۳۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۷۵۷۸۳
امام جمعه قم:

ملت از تهدیدات و تحریم های دشمنان هراسی ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، ایجاد اختلاف را از جمله نقشه های دشمنان برای مقابله با اسلام و انقلاب دانست و گفت: ما باید توجه داشته باشیم که همواره از اختلاف ضربه دیده ایم.
آيت الله رضا استادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی امام جمعه قم، در خطبه های نماز جمعه این هفته که در شبستان امام خمینی (ره)حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به نقشه ها و توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی و ارکان نظام اظهار داشت: دشمنان اسلام همواره از صدر اسلام تاکنون مسلمانان را با انواع و اقسام ترفندها تهدید کرده اند و امروزه نیز ملت ما را تهدید می کنند.

وی با بیان اینکه ملت انقلابی و بیدار ایران از تهدیدات و تحریم های دشمنان هراسی ندارد ابراز داشت: تهدید ملت ایران به تحریم  و دیگر نقشه ها هیچ اثری در ارداه و عزم ملت ندارد و مردم ما نشان داده اند که در مقابل تهدیدات دشمنان ایستادگی می کنند و اگر هم خدایی ناکرده اتفاقی پیش بیاید، همچون دفاع مقدس از انقلاب دفاع کرده و مشکلات را تحمل می کنند.

امام جمعه قم با اشاره به نقشه های دشمنان اسلام از صدر اسلام تاکنون تصریح کرد: اینها تصور می کردند می توان با تخریب قبور ائمه اسلام را از بین برد اما این موضوع خیالی خام و کاری احمقانه است.

وی با تبیین نقشه های دشمنان برای تضعیف نظام اسلامی تاکید کرد: یکی از نقشه های اینها تبلیغ علیه پیامبر، ائمه، علما، روحانیت، مراجع و رهبری است و در حوادث اخیر نیز تبلیغات خود را به اوج رساندند، اما ملت ما در 22 بهمن نشان داد که تبلیغات دشمنان انقلاب کارساز نبوده است.

امام جمعه قم اسلام و ایران هراسی را از دیگر نقشه های دشمنان دانست و گفت: ما باید در مقابل این توطئه دشمنان واقعیات دین مبین اسلام و انقلاب را بیان کنیم و به نظر من در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: ایجاد اختلاف از دیگر نقشه های دشمنان برای مقابله با اسلام و انقلاب است و باید توجه داشت که ما همواره از اختلاف ضربه دیده ایم و هر فردی که دانسته یا نادانسته عامل اختلاف باشد به دشمن کمک کرده است.

وی گفت: دشمنان می خواهند از طریق ایجاد اختلاف اتحاد جامعه را از بین برده و به ما ضربه بزنند امیدواریم با رهنمودهای مقام معظم رهبری و علما و بزرگان و همچینن هوشیاری مردم، دشمن طرفی برنبندد و روز به روز اتحاد و انسجام ملت بیشتر شود.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه، تضعیف باورهای ایمانی و اعتقادی جامعه و همچنین ایجاد گناه و فساد در جامعه را از جمله نقشه های خطرناک دشمنان دانست و تصریح کرد: دشمنان ما امروزه با بکار گیری تمام امکانات خود در صدد تضعیف باورهای ایمانی و اعتقادی جامعه به ویژه جوانان برآمده اند و از این طریق در صدد شبهه افکنی در بین جوانان هستند.

امام جمعه قم، بر ضرورت توجه بیشتر حوزه های علمیه دانشگاه ها و مراکز عملی و همچنین مسؤولان کشور نسبت به تقویت و ارتقای باورهای دینی و اعتقادی مردم تاکید کرد و بیان داشت: اگر خدایی ناکرده جوانان ما دچار شبهات و انحرافات شوند ما مشکلات زیادی خواهیم داشت و ضروریست نسبت به باورهای دینی و ایمانی جامعه توجه بیشتری بشود.

آیت الله استادی افزایش آمار طلاق و بالا رفتن سن ازدواج در کشور را نگران کننده توصیف و تصریح کرد: متاسفانه ما در این دو عرصه چندان عملکرد موفقی نداشته ایم و اگر از این امور غفلت کنیم ضربه خواهیم دید.

وی گفت: اگر اخلاق اسلامی و ایمان وجود نداشته باشد زمینه برای سوء استفاده دشمن فراهم خواهد شد و نظام اسلامی علاوه بر اینکه در جبهه مقابله با دشمنان باید با قدرت باشد در عرصه های اعتقادی و باورهای دینی نیز بیش از پیش باید برنامه ریزی انجام شود.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: رمز موفقیت ما در این سی سال انقلاب ایمان و باورهای اعتقادی مردم بوده است و اگر در این عرصه ضعف داشته باشیم مشکلات ما زیاد خواهد شد. /924/پ202/ج


ارسال نظرات