۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۷۵۶۸۴۶
آیت الله رئیسی:

معیشت مردم همواره مورد توجه دولت است/ نه خسته می شویم و نه میدان را خالی می کنیم

معیشت مردم همواره مورد توجه دولت است/ نه خسته می شویم و نه میدان را خالی می کنیم
رئیس جمهور با بیان اینکه معیشت و سفره مردم‌همواره مود توجه و تاکید دولت بوده است، گفت: در این راه از ملامت ها نمی رنجیم و به توان داخل و منابع داخلی تکیه خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز با حضور در مدرسه فیضیه و دیدار با علماء و طلاب حوزه علمیه قم گفت: دغدغه های شما علما که جدای از خواست مردم نیست مورد توجه بنده و تیم دولت قرار خواهد گرفت.

وی افزود: اساس کرامت انسان تا به آنجاست که بجز خدا نخواهد و در دنیای اجتماعی نیز باید با اتکاء به خداوند به دنبال سلامت فردی و اجتماعی بود.

آیت الله رئیسی ادامه داد: پرچمی که حوزه علمیه قم برافراشت توجه به عرصه دین در زندگی اجتماعی و توجه به نیازهای مادی و معنوی انسان در دنیای امروز انسانیت بود و این پرچم برافراشته و دعوت و این ادعا حقیقتا در این چهل و پنج سال با نگاه به توانایی های نیروی انسانی کارآمدی که داخل کشور وجود دارد دنبال گردیده است و بدانید بدون شک اهداف بلندی که امام و رهبری دارند کاملا دست یافتنی است.

نگاهمان به حل مشکلات شعار «ما می توانیم» است

رئیس جمهور تصریح کرد: باید با نگاه ما می توانیم مبتنی بر داشته های علمی و دینی کشور را پیش ببریم و الگو برای منطقه و کشورهای اسلامی بشویم، آنجا که براساس مبانی و رهنمودهای امام پیش رفتیم همان حوزه موفقیت ما بود که به آن عقلانیت انقلابی می‌گوییم اما هرکجا با نگاه وادادگی به نسخه های غربی و شرقی خواستیم کشور را اداره کنیم دچار مشکل شدیم.

وی خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند بدانید توجه به اصول و مبانی ما را به موفقیت و پیشرفت می رساند همان نگاهی که حوزه علمیه دارد، حوزه انقلابی حوزه ای است که با شناخت جامعه و نیازهایش در آن عرصه نقش آفرینی می کند و عالم دینی هم در عرصه دین و هم عرصه عدالت اجتماعی گام بر می دارد و ما یک طلبه و دانشجوی فاضل را با شناخت جامعه و آمادگی برای رفع نیازها و ایفاء نقش می شناسیم.

نه خسته می شویم و نه میدان را خالی می کنیم

دولت مجری فرامین حکیمانه رهبری است

ریاست جمهوری با بیان اینکه عقلانیت انقلابی ما به روز بودن، مردمی را با خود به همراه دارد، ابراز کرد: رهبری این ریل گذاری را در سند چهل ساله دوم ترسیم کرده اند، دولت مجری گفتمان رهبری است، شاخص ها را انقلاب و رهبری معظم ترسیم کرده و دولت مجری آن سیاست هاست.

آیت الله رئیسی رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی را در گرو اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: بنده به عنوان طلبه در دولت مجری انجام وظایف شرعی و اجرای عدالت هستم.

وی افزود: توجه به خواست مردم و توجه و اعتماد به داشته ها در انجام کارها بسیار مهم است و از ابتدای دولت بنای ما عقلانیت انقلابی بوده است.

با تغییر رویکرد بر مشکلات غلبه کردیم

رئیس جمهور اضافه کرد: کرونا را با تغییر رویکرد شکست دادیم و در ابتدای دولت لغو سند ۲۰۳۰ را امضاء کردیم چرا که ما خودمان سند تحول آموزش و پرورش داریم. از تجربه های دیگران استفاده می کنیم اما از نسخه های دیگران بدون مطالعه و غیر مطالعه و بومی کردن آن استفاده نخواهیم کرد.

وی افزود: در ابتدای دولت به ما می‌گفتند چگونه می خواهید کشور را اداره کنید اما ما با نگاه به داشته ها و منابع کشور کاهش تورم و نقدینگی را دنبال کردیم و هرآنچکه موجب تورم می شود را شناسایی کرده و تلاش می کنیم که تورم کنترل شود.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: روزی که ما آمدیم رشد تولید چگونه بود و امروز به کجا رسیده ایم، کار ابتدا به ساکن صورت نگرفته است اما ما نگاه به توان داخل کردیم و با همین نگاه تهدیدها و تحریم ها را بی خاصیت کردیم و امروز ایران کشوری پیشرفته و فناور است.

نه خسته می شویم و نه میدان را خالی می کنیم

تحریم و فشارهای دشمنان موجب پیشرفت انقلاب شد

وی ادامه داد: هرکجا دشمن بیشتر به ما فشار آورده است جمهوری اسلامی با شعار ما می توانیم به موفقیت های چشمگیری رسیده است و دولت معتقد است می تواند حوزه فرهنگ، سیاست و اقتصاد را مبتنی بر آن ریشه ها و اصول های اسلامی پیش برد و با این نگاه به سمت پیشرفت حرکت کرد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه توجه به سفره‌ مردم‌ همواره مورد توجه دولت بوده است، اظهار کرد: توجه به قشر ضعیف و آسیب پذیر همواره مورد تاکید دولت بوده است، هم نسبت به افزایش مستمری بگیران و هم نسبت به استفاده خدمات آب و برق و بیمه سلامت دولت کارهای خوب و موفقی را دنبال کرده ایم.

وی اضافه کرد: امروز صف پشت نوبتی کمیته امداد نداریم و این نشانه خوبی است که باید تلاش ما را بیشتر کند و به این معنا نیست که مشکلات نداریم اما این را می رساند که جهت گیری ها درست بوده است.

آیت الله رئیسی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن علیه جمهوری اسلامی تصریح کرد: یکی از جنگ های مهم علیه ما جنگ اقتصادی است که هم تدابیر و مدیریت داخلی و هم توجه به نقشه های دشمن لازم است اما بدانید به لطف خداوند متعال جنگ افروزان بدانند دماغشان به خاک مالیده خواهد شد.

معیشت و سفره مردم دغدغه روزانه دولت است

رئیس جمهور ادامه داد: دغدغه معیشت مردم دغدغه بسیار مهم و قابل توجه و به حقی است که علمای حوزه به آن اشاره کردند، توجه به قشر کم درآمد در دولت مورد توجه می باشد و دولت به دنبال عدالت اجتماعی است.

وی با بیان اینکه مشکلی که حل نشود در کشور نداریم، ابراز داشت: با توکل بر خدا و اتکاء به داشته های داخلی مشکلات را حل خواهیم کرد، دیگران حل مشکل را به دست بیگانگان می دانستند و ما حل مشکل را در دست ملت و جوانان کشور می دانیم و نگاهی به دست بیگانگان نداریم.

آیت الله رئیسی در پایان خاطرنشان داشت: روحیه ضد فساد همواره در دولت تشویق و مورد تاکید قرارگرفته است و ما معتقدیم اجرای عدالت با فساد تفاهمی ندارد و جوسازی ها و ملامت ها ما را از راه و اجرا عدالت باز نمی دارد و نه خسته می شویم و نه میدان را خالی خواهیم کرد.

ارسال نظرات