۲۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۷۵۴۱۶
آیت الله نظری:

زهد مالی و کف نفس مهم ترین خصوصیات رهبر معظم انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری با بیان نکاتی از خصوصیات برجسته حضرت آیت الله خامنه ای، زهد مالی و کف نفس را مهم‌ترین خصوصیات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد.

آيت الله نظري
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درساری، آیت الله عبدالله نظری، از علمای برجسته حوزه علمیه مازندران، صبح امروز در دیدار معاون وزیر کشور که در بیت وی صورت گرفت، با بیان این که ملت ایران اسلامی شیعه هستند و شیعه بدون ولایت فقیه نمی‌تواند زندگی کند، افزود: جامعه شیعی در زمان غیبت امام زمان‌(عج) نیازمند فقیه و مجتهد است و چون امامت را قبول دارد و اصل می داند، باید ولایت فقیه داشته باشد و این عین مذهب است و نمی تواند غیر این باشد.

آیت الله نظری در ادامه به بیان خصوصیات بارز رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و ابراز داشت: زهد مالی و کف نفس مهم‌ترین خصوصیات حضرت آیت الله خامنه ای است.

وی حضرت آیت الله خامنه ای را انسانی کامل، ‌عادل، مدیر و مدبر دانست و تصریح کرد: ایشان شخصیتی عاقل، با درایت و دلسوز هستند.

آیت الله نظری به زهد مالی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: ایشان به عنوان رهبر انقلاب، هنوز خانه‌ای از خود ندارند و همانند امام خمینی‌(ره) که در یک خانه اجاره ای زندگی می کردند، خانه‌ای از خود ندارند، و تنها یک خانه در مشهد داشتند که آن را هم به کتابخانه اهدا کردند.

این عالم برجسته حوزه علمیه مازندران در ادامه، کف نفس را از دیگر خصوصیات بارز رهبر انقلاب توصیف کرد و افزود: حضرت آیت الله خامنه ای در این مقام و جایگاه والا، هنوز رساله ای ننوشتند؛ و هر چه به ایشان اصرار کردند؛ اما ایشان نپذیرفتند و به احترام مراجع تقلید از نوشتن رساله خودداری کردند که این نمونه بارز «کف نفس» رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

آیت الله نظری همچنین در ادامه از برخی اظهار نظرهای عده‌ای به اصطلاح روشنفکر که ولایت فقیه در رأس جامعه اسلامی را سبب دیکتاتوری می‌دانند، تأکید کرد: این عده که به بهانه دموکراسی به این گونه حرف های سخیف درباره ولایت فقیه می‌پردازند، بدانند عدالت ولی فقیه مانع از انحراف و ظلم خواهد شد.

وی ادامه داد: بنده در یکی از سخنرانی‌های خود گفتم، اگر کسی به حضرت آیت الله خامنه ای چپ نگاه کند،«پاتوبه» خواهم پوشید و در مقابل این افراد ایستادگی می‌کنم؛ امروز نیز بر این مسأله تأکید دارم.

این استاد برجسته حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که جامعه اسلامی تا زمان ظهور حضرت مهدی‌(عج) نیازمند ولایت فقیه است، تصریح کرد: پس از ظهور مهدی موعود(عج) جامعه اسلامی در اختیار حضرت ولی عصر قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه به بیان خاطراتی از امام راحل اشاره کرد و گفت: سال اول درس اصول را که نزد امام راحل بودم، امام خطاب به بنده فرمودند؛ از کجای مازندران هستید و من گفتم از سوادکوه؛ ایشان همواره از وضع معیشت مردم می پرسیدند و دغدغه زندگی مردم را داشتند و ارادت من به ایشان از همان دیدار در درس اصول آغاز شد.

آیت الله نظری ادامه داد: امام راحل همیشه بر استعداد بالای ملت ایران تأکید داشتند، و همواره تأکید می فرمودند، کشور ایران اسلامی با این توانمندی و منابع غنی می تواند 180 میلیون نفر را به وضع روز اداره کند.

این استاد برجسته حوزه های علمیه مازندران اضافه کرد: زمانی که امام راحل در نوفل لوشاتو نیز حضور داشتند، بنده خدمت ایشان رسیدم و یازده روز در محل تبعید امام خمینی‌(ره) نزد ایشان حضور داشتم و ایشان همواره دغدغه مردم را داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش روحانیت و مردم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: مردم همواره وفادار به روحانیت بودند و هستند و همین وفاداری موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

این استاد برجسته حوزه علمیه مازندران با بیان این که مردم انقلاب را سرمایه خود و نعمت الهی می دانند، تصریح کرد: ملت ایران اسلامی همواره در سی سال گذشته در دفاع از انقلاب و ارزش های اسلامی در تمامی عرصه های انقلاب حضور داشتند.

آیت الله نظری با تأکید براین که مسؤولان باید قدر این ملت وفادار را بدانند، خاطر‌نشان کرد: لازمه بقای انقلاب این است که مسؤولان آماده خدمت به این مردم و مملکت باشند و این پشتوانه کشور خواهد بود.

وی حفظ و نگهداری از این انقلاب را از اوجب واجبات دانست و گفت: اساس اسلام بر مبنای وحدت و صداقت بوده است و امروز رمز پیروزی مردم در وحدت است.

آیت الله نظری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مازندران در طول تاریخ گفت: اولین حکومت علوی در این دیار (مازندران) پایه گذاری شد، مردم این استان مرزبانان مملکت در طول تاریخ بود‌ه‌اند؛ بنابر این مردم این دیار با هم پیوند دینی و برادری دارند.

این استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر توجه بیشتر مسؤولان کشور برای حل مشکلات مازندران گفت: البرز سوادکوه، نساجی قائمشهر و بهشهر و نیز بندر امیر آیاد چهار جایگاه اقتصادی این استان هستند که در صورت تقویت آنها معضل بیکاری در استان برطرف خواهد شد./950/پ201/ص

ارسال نظرات