرصه انتخاب اصلح است.
 
م/
 
 شرکت در انتخابات أدای دِین به رییس جمهور شهید است
 
حجت الاسلام رسول فرهادی گفت: شرکت در انتخابات أدای دِین به رییس جمهور شهید است و تأثیر مثبت شهادت رئیس‌جمهور فقید بر انتخابات می‌تواند تأسی به مشی انتخاباتی او از سوی کاندیدا‌ها و ستاد‌های انتخاباتی باشد. 
 
آیت الله رئیسی در اوج تبلیغات و تخریب‌ها و طعن و دروغ‌ها زبان به تهمت نگشود و تریبون انتخابات نظام اسلامی را به بی‌اخلاقی و گناه آلوده نکرد. مهم‌ترین عامل بقاء و دوام و قوام حکمرانی، حفظ و تقویت پشتوانه مردمی نظام حکومتی است و این مهم فقط با رعایت حقوق مشروع مردم در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و شهروندی تامین می‌شود.
 
برگزاری انتخابات رقابتی واقعی یکی از راه‌های تامین حقوق مشروع مردم و از عوامل بسیار موثر در حفاظت از پشتوانه مردمی و تقویت آنست، چیزی که در شرایط کنونی بشدت به آن نیاز داریم. ما باید به پاس از خون شهید مظلوم آیت‌الله رئیسی سکان اداره کشور را به شبیه ترین فرد به ایشان بدهیم.
 
مشارکت حداکثری ضامن جمهوریت و موجب اقتدار کشور در فضای  داخلی و مجامع بین‌المللی خواهد بود و حضور در انتخابات از تکالیف اجتماعی و فردی است و برگزاری انتخابات پرشور موجب تقویت پایه های نظام اسلامی می‌شود.
 
ارسال نظرات