۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۷۵۸۴۸۴

اجلاسیه رزمندگان دفاع مقدس در کاشان برگزار شد

اجلاسیه رزمندگان دفاع مقدس در کاشان برگزار شد
اصفهان – اجلاسیه رزمندگان دفاع مقدس و یاد بود فاتح فتح المبین سرلشکر پاسدار شهید علی معمار و شهدای حوزه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) در تالار شهر کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سرهنگ کریم اکبری چهارشنبه شب در اجلاسیه رزمندگان دفاع مقدس و یاد بود پاسدار شهید علی معمار که در تالار شهر کاشان برگزار شد، سردار شهید علی معمار را از افتخارات شهرستان کاشان در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: ما امروز به وجود همه شهدا و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران خود افتخار می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدا کاشان در سال جاری گفت: شهرستان کاشان یکهزار و ۸۷۱ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام و نظام کرده است.

سرهنگ اکبری افزود: نزدیک به ۴ هزار جانباز، ۲۰۰ آزاده و ۲۲ هزار رزمنده دفاع مقدس از شهرستان کاشان در ۸ سال دوران دفاع در عرصه‌های مختلف ایمان و جهاد و شهادت و ایثار نقش آفرینی داشتند.

فرمانده سپاه کاشان گفت: بسیجیان کاشانی طی این سال ها در سیستان و بلوچستان، کرمان، شیراز، گچساران، استان خوزستان، کردستان، غرب کشور و شمال غرب کشور، واقعه آمل و دیگر اقصی نقاط کشور در عرصه‌های مختلف حضور فعال و مؤثری داشته اند.

سرهنگ اکبری به لزوم زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا تأکید کرد و ادامه داد: برای برگزاری کنگره ملی شهدا با تشکیل ۲۱ کمیته و کارگروه و حدود ۳۰۰ عنوان برنامه اقدامات اولیه برگزاری این کنگره از ابتدای هفته دفاع مقدس سال گذشته آغاز شده است.

به گفته وی همه مجموعه‌های شهرستان و مردمی و گروه‌ها و مؤسسات فرهنگی و هنری برای برگزاری کنگره ملی شهدا کاشان همکاری دارند.

وی ابراز امیدواری کرد با زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، انتقال پیام شهدا و سیره رفتاری شهدا و انتقال آن به نسل جوان و نسل آینده بتوانیم گام‌های موثری را برداشته و بخشی از دِین خود را به جامعه ایثارگر و آزاده و جانباز و خانواده‌های معظم شهدا انجام دهیم و رسالت خود را در حوزه ایثار و شهادت به خوبی انجام دهیم.

شهرستان کاشان یکهزار و ۷۰۴ شهید و سردار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام و نظام و انقلاب اسلامی کرده است و ۳ هزار و ۵۰۰ جانباز سرافراز که از این تعداد جانباز ۷۰ نفر جانباز ۷۴ درصد، ۲۳ جانباز قطع نخاعی و ویلچری هستند و شهرستان کاشان در استان اصفهان تنها شهری است که یک خانواده ۴ شهیده بارفروش و ۸ خانواده ۳ شهیده و ۱۰۸ خانواده ۲ شهیده دارد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات