۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۷۵۷۱۱۲

زندگینامه تنها شهید اروپایی دفاع مقدس در کتاب «موسیو کمال»

زندگینامه تنها شهید اروپایی دفاع مقدس در کتاب «موسیو کمال»
مدیر داخلی انتشارات حماسه یاران گفت: کتاب «موسیو کمال» به قلم بهزاد دانشگر،‌ داستان تنها شهید اروپایی دوران دفاع مقدس است. او یک مرد فرانسوی و مسیحی بود که به ایران آمده و مسلمان شد. سپس به قم می‌رود و طلبه شد.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، علی اصغر سعدآبادی مدیر داخلی انتشارات حماسه یاران، یکی از تازه‌های این انتشارات را کتاب «خانواده ابدی» معرفی کرده و توضیح می‌دهد: «کتاب خانواده ابدی روایت یکی از هزاران ترور مردم بی‌گناه توسط منافقین در دهه ۶۰ است. منافقین با تهاجم به خانه محسن اسکندری، مادر خانواده را جلوی چشمِ ۴ فرزندش، هدف ۸ گلوله قرار می‌دهند.
 
آن روز مادر خانواده یکی ـ دو مهمان هم داشته که آن‌ها هم کشته می‌شوند.»او ادامه می‌دهد: «دختر ۶ ساله این خانواده هم تیر می‌خورد. بعد از آن، پدر خانواده به فرزندانش کمک می‌کند تا شوک ناشی از روز حادثه و شهادت مادر را پشت سر بگذارند. بانویی مؤمن هم مسئولیت فرزندان شهید را بر عهده می‌گیرد و با پر کردن جای خالی مادر، زندگی دوباره‌ای به آن‌ها می‌بخشد.» سعدآبادی جدیدترین کتاب‌های انتشارات حماسه یاران را «موسیو کمال»، «پنجره‌ای رو به خانه ما»، «عروس حاج غلامحسین» و ... نام برد و درباره آن‌ها توضیح داد: کتاب «موسیو کمال» به قلم بهزاد دانشگر،‌ داستان تنها شهید اروپایی دوران دفاع مقدس است.
 
 او یک مرد فرانسوی و مسیحی بود که به ایران آمده و مسلمان شد. سپس به قم می‌رود و طلبه شد. با شروع جنگ هم به جبهه رفته و به شهادت می‌رسد. این کتاب چند روز قبل از آغاز نمایشگاه کتاب برای اولین بار منتشر شد.
 
مدیر داخلی این انتشارات کتاب جدید دیگر آن را «پنجره‌ای رو به خانه ما» نامید و توضیح داد: این کتاب اولین قسمت مجموعه «جوانه» است که بر مقوله فرزندآوری و رشد جمعیت کار می‌کند. «پنجره‌ای رو به خانه ما» به زندگی خانم صادقی که مادر ۱۰ فرزند است می‌پردازد. او درباره کتاب «عروس حاج غلامحسین» هم شرح داد: حاج غلامحسین فردی است که در نسل فرزندان و نوه‌هایش ۱۱ نفر شهید شده‌اند. خاطرات عروس او که مادر 2 شهید است، در این کتاب آمده.
 
ارسال نظرات