۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۵۸۹۴۷
آیت الله صدیقی خطاب به ملت ایران:

فردی را انتخاب کنید که راه شهید رئیسی را ادامه دهد/ حرکت بر خلاف ریل گذاری رئیس جمهور فقید خسارت است

فردی را انتخاب کنید که راه شهید رئیسی را ادامه دهد/ حرکت بر خلاف ریل گذاری رئیس جمهور فقید خسارت است
امام جمعه موقت تهران با اشاره به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: هر رئیس جمهوری اگر بخواهد همه مسیری را که شهید رئیسی بنا نهاده و مسئولانی را که او منصوب کرده عوض کند، این خسارت برای مردم است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه با تسلیت شهادت امام جواد (ع) به حدیثی از امام رضا (ع) نسبت به ایشان اشاره کرد که حضرت رضا (ع) فرزندشان را پرخیر و برکت‌ترین مولود برای شیعه معرفی کردند.

وی افزود: اول امامی که در سن کودکی مقام امامت از سوی خدا به ایشان عطا شده امام‌جواد(ع) است. اگر انسان اهل تدبر در آیات قرآن باشد، می داند نقش امامت و ولایت در ابعاد مختلف زندگی بشر و تامین سعادت دنیوی و اخروی جایگزین ندارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مومن کسی است که وجود او برای دیگران امنیت است، ابراز داشت: در عصر امام رضا برخی بر ولایت و امامت امام جواد (ع) اشکال و ایراداتی وارد می کردند اما ولایت یک امر اکتسابی است و ولایت فقیه هم به این صورت است و هر کسی نمی تواند پرچم نیابت از امامی را بر دوش گیرد.

ولایت فقیه امتداد خط ولایت الهی است

وی در خطبه دوم با بیان اینکه ولایت فقیه امتداد خط ولایت الهی است، اظهار داشت: امام خمینی یک ابرمرد عارف مجاهد فقیه بود که ریل تاریخ را تغییر داد و دنیا را متحول کرد و شرق و غرب را تحت تاثیر قرار داد و توانست حاکمیت دین را در بستر ولایت فقیه محقق کند و برای بعد از خودش هم ریل گذاری کند و بشریت را به راه فطرت متوجه سازد.

آیت الله صدیقی ادامه داد: امام به مردم اعتقاد و ایمان داشت و معتقد بودند اگر مردم در صحنه باشند دین را نگه می‌دارند و نظام را حفظ می‌کنند این نشان از تیزبینی ایشان است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه امام راحل بستر تحکیم اسلام و نظام اسلامی و پیاده کردن احکام خدا را فقط با خواست و اراده مردم میسور می دانست، تصریح کرد: ولی فقیه نزدیک ترین و شبیه ترین فرد به معصومین است، کسی که پرچم نیابت امامی را بر دوش دارد جوهر وجودش باید شباهتی با آن امام داشته باشد.

وی امام خمینی را جامع اضداد عنوان و تصریح کرد: همان امامی که در نیمه شب تهجد و شب زنده داری می‌کرد، در مقابل امریکا مصداق آیه «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» است که هم شدتش در اوج بود، هم رحمتش.

ابتکار امام در مبارزه با استکبار

آیت الله صدیقی با ابراز اینکه حضرت امام به درستی دریافته بودند که اگر مردم در صحنه باشند آینده را حفظ می کنند، خاطرنشان کرد: امام در مبارزه با استکبار سه ابتکار از خود نشان دادند، مرحله اول سلطنت را مورد هجمه قرار داد و با استبداد مقابله کرد، در مرتبه دوم با مقابله با صهیونیسم با استثمار مبارزه کرد، و در نهایت با مبارزه با آمریکا جبهه جنگ علیه استکبار را باز کرد.

وی با اشاره به حوادث غزه اظهار کرد: تا پیش از حرکت امام اعراب در تعارض نژادی با صهیونیست‌ها می‌جنگیدند بحث اسلام مطرح نبود، اما امام خمینی مسأله فلسطین و مبارزه با اسرائیل را تبدیل به مسأله جهان اسلام کرد.

امام جمعه موقت تهران به عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و اظهار داشت: نکته مهم این عملیات زمان مناسب آن بود؛ اگر در آن زمان طوفان الاقصی اتفاق نمی‌افتاد اسرائیل بنای عادی‌سازی ارتباط با کشورهای عربی و اسلامی را داشت که اگر این اتفاق می‌افتاد هم استثمار آنها ادامه می یافت و هم استکبار بیمه می شد. بنابراین با طوفان‌الاقصی نقشه عادی‌سازی ارتباط به کلی نابود شد و دیگر احیا نخواهد شد.

صهیونیسم در حال آب شدن و از بین رفتن است

آیت الله صدیقی افزود: طوفان‌الاقصی ضربه غیرقابل جبرانی بر پیکره جریان لیبرال دموکراسی غرب و فرزند نامشروعش رژیم صهیونیستی وارد کرد که به قول تحلیل‌گران غربی امروز دیگر صهیونیسم در حال آب شدن و از بین رفتن است.

امام جمعه موقت تهران به عملیات وعده صادق نیز پرداخت و آن را شاهکار فرزندان امام و انقلاب و پاسداران زمان شناس خواند که طی آن حرکت بازدارنده تدافعی را به حرکت بازدارندگی تهاجمی تبدیل کردند.

وی با اشاره به توصیف‌های رهبر انقلاب در مورد رئیس جمهور شهید گفت: مقام معظم رهبری ۳۰ امتیاز در مورد رئیس جمهور عزیز به کار بردند که در مورد فرد دیگری سابقه ندارد، هر کدام از این موارد تعریف از یک شخص نیست، بلکه یک قاعده و قانون است که همه باید به آن توجه کنند.

حرکت برخلاف راه رئیس جمهور فقید، خسارت به مردم و کشور است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مردم هم در بزرگداشت رئیس جمهور کم نگذاشتند، تصریح کرد: رئیسی کسی بود که خونش کمتر از خدمات این دوره کوتاه نبود هم حیاتش خیر بود هم مماتش؛ حماسه مردم در تشییع او نشان داد مردم ایران زنده و ایستاده‌اند و به مسئولینشان علاقمند و دلداده ولایت هستند.

وی در پایان اضافه کرد: هر رئیس جمهوری اگر بخواهد همه مسیری را که رئیسی بنا نهاده و مسئولانی را که او منصوب کرده عوض کند، این خسارت برای مردم است لذا مردم باید کسی را انتخاب کنند که راه رئیسی را ادامه دهد.

ارسال نظرات