۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۷۵۸۴۷۹
سردار فضلی:

شهدای خدمت مزد صداقت، اخلاص و خداباوری خود را گرفتند

شهدای خدمت مزد صداقت، اخلاص و خداباوری خود را گرفتند
جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهدای گرانبهای خدمت که به گردن امت اسلامی حق بزرگی دارند و با شهادت خود، مزد صدق، صداقت، اخلاص و خداباوری خود را از خداوند گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سردار علی فضلی چهارشنبه شب در اجلاسیه رزمندگان دفاع مقدس و یادبود فاتح فتح المبین سرلشکر پاسدار شهید علی معمار و شهدای حوزه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی (ع) که در تالار شهر کاشان برگزار شد گفت: شهید سردار علی معمار به بلوغی در فرماندهی و تدبیر و مدیریت و اداره صحنه نبرد رسیده که بعد از فرماندهی دسته گروهان و گردان به فرماندهی تیپ و لشکر رسید.

وی با بیان اینکه سردار شهید معمار فرمانده تیپ المهدی هم کار سازماندهی و آموزشی و تمرین و طراحی و رزمایش را بر عهده داشت افزود: در عملیات فتح المبین ارتش، بسیج و سپاه پاسداران، ژاندارمری، شهربانی، کمیته‌های انقلاب اسلامی و مهندسی رزمی جهاد و پاسداران انقلاب اسلامی شرکت داشتند.

به گفته وی در عملیات فتح المبین که رزمندگان کاشانی در قالب تیپ ۳۳ المهدی افتخار آفرینی کردند ا یک هزار و ۷۰۰ کیلومترمربع از خاک ایران اسلامی آزاد شد.

سردار فضلی ادامه داد: شهید معمار سردار سپاه اسلام در عملیات مشترک فتح المبین با ارتش و انجام جلسات شبانه روزی و متوالی ساعت مشخصی برای خواب و استراحت نداشت.

وی با اشاره به اینکه بعد از عملیات فتح المبین بالافاصله عملیات بیت المقدس آغاز شد، یادآور شد: در مراحل مختلف عملیات فتح المبین یکهزار و ۷۰۰ کیلومترمربع، در طریق القدس ۵۰۰ کیلومترمربع و درعملیات بیت المقدس ۵ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع از خاک ایرانی اسلامی به دست با کفایت فرزندان ایرن اسلامی آزاد شد که نگین این عملیات‌ها فتح خرمشهر بود.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر فرزندان امام نبودند امروز خبری از خرمشهر نبود چرا که فرزندان امام اثبات کردند در مسیر شفاف و روشن و نورانی پیش رو هیچ تردیدی وجود ندارد.

سردار فضلی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) بعد از آزاد سازی خرمشهر اعلام کرد، «خرمشهر را خدا آزاد کرد» یادآور شد امام خمینی (ره) در پیام دوم خود بعد از فتح خرمشهر اعلام کرد، «فتح خرمشهر، فتح خاک نیست، فتح ارزش‌های اسلامی است».

وی با بیان اینکه در عملیات بیت المقدس به تمام اهداف از پیش تعیین شده رسیدیم ادامه داد: در این عملیات ۵ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع طراحی شده از خاک ایران اسلامی به تصرف سپاه اسلام درآمد و در مراحل مختلف این عملیات ۲۰ هزار و ۴۰۰ نفر عراقی به اسارات گرفته شد و ۱۶ هزار کشته و زخمی از دشمن گرفته شد و به اندازه‌ای دشمن از خودش تجهیزات جنگی از خودش برجای گذاشت که به تنها به اندازه ۶ ماه جنگیدن مهمات از دشمن غنیمت گرفته شد.

به گفته وی در عملیات رمضان نیز حضور و یکپارچگی رزمندگان کاشانی تا شهادت سید علی ابهری ادامه داشت و در ادامه نیز که تیپ نجف اشرف و تیپ ۱۴ امام حسین (ع) که به مرور تبدیل به لشکر شدند تا پایان دفاع مقدس کاشانی‌ها نقش آفرین بودند.

سردار فضلی در ادامه با اشاره به حادثه دلخراش بالگرد، گفت: شهدای خدمت با شهادت خودشان، دل امت و امام امت را به درد آوردند، اما آنها مزد صدق و صداقت و اخلاص و خداباوری خود را گرفتند.

به گفته وی شهدای گرانبهای خدمت که به گردن امت اسلامی حق بزرگی دارند در واقع با شهادت خودشان مزد اخلاص خود را از خداوند گرفتند.

شهرستان کاشان یکهزار و ۷۰۴ شهید و سردار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام و نظام و انقلاب اسلامی کرده است و ۳ هزار و ۵۰۰ جانباز سرافراز که از این تعداد جانباز ۷۰ نفر جانباز ۷۴ درصد، ۲۳ جانباز قطع نخاعی و ویلچری هستند و شهرستان کاشان در استان اصفهان تنها شهری است که یک خانواده ۴ شهیده بارفروش و ۸ خانواده ۳ شهیده و ۱۰۸ خانواده ۲ شهیده دارد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات