۲۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۷۵۴۷۲
استاد حوزه و دانشگاه:

امام رضا واسطه فیض خداوند است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه اردبیل گفت: خداوند امام رضا‌(ع) را عالِم به امور و واسطه فیض این عالم قرار داده بود.
امام رضا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام محمد رجب‌نژاد، استاد حوزه و دانشگاه اردبیل، روز گذشته در مراسم سالروز شهادت امام رضا‌(ع) با اشاره به فضائل اخلاقی امام همام اظهار داشت: آن حضرت سعی داشت از مال حلال و پاک خود به دیگران کمک کند و پرداختن صدقه را یکی از عوامل رفع بلا می‌دانست.

حجت الاسلام رجب‌نژاد با اشاره به روایتی شرافت زیارت مرقد شریف امام رضا‌(ع) اشاره کرد و تصریح کرد: آن‌چنان که از روایت بر می‌آید ائمه هدی زیارت قبر امام رضا‌(ع) را بسیار و به صورت مؤکد توصیه کرد و آن را یکی از راه‌های رسیدن به شرافت و عزت انسانی دانست.

وی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در دوران حیات خویش کوشید تا شوق فهمیدن، دانستن و بصیرت را به همه انتقال دهد و در این مسیر همیشه می‌کوشید انسان‌ها را با شرایط آرمانی دنیا و فضایل آن بهتر و بیشتر آشنا کند.

حجت الاسلام رجب نژاد در ادامه اظهار داشت: از متون اسلامی و روایات الهی نتیجه گرفته می‌شود که خداوند متعال حضرت امام رضا (ع) را عالم به امور و واسطه فیض این عالم قرار داده بود.

وی خاطرنشان کرد: امام با علم و حلم بی‌پایان خود حجتی بر تمام مباحث و مسایل مطرح شده بود به طوری که مقام علمی آن حضرت برای فرقه‌های مختلف روشن و مبرهن بود و مأمون نیز از این وضعیت احساس ترس و هراس داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امام رضا(ع) در دوران حیات مبارک 57 ساله خود سعی کرد شاگردان زیادی را در مکتب علم و مقام عبودیت پرورش دهد./935/پ202/س

ارسال نظرات