۲۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۷۵۴۶۸

ایران اسلامی در سوگ ثامن الحجج عزادار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت ولایت حضرت ثامن الحجج، ایران اسلامی در سوگ این امام همام عزادار شد.
بارگاه ملكوتي امام هشتم شيعيان/امام رضا(ع)
به گزارش خبرنگاران خبرگزاری رسا، همزمان با سالروز شهادت آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام، سراسر ایران اسلامی غرق در عزا و ماتم شد و عاشقان امامت و ولایت در کشورمان در این روز بزرگ به سوگواری و عزاداری پرداختند.

براساس این گزارش، حرم مطهر امام رضا علیه السلام در شهر مقدس مشهد ‌ امروز و شب گذشته مملو از جمعیت مشتاقان امامت و ولایت بود که با بیرق‌های عزا وارد حرم حضرت ثامن الحجج می‌شدند و به عزاداری و سینه زنی می‌پرداختند.

امروز شهر مقدس مشهد حال و هوای خاصی به خود گرفته بود و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر مملو از هیئت‌های عزادار بود که در روز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به سر و سینه می‌زدند.

همچنین مراسم ویژه خطبه خوانی با حضور خادمان آن حضرت، شب گذشته در حرم مطهر با شکوه خاصی برگزار شد.

در حال حاضر میلیون‌های زائر در مشهد مقدس در سوگ آن امام همام عزادای می کنند و هم‌اینک رواق‌های حرم مطهر مملو از جمعیت شده است به گونه‌ای که رفت و آمد از آن به کندی صورت می‌گیرد.

امروز عاشقان ولایت و امامت خود را از سراسر جهان به شهر مقدس مشهد رساندند تا در این روز بزرگ به عزاداری بپردازند.

شهر قم نیز همچون مشهد مقدس شاهد خیل عظیمی از عزادارانی بود که با دسته‌های سینه زنی و عزاداری در سوگ آن حضرت به سوگواری می‌پرداختند و با حضور در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) این روز را به بانو فاطمه معصومه(س) تسلیت می‌گفتند.

حرم کریمه اهل بیت(ع) امروز و شب گذشته شاهد حضور خیلی عظیمی از مشتاقان امامت و ولایت بود که در این روز برای تسلیت به آن در حرم مطهر به عزاداری می‌پرداختند.

مسجد مقدس جمکران، تکیه‌ها و حسینه‌های شهر قم نیز با برپایی بیرق‌های عزاداری در این روز به عزاداری پرداختند و با راه اندازی دسته‌های سینه زنی در خیابان‌ها به حرم مطهر بانو فاطمه معصومه(س) مشرف شدند و این روز با ایشان تسلیت گفتند.

طلاب غیرایرانی نیز در شهر قم همچون دیگر اقشار مختلف مردم در این روز عزاداری کردند ./917/پ202/ص

ارسال نظرات