۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۷۵۸۵۹۱
کارگردان و نویسنده سینما؛

هنر انقلاب اسلامی یک هنر پاک است

هنر انقلاب اسلامی یک هنر پاک است
حمید بهمنی گفت: دستاورد های فرهنگی انقلاب اسلامی خیلی بالاتر از چیزی است که ما تصور می کنیم. دشمن نیز با فهم همین مساله تفکرات خاصی انحرافی را مانند سلبریتی محوری را به هنر انقلاب تزریق کرد تا مانع این جهش شود و به صورت این دستاورد های عظیم فرهنگی خدشه‌ وارد کند

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حمید بهمنی کارگردان و نویسنده با اشاره به نقش هنر در تحقق فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر صدور انقلاب اسلامی و ابلاغ پیام انقلاب به سایر جهانیان گفت: یکی از مسائلی که پس از انقلاب رخ داد باز تعریف هنر و شاخصه ها هنر به عنوان یکی از ارکان فرهنگ عمومی شد. یکی از مواردی که نقش هنر در آن به طور پررنگ به چشم میخورد سینما بود که پس از انقلاب فارغ از آنچه در هالیوود رخ میداد با تکیه بر تفکر انقلاب اسلامی نقشی مردمی و صادقانه داشت.

وی اوج سینمای انقلاب را سینمای دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: انتقال و بازتاب فرهنگ دفاع مقدس در سینما باعث شد تا به عرصه های دیگر هنر مانند موسیقی و تئاتر توجه ویژه ای شود. اگر هنر امروز را با هنر قبل از انقلاب مقایسه کنیم می بینیم که هنر پیش از انقلاب به قدری که به ابتذال نزدیک است، به آرمان های انسانی و الهی نزدیک نیست! 

وی افزود هنر امروز ما و هنر انقلاب اسلامی یک هنر پاک است. این عنوان هم عنوانی است که غربی ها پس از اینکه با سینمای ایران آشنا شدند به هنر سینمایی انقلاب نسبت دادند. اگر چه که ما در سال های پس از انقلاب کج روی ها و انحرافاتی را شاهد هستیم اما سینمای انقلاب همچنان ماهیت خود را حفظ کرده است و به مسیر خود ادامه می دهد.

کارگردان و نویسنده سینما به آراء شهید آوینی در حوزه هنر اشاره کرد و گفت: شهید آوینی جمله دارند که می گوید: «هنر آن است که بمیری قبل از آنکه بمیرانندت» او هنر را مرگ در راه حق و چگونه در زمانه زیستن تعریف می کند. این جملات بازتاب تفکراتی است که از دل  انقلاب بر آمده است و اگر انقلاب اسلامی نبود شهدایی مانند شهید آوینی که به حق هنرمند بودند نیز وجود نداشتند. دستاورد های فرهنگی انقلاب اسلامی خیلی بالاتر از چیزی است که ما تصور می کنیم.  

وی در پایان به مشکلاتی که هنر انقلاب در این سالیان پس از انقلاب پشت سر گذاشته است اشاره کرد و گفت: اگر کشور درگیر مسالی از قبیل جنگ، تحریم و ترور نبود، هنر انقلاب به عنوان یک مرجع بزرگ هنری در جهان شناخته می شد و دشمن نیز با فهم همین مساله تفکرات خاصی انحرافی را مانند سلبریتی محوری را به هنر انقلاب تزریق کرد تا مانع این جهش شود و به صورت این دستاورد های عظیم فرهنگی خدشه‌ وارد کند.

 

 

ارسال نظرات