۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۳۲۴۷۸۲
حجت الاسلام سرلک:

موضوع روحانیت در سینما مورد توجه رهبر انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ دبیر جشنواره روحانی و سینما گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای دبیرخانه جشنواره روحانی و سینما تاکید کردند که باید به موضوع روحانیت در سینما توجه شود.
روحاني و سينما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری دومین جشنواره روحانی و سینما صبح امروز چهارشنبه 25 فروردین در حوزه هنری برگزار شد.



در بخش ابتدایی این نشست حجت الاسلام علی سرلک، دبیر جشنواره با اشاره به سابقه جشنواره، گفت: دغدغه‌هایی درباره نگاه به حضور روحانیت در سینما وجود داشت که بر اساس همان نگاه‌ها تلاش کردیم تا در سال‌های اخیر به موضوع روحانی و سینما بپردازیم.



وی افزود: دور اول جشنواره به صورت جشنواره-همایش برگزار شد و بنا داریم در تاریخ 27 فروردین ماه جاری اختتامیه دور دوم جشنواره را برگزار کنیم.



دبیر جشنواره درباره جایگاه روحانیت، بیان داشت: به طور کل ماهیت انقلاب اسلامی ما یک خط فرهنگی است، بر همین اساس نیز روحانیت هم در حوزه‌های فرهنگی حضوری مستمر داشته‌اند، ضمن اینکه نگاه رهبر معظم انقلاب هم به جریان هنر بسیار مثبت است و امام راحل نیز در بدو ورود به کشور به سینمای فاخر اشاره داشتند.



داوری جشنواره در سه بخش

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سجاد کریمان دبیر اجرایی جشنواره درباره بخش‌های مختلف جشنواره، ابراز داشت: این جشنواره در فیلم‌های داستانی بلند، سریال و مستند مورد داوری قرار گرفت.



وی افزود: در بخش فیلم داستانی بلند از 48 اثر دریافتی 13 فیلم مورد داوری قرار گرفته‌اند، در قسمت سریال از 37 اثر دریافتی 12 سریال در بوته نقد داوران قرار دارند و در بخش مستند هم از 139 فیلمی که به دبیرخانه رسیده است، 5 مستند مورد قضاوت داوران قرار خواهند گرفت.



باید نگاه آموزشی را برای طلاب تقویت کنیم

در بخش پرسش و پاسخ این نشست حجت الاسلام سرلک درباره حضور فیلم «مارمولک» در بین کاندیداهای نهایی، بیان داشت: این اثر به اندازه خود قابل داوری است و می‌توان آن‌را توانمند دانست، اما قطع به یقین به این فیلم بلند سینمایی انتقاداتی وارد است که خود کارگردان نیز برخی از آن‌ها را قبول دارد.



دبیر جشنواره روحانی و سینما در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری رسا مبنی بر نیاز طلاب برای آموزش جهان سینما، گفت: قطعا این نیاز وجود دارد و ما در این مسیر دچار خلأ هستیم، اما در تلاش هستیم که در دبیرخانه دائمی جشنواره به طور جدی به مقوله آموزش علاقه‌مندان حوزوی به جهان نور و تصویر بپردازیم.



گفتنی است، اختتامیه دومین جشنواره روحانی و سینما روز 27 فروردین، ساعت 17:30 در حوزه هنری برگزار خواهد شد، ضمن اینکه پیش از اختتامیه نشستی تخصصی درباره روحانی و سینما با نگاه کارشناسی از سوی صاحبان نظر برگزار خواهد شد./856/202/ب1

ارسال نظرات