۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۷۵۱۸۶۴

تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره جایزه کتاب قرآنی در قم

تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره جایزه کتاب قرآنی در قم
در آیین اختتامیه چهارمین دوره جایزه کتاب قرآنی که به همت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار شد از برگزیدگان این دوره تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در آیین اختتامیه چهارمین دوره جایزه کتاب قرآنی که به همت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار شد از برگزیدگان این دوره تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم کتاب بررسی تحلیلی روایات تفسیری اثر گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه علوم اسلامی رضوی و جریان‌شناسی نقد آرا مستشرقان درباره وحی قرآنی اثر محمدباقر ریاحی به ترتیب به‌عنوان آثار اول و دوم برگزیده شدند.

همچنین کتاب رویکردهایی به قرائات قرآن اثر الهه شاه‌پسند، مستندسازی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باتکیه‌بر روش تحلیل محتوای کیفی به قلم اعظم مزینانی و نظریه تبیین در رفتار سازمانی با رویکرد قرآنی اثر محمدعلی صدیقی به‌صورت مشترک به‌عنوان رتبه سوم، برگزیده شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور رئیس مرکز تخصص تمهید در این مراسم با اشاره به این که اعتلای پرچم قرآنی در کشور، خواست رهبر معظم انقلاب، همه مومنین و اهالی قرآنی است اظهار داشت: اگر ما بتوانیم قرآن را در فضای علمی و تربیتی و حل چالش ها، راهبر قرار دهیم، باید توجهات ویژه ای به معارف قرآنی داشته باشیم.

وی افزود: دانش های قرآنی توسط الگوهای قرآنی تولید شدند؛ اما در آن مرزها باقی نمانده و توسعه آن به همه مرزها و مناطق را در بر می گیرد و امروز مرزهای دانش طبیعی در حال گسترش است.

تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره جایزه کتاب قرآنی در قم

رئیس مرکز تخصصی تمهید بیان داشت: علم در سراسر عرصه های بشر تبدیل به خواست و هنجار عمومی شده و تلاش می شود تا خواست ها در چارچوب دانش شکل گرفته و از تصمیمات شخصی صرف نظر شود.

همچنین حجت‌الاسلام سیدمحمد نقیب رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بیان داشت: امسال بیش از ۱۷۰ اثر به دانشگاه ارسال شده است که رساله های علمی نیز پذیرفته شد و در این باره با شبکه های مختلف تلویزیونی و رادیویی صحبت شده و خبر آن منتشر شد که موجب امیدواری قرآن آموزان و اهالی قرآن گردید.

وی افزود: تعداد ۲۰ نفر از اساتید دانشگاه در ارزیابی آثار، کمک کار دانشگاه شدند که از میان ۱۷۰ ارسالی، تعداد ۳۰ اثر برگزیده شد و از این تعداد، ۱۸ اثر تجدید نظر شده و در نهایت تعداد ۵ اثر برگزیده شده است.

حجت‌الاسلام نقیب در پایان اظهار داشت: برای نفر اول در مسابقات کتاب سال مبلغ ۲۰ میلیون تومان، نفر دوم ۱۰ میلیون و برای نفرات سوم به بعد نیز مبالغی اهدا خواهد شد و ان شاءالله نفر اول، جایزه خود را از دست ریاست محترم جمهوری دریافت خواهد کرد.

ارسال نظرات