۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۷۵۹۴۳۲
زاکانی در قم:

با هدایت نقدینگی سرگردان کشور، می‌توان ۱۰ میلیون خانه ساخت

با هدایت نقدینگی سرگردان کشور، می‌توان ۱۰ میلیون خانه ساخت
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع نخبگان حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اگر مشوق‌های لازم برای ترمیم بافت‌های ناپایدار و فرسوده به مردم داده شود، مردم خودشان با این نقدینگی سرگردان می‌توانند به جای ۴ میلیون مسکن وعده دولت، ۱۰ میلیون واحد مسکن بسازند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی امروز در مدرسه علمیه معصومیه قم ضمن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، گفت: بعد از دوره دفاع مقدس و بعد از تصویب قانون اساسی تا به امروز ۹ دولت سرکار آمده اند و ۸ دولت قبل از شهید رئیسی مختصات خود را به درستی متوجه نشدند و اشتباه رفتند و بعضا هم اگر شروع خوبی داشتند اما دچار مشکل شدند و ما حاصلی نداشتیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: بزرگترین کار شهید رئیسی قرار دادن دستگاه اجرایی در مختصات خود بود، در تبعیت از ولی پیشتاز، در خدمت به مردم میدان دار و مخالفت با دشمنان انقلاب عزتمدارانه برخورد کرد لذا باید این اقدامات را حفظ کرد. برای حفظ این مدار، دو دسته از دوستان کاندید شده اند عده ای این مدار را می پسندند و عده ای این جهت را نمی‌پسندند، گفت: هر ۶ نامزد با دیدگاه های مختلف برای رفع مشکلات کشور و با اقتضائات خاص خود حضور دارند، بنابراین میدان باز است.

وی اظهار کرد: یک نگاه آن است که حاصل کارکرد شهید رئیسی مناسب نیست، باید گفت که به اعتقاد مراکز علمی و اقتصادی جهان، تغییرات بسیاری در وضع کنونی با ۳ سال گذشته ایجاد شده است و آمار آن نیز مشخص است و لذا اگر به گفته دشمنان انقلاب و این مراکز توجه شود، خواهیم دانست شرایط خوبی نسبت به گذشته یافته‌ایم.

زاکانی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند کشور در شرایط اضطرار است، بیان کرد: کشور در شرایط اضطرار حضور ندارد؛ کشور مشکلات متعدد دارد اما وقتی صحبت از اضطرار می‌کنید یعنی دارای شرایط ویژه ای است. می‌شود وضعیت کشور را با ۳ سال گذشته بررسی کنید.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما باید صلاح جبهه انقلاب را از صحنه فردی بالاتر ببینیم بنابراین رقابت صورت می‌گیرد و در نهایت اقبال مردم است که نتیجه را مشخص می‌کند.

وی بیان کرد: ستادهای نامزدها حق تخریب ندارند. گاهی می‌بینیم که نامزدها با یکدیگر مشکلی ندارند؛ اما ستادها به تخریب می‌پردازند که نباید رخ دهد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: کشور امروز فرصت‌ها و تهدیدات بسیاری دارد و کسی که وارد صحنه می‌شود باید این موارد را بشناسد. نوسان بازار ارز، قاچاق، ناترازی بانک ها و پول‌های سرگردان چالش است و هرکس می‌خواهد ورود کند باید بگوید این‌ها را می‌خواهد چه کند؛ می‌خواهد با فرصت‌ها چه کند و در نهایت برای آبادانی می‌خواهد چه اقدامی انجام دهد.

زاکانی عنوان کرد: می‌شود چالش‌های کشور را به فرصت تبدیل و از این طریق مشکلات مردم را مرتفع کرد. این فرصت‌ها بهترین نتیجه اش باید در سفره و سبد زندگی مردم و نیازهای کشور دیده شود که این امر می‌تواند در اولویت‌ها نتیجه دهد و ثمربخش باشد.

وی با بیان اینکه شروع اقدامات از ساختن داخل کشور است، گفت: ما در تجریه گذشته آموخته ایم که از تهدیدات فرصت بسازیم یعنی ۲۰ سال بدهی شهرداری حل نشده بود که میزان آن به ادعای بانک ۱۷۰ همت به ۸۱ همت رسید که نیمی از آن در سال گذشته تسویه و مابقی نیز امسال تسویه می‌شود که این یک تهدید بود و ما آن را به فرصت تبدیل کردیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نقدینگی جامعه چطور می‌تواند به فرصت تبدیل شود، گفت: امروز مسکن مورد نیاز مردم است و بافت‌های ناپایدار در همه شهرهای کشور وجود دارد. امروز اگر تدبیر دولت به دادن مشوق برای ترمیم بافت‌های ناپایدار و فرسوده اگر صورت بگیرد، مردم خودشان با این نقدینگی سرگردان می‌توانند خانه‌ها را بسازند و به جای ۴ میلیون وعده دولت، مردم ۱۰ میلیون واحد خانه می‌سازند.

زاکانی با بیان اینکه تدبیر و تصمیم راهگشا رفع پول‌های سرگردان است، گفت: مانع اصلی این امر دولت است، کدام دولت؟ هر دولتی. این دولت هم با توجه به زیردستی‌هایی که از دولت قبل مانده است دارد عمل می‌کند، کمیسیون راه و شهرسازی با زیر دستی های دولت سابق عمل می‌کند که نتیجه آن می‌شود قفل. لذا اگر یک تدبیر و تصمیم درست صورت گیرد مشکلات حل می‌شود.

وی بیان کرد: ۸ هزار همت نقدینگی سرگردان کشور است که اگر به هر سمتی رود همه چیز را نابود می‌کند. لذا می‌شود آن را طوری مدیریت کرد که تبدیل به فرصت شود و به دنبال آن اشتغال، تولید، مسئله خانواده و ازدواج را حل کرد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: قانون اساسی را برای اجرا نوشته اند اما این قانون اجرا نشده است که سبب مشکلات مردمی شده است، رفع دردهای مردم به تعبیر رهبری عمل به قانون اساسی است.

زاکانی تصریح کرد: یک قانون، امر به معرف مردم به مسئولین است اما چه کسی حاضر است بنشیند تا مردم او را نقد کنند؟ لذا اگر مسئول پذیرای این امر به معروف از مردم باشد در این صورت مردم هم پذیرا می‌شوند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه آزادی در عمق مردم سالاری نهفته است، عنوان کرد: آزادی که در قانون گفته شده یعنی اینکه من مسئول بنشینم و مردم ما را نقد کنند. اما چه کسی می‌نشیند تا مردم نظرات و نقدهایشان را بگویند.

زاکانی در ادامه خاطرنشان کرد: همه قومیت‌ها برای ما فرصت هستند؛ لذا کسی نمی‌تواند با قومیت‌بازی مردم را فریب دهد، باید همه کشور از عدالت بهره مند شوند و این به معنای قومیت پردازی نیست.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه آزادی، عدالت و مبارزه با فساد پرچم نیروهای انقلاب است، گفت: بنده به عنوان نامزد ریاست جمهوری تحقق فصل سوم قانون اساسی را با ارائه برنامه دنبال می‌کنم و در این امر به دنبال سیاه‌بازی نیستم.

وی افزود: هرکس هر ادعایی دارد باید برنامه بدهد نه اینکه فقط حرف آن را بزند. مردم انتخاب کرد که راه شهید رئیسی ادامه دار باشد و بنا ندارد به دهه ۹۰ باز گردد.

زاکانی با اشاره به اینکه فصل چهارم قانون باید اجرایی شود، تاکید کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوصی سازی مردم باید منفعت آن را ببرند نه فقط عده ای خاص، لذا باید آن هایی که از این راه، منابع و منافع مردمی را برده اند برگردانند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: بسیاری از منابع مالی که به ناحق از بیت المال گرفته شده است باید برگردانند که این تجربه در شهرداری به وقوع پیوست و ما بسیاری از آن ها را پس گرفتیم.

ی با تاکید بر اینکه همه مردم کشور در تمام نقاط باید از منافعی که چندین نفر به تاراج برده اند، بهره مند شوند، عنوان کرد: سال ۹۴ قانونی را مصوب کردیم که ظرف ۶ ماه دولت آیین نامه ای بنویسد و ظرف ۳ ماه افرادی که پول ها را در دهه ۸۰ به دلار گرفته اند، برگردانند. اما چه کسی برگرداننده است؟ ۵۵ نفر آن ها حداقل ۵۰ میلیون دلار گرفته بودند و حساب یارانه ای آن ها را که بررسی کردیم ببینیم چند نفر بدبخت و بیچاره هستند دیدم ۴۴ نفر آن ها هم یارانه می‌گیرند. الان آن ها در کشور هستند لذا بسیاری از این پول ها با توجه به تجربه ای که در شهرداری داریم حتما برخواهد گشت و در کل کشور هزینه خواهد شد.

زاکانی با بیان اینکه مردم باید در همه حوزه ها حضور داشته باشند، بیان کرد: حوزه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، آموزشی و تعاونی و... کشور باید به نفع مردم کشور قوی شود و دولت راه را باید برای حضور مردم در چرخه های تولیدی، اقتصادی و تعاونی باز کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: واقع امر این است که کشور در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیاز به تحول برای حاکمیت مردم سالاری دینی دارد. باید مسیر منزلت ایران ادامه دار باشد و نمونه آن هم حضور ۶۵ کشور جهان در ایران و ادای احترام بر پیکر مطهر شهید رئیسی بود.

زاکانی تاکید کرد: در کابینه ما حتما یکی از قویترین وزرا، وزیر آموزش و پرورش خواهد بود زیرا امر زیرساختی و تربیتی را عهده دار هستند لذا این راه سبب می‌شود که آینده قوی رقم بخورد.

وی خاطرنشان کرد: ما در طرف مردم هستیم و برنامه ما نیز سبب رشد آن ها خواهد بود و در این خصوص منابع آن هم در نظر گرفته شده است و لذا به دنبال آن نیستیم که مردم را در تنگنا قرار دهیم بنابراین با مشارکت مردم می‌شود در تمامی حوزه ها فعالیت کرد و در نهایت مشکلات را حل کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: هر کجا به اسلام عمل کردیم و از ولی تبعیت کردیم و نوکری مردم را کردیم همه راه ها گشوده شده است.

زاکانی در پایان گفت: ما در شهرداری تهران با بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، سپاه ارتش و بانک ها و... تفاهم کردیم تا بشود مشکلات مردمی را حل کنیم لذا با مردم و با محور نخبگان مردمی می‌شود مشکلات را حل کرد و عمق انقلاب اسلامی را تثبیت کرد.

ارسال نظرات