۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۷۵۸۳۰۶
آیت‌الله رجبی در گفت‌وگو با رسا تأکید کرد؛

اهتمام به ارزش‌های دینی و انقلابی؛ معیار انتخاب رئیس جمهور

اهتمام به ارزش‌های دینی و انقلابی؛ معیار انتخاب رئیس جمهور
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به ویژگی های بارز شخصیتی و اندیشه الهی شهید آیت الله رئیسی، پیاده سازی ارزش های الهی و انقلاب اسلامی در جامعه را اصلی مسلم در اندیشه شهید رئیسی عنوان کرد.

آیت الله محمود رجبی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به خصوصیت ها و ویژگی های شهید آیت الله رئیسی و حساسیت این شهید به حفظ ارزش های الهی و نیز ضرورت اهتمام رئیس جمهور جدید به اجرای ارزش های اسلامی در جامعه اظهار داشت: رئیس جمهور شهید، آیت الله رئیسی توجه ویژه ای به ارزش های الهی و حفظ و اجرای ارزش های اسلامی داشت و رئیس جمهور آینده نیز باید این شکلی باشد.

رئیس جمهور بعدی باید همچون شهید رئیسی دغدغه پیاده سازی ارزش های دینی و فرهنگ اسلامی داشته باشد

وی افزود: آیت الله رئیسی دغدغه پیاده سازی فرهنگ اسلامی و پیاده سازی ارزش های الهی و انقلاب اسلامی در جامعه را داشت و این مسائل برای ایشان اصلی مسلم و مهم بود.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که رئیس جمهور آینده باید به جایگاه ریاست جمهوری به عنوان مسئولیت نگاه کند، افزود: رئیس جمهور فقید آیت الله رئیسی با این نگاه در منصب ریاست جمهوری قرار گرفتند و با این طرز تفکر و دیدگاه به مردم و انقلاب اسلامی خدمت کردند.

آیت الله رجبی با اشاره به ولایتمداری شهید جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که ولی فقیه نائب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است؛ بخصوص این که رهبر معظم انقلاب در طول عمر انقلاب اسلامی، نظام اسلامی ایران را در خطرات گوناگون حفظ کردند و به اقتدار کنونی رساندند.

رئیس جمهور آینده باید ولایتمدار باشد

وی افزود: همانگونه که شهید آیت الله رئیسی ولایتمدار بودند؛ رئیس جمهور آینده نیز باید ولایتمدار باشد و در عرصه خدمت به مردم، خستگی ناپذیر باشد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ساده زیستی و زندگی زاهدانه را از جمله خصوصیت های مهم شهید آیت الله رئیسی دانست و بیان داشت: بعد از شهادت آیت الله رئیسی مردم دیدند که مادر رئیس جمهور چه منزل ساده و به دور از اشرافیت دارد و شهید رئیسی هیچ استفاده ای از بیت المال برای خود و خانواده خویش نکرد و حتی بخش بزرگی از حقوق خود را نیز دریافت نمی کرد.

شهید رئیسی از نفس خود عبور کرده بود

وی افزود: شهید آیت الله رئیسی کسی بود که از نفس خود نیز عبور کرده بود و اسیر هواهای نفسانی نبوده و خواست خدا و خواست ولی فقیه و نیازهای مردم برای او عیار و محک بود و آن شهید بزرگوار بسیار به تضرع و توسل اهمیت می داد.

آیت الله رجبی با اشاره به وظیفه رئیس جمهور آینده در عرصه اقتصادی بیان داشت: اگر رئیس جمهور آینده ولایتمدار و احساس مسئولیت داشته باشد در هر موقعیتی، خلأها را شناسایی کرده و با اولویت بندی مشکلات، تمام همت خود را برای حل مشکلات و انجام فعالیت ها به کار خواهد گرفت. 

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: امروز یکی از اولویت های ایران اسلامی، بحث مشکل معیشتی و اقتصادی است و کسی که رئیس جمهور می شود، باید در عرصه اقتصادی خوب ظاهر شده و مسئله معیشتی مردم را حل کند.

سعید چراغی
ارسال نظرات