۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۷۵۸۲۱۴
طحان نظیف:

نسبت به پیشنهاد وزارت کشور مخالفتی نداشتیم

نسبت به پیشنهاد وزارت کشور مخالفتی نداشتیم
سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: نسبت به پیشنهاد وزارت کشور درباره دریافت مدارک داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیک مخالفتی نداشتیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان امروز در گفت‌وگو با خبر ۱۴ سیما ضمن عرض تسلیت مجدد به مناسبت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان درباره ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری گفت: قانون، ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری را به‌صورت حضوری پیش‌بینی کرده و در ادوار گذشته نیز ثبت نام‌های انتخابات ریاست‌جمهوری به همین صورت بوده است.

وی افزود: در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام‌ها به‌صورت مجازی بود، به این دلیل که قانون انتخابات در این خصوص اصلاح شده بود و پیش بینی پیش ثبت نام به صورت مجازی پیش‌بینی شده بود.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: در گفت‌وگوهایی که روزهای اخیر با وزارت کشور داشتیم، پیشنهادی داشتند که در کنار ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری که به صورت حضوری انجام می‌شود، دریافت مدارک نیز به‌صورت الکترونیکی باشد که ما نیز در شورای نگهبان مخالفتی با این پیشنهاد نداشتیم و بنا بود سامانه‌ای که در این خصوص پیش‌بینی شده را بررسی کنیم.

طحان نظیف با اشاره به جلسه کارشناسی امروز بین وزارت کشور و شورای نگهبان گفت: جمع‌بندی همکاران وزارت کشور این بود که با توجه به اینکه ثبت‌نام به صورت حضوری است، دریافت مدارک هم حضوری باشد و محدودیتی برای داوطلبان در این جهت با توجه به زمان کمی که تا آغاز ثبت نام‌ها وجود دارد، ایجاد نکنیم.

وی درباره صحت آرای حوزه‌های انتخابیه در دور دوم انتخابات مجلس نیز گفت: پیشتر در باره صحت انتخابات در حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی گفته بودم که همه حوزه‌ها در دور دوم تائید شده بود و فقط در حوزه انتخابیه کرمانشاه گزارشاتی داشتیم که در حال بررسی آن گزارش‌ها بودیم که بررسی های ما به نتیجه رسید و صحت انتخابات در حوزه کرمانشاه هم به تائید شورای نگهبان رسید.

سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: به دنبال وصول برخی گزارش تخلف انتخاباتی در هئیت مرکزی نظارت بر انتخابات صرفا آرای 5 شعبه اخذ رای که به وزارت کشور اعلام خواهد شد، ابطال شد؛ هرچند که ابطال این ۵ شعبه نیز تغییری در نتیجه آرا نخواهد داشت.

طحان نظیف گفت: با تایید حوزه انتخابیه کرمانشاه، صحت انتخابات در همه حوزه‌های انتخابیه در دور دوم انتخابات مجلس تائید شده و ان‌شاءالله فردا اگر مقدمات فراهم باشد، تمام منتخبان در جلسه افتتاحیه حضور خواهند داشت.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات