۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۷۵۶۵۶۶
مدیرعامل مؤسسه خادمین امام رضا در کاشان خبر داد؛

برگزاری شانزدهمین جشنواره ملی آه و آهو در کاشان

برگزاری شانزدهمین جشنواره ملی آه و آهو در کاشان
اصفهان – توکلی از برگزاری شانزدهمین جشنواره فرهنگی هنری ملی آه و آهو هم زمان با دهه کرامت در کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، روح الله توکلی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: شانزدهمین جشنواره فرهنگی هنری ملی آه و آهو به مدت ۱۱ شب از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه از تولد حضرت فاطمه معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شانزدهمین جشنواره فرهنگی ملی آه و آهم امسال با شعار «با شما سربلندیم» آغاز می‌شود افزود: مراسم افتتاحیه جشنواره جمعه شب ۲۱ اردیبهشت ماه در شام ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) با این ورود پرچم گنبد حضرت فاطمه معصومه و پرچم گنبد امام رضا (ع) توسط فرشتگان رضوی آغاز خواهد شد.

توکلی یادآور شد: برگزاری شانزدهمین جشنواره فرهنگی هنری ملی آه و آهو حاصل تلاش اتاق اندیشه ورزی و شش ماه تلاش شبانه روزی بیش از ۲۰۰ نفر خواهر و برادر عوامل اجرایی این جشنواره است. 

مسئول اجرایی شانزدهمین جشنواره ملی آه و آهو در کاشان یادآور شد: طی شش ماه گذشته برای ۱۰ هزار نفر ساعت برای برگزاری این جشنواره تلاش شبانه روزی داشته اند.

وی رویکرد امسال جشنواره را معرفتی و معارفی اعلام کرد و گفت: مهمان ویژه این جشنواره از آستان قدس رضوی علیرضا اسماعیل زاده مدیر نذورات و اوقاف آستان قدس خواهد بود.

توکلی ادامه داد: امسال دو کاروان از خادمان امام رضا همراه با پرچم و مداح اهل بیت (ع) یک کاروان خادمان رضا (ع) برای برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید و یک کاروان برای افتتاحیه جشنواره فرهنگی آه و آهو برای جشنواره وارد منطقه کاشان خواهند شد.

مدیرعامل مؤسسه خادمین امام رضا (ع) در کاشان، توزیع گل توسط دختران رضوی، جشن کودکان رضوی، بزرگداشت مقام امامزادگان با حضور خادمان بقاع متبرکه، تجلیل از خادمان نمونه، سخنرانی حجت الاسلام محمد حسین بلک مدیر کل اوقاف استان اصفهان و همایش خانواده رضوی را از جمله برنامه‌های شانزدهمین جشنواره فرهنگی ملی آه و آهو در کاشان اعلام کرد.

توکلی همچنین همایش گوهر شاد و تکریم از بانوان، همایش انتظار و امام رضا (ع)، همایش سلامت خانواده، همایش تخصصی شمس الشموس و امام رضا شناسی، همایش باب الجواد ویژه نوجوانان، جشن شب میلاد امام رضا (ع)، جشن ملی زیر سایه خورشید با حضور خدام امام رضا (ع) را از دیگر برنامه‌های شانزدهمین جشنواره فرهنگی ملی آه و آهو در کاشان اعلام کرد.

وی در ادامه ایجاد غرفه کودکان و نوجوانان دختر، غرفه دمنوش خانه، غرفه هنرمندان و غرفه پرسش و پاسخ و غرفه رادیو جشنواره را از جمله غرفه‌های جانبی این جشنواره اعلام کرد.

به گفته وی گروه سرود، همخوانی رضا رضا، فعالیت‌های هنری، نقالی دخترانه، دکلمه خوانی دخترانه، قصه گویی، شعرخوانی، مشاوره، بازی‌های فکری هیجانی و آزمایش‌های علمی و شیمی از جمله فعالیت‌های غرفه نوجوانان جشنواره است.

مدیرعامل مؤسسه خادمین امام رضا (ع) در کاشان با اشاره به اینکه برای غرفه کودک ۸ شب با ۸ موضوع اخلاقی برنامه ریزی شده است گفت: آموزش سبک زندگی رضوی با زبان کودکانه، غرفه بازی برای کودکان با هدف تقویت تمرکز دقت و نشاط، غرفه کارت دستی با هدف آشناییی باز ندگی امام رضا (ع)، پرورش خلاقیت وغرفه نقاشی روی صورت با المان‌های رضایی برای غرفه کودک تدارک دیده شده است.

توکلی از اجرای یکصد آیتم و برنامه تولید شده برای شانزدهمین جشنواره فرهنگی هنری ملی آه و آهو خبرداد و ادامه داد: برای جشن‌های ملی زیر سایه خورشید در کاشان نیز حدود ۸۰ ایتم برنامه پیش بینی شده است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات