۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۷۵۸۴۷۱
وحیدی:

برگزاری سراسری انتخابات الکترونیک منوط به تأیید شورای نگهبان است

برگزاری سراسری انتخابات الکترونیک منوط به تأیید شورای نگهبان است
وزیر کشور، برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت الکترونیک در سراسر کشور را منوط به تأیید شورای نگهبان دانست.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره موانع موجود برای برگزاری انتخابات الکترونیک در سراسر کشور در دوره‌های گذشته، اظهار کرد: وزارت کشور در برگزاری انتخابات مجلس به صورت الکترونیکی دستاورد خیلی خوبی داشت.

وی ادامه داد: همچنین برنامه‌ ستاد انتخابات کشور این بود که اگر بنا بود، انتخابات ریاست‌جمهوری در زمان خود برگزار شود، این انتخابات را کامل و سراسری به صورت الکترونیک برگزار کنیم، اما به دلیل محدودیت زمانی، می‌توانیم در در برخی از حوزه‌ها اخذ رأی را به صورت الکترونیکی انجام بدهیم.

وزیر کشور ادامه داد: در انتخابات الکترونیک، 24 یا 25 گام‌ که برداشته خواهد شد، الکترونیک خواهد بود، به خصوص در احراز هویت، اما در مرحله اخذ رأی الکترونیکی هم، فعلا اگر با شورای نگهبان به نتیجه نهایی رسیدیم، یک سری از حوزه‌ها را می‌توانیم به صورت الکترونیکی برگزار کنیم، چون نیازمند تجهیزاتی است که تأمین تجهیزات برای کل، در فرصت کم، عملی نیست، اما می‌توانیم سلسله حوزه‌هایی را انجام بدهیم، این منوط به این است که به تأیید شورای نگهبان برسد.

وحیدی در پایان با تأکید بر اینکه از تجربه انتخابات مجلس برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک استفاده شده است، خاطرنشان کرد: تجربه بسیار خوب و موفقی بوده و همه راضی بودند.

ارسال نظرات