۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۷۵۰۸۰۳

گزارشی از گردهمایی طلاب، فضلا و روحانیون استان سمنان

گزارشی از گردهمایی طلاب، فضلا و روحانیون استان سمنان
در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جهت تجدید عهد با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی طلاب، فضلا و روحانیون استان سمنان در قم گردهم آمدند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جهت تجدید عهد با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی گردهمایی طلاب، فضلاء و روحانیون استان سمنان روز چهارشنبه 11 بهمن در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین مطیعی نماینده ولی فقیه در سمنان، با اشاره به اینکه در این مدت 45 سال که از عمر جمهوری اسلامی می گذرد دشمنان روز به روز ضعیف تر شده اند، عنوان کرد: در این سال ها جمهوری اسلامی ایران روز به روز قوی تر شده و آمریکا و اسرائیل رو به افول هستند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب که انتخابات لیله القدر جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: در ایام دهه فجر حضور جهادی طلاب در استان سمنان بسیار اثر بخش است؛ ما شاهدیم  که گروه های جهادی در استان با کمترین امکانات بیشترین اثرگذاری را دارند.

همچنین آقای هاشمی استاندار استان سمنان در این نشست با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره استان سمنان، گفت: همه خلقیات خوب در وجود مردم سمنان است؛ از نشانه های موفقیت استان سمنان حضور هشت نفر از فضلای استان سمنان به نمایندگی از استان ها دیگر در مجلس خبرگان رهبری است.

استاندار استان سمنان با تاکید بر اینکه بالاترین شهدای کشور متعلق به استان سمنان است، ابراز کرد: استان سمنان بیش از سه هزار شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده ؛ کمترین دغدغه مسئولین درباره حجاب وعفاف نسبت به استان سمنان است که حاصل تلاش های امام جمعه استان و همراهی مردم است.

حجت الاسلام نوروزی فر رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان در این نشست بزرگترین مشکل خانواده های طلاب و عموم مردم استان را نبود ساختمانی چند منظوره برای کارهای فرهنگی استان در شهر مقدس قم دانست و گفت: در صورت تاسیس این ساختمان سلیقه های مختلف مردم استان پوشش داده خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان حوزه فضای مجازی را دارای اهمیت بالا و تاثیرات جدی در سبک زندگی مردم دانست و عنوان کرد: اقدامات دولت و جهاد تبیین در این زمینه بسیار موثر است، قرارگاه رسانه ای تبلیغی برای پوشش فعالیت های تبلیغی استان سمنان در شهر مقدس قم نیاز است که به همت مسئولین امیدواریم که این کار صورت گیرد.

حجت الاسلام منتظری نماینده طلاب و فضلای شاهرود نیز در این نشست با تاکید براینکه هیچ انتخاباتی مانند انتخابات امسال سرنوشت ساز نیست، اظهار داشت: باید برای شرکت مردم در اصل انتخابات برنامه ریزی داشته باشیم؛ همانطور که حوزه برای محرم و رمضان اعزام مبلغ دارد باید برای ایام انتخابات نیز مبلغ اعزام کند.

وی با اشاره به اینکه گروه های خودجوش طلاب در زائرسراهای استان سمنان فعالیت های اثربخش تبلیغی دارند، ابراز کرد: حضور طلاب با استعداد در مدارس با عنوان طرح امین می تواند بسیاری از مشکلات و آسیب های دانش آموزان را برطرف کند.

حجت الاسلام خراسانی نژاد نماینده طلاب و فضلای دامغان نیز در این نشست با بیان اینکه جلسات فصلی طلاب استان برکات زیادی داشته است، مطرح کرد: همه طلاب دامغان در دوران دفاع مقدس در جبهه حضور داشتند و شهیدان زیادی را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند.

وی با تاکید براینکه طلاب سمنان در قم به شهادت مسئولین کمترین آسیب را دارند، گفت: تبلیغ برای دانش آموزان، معلمان، عموم مردم و مشاوره نیاز به تخصص دارد؛ طلاب سمنانی این آمادگی را دارند تا هر زمان سازمان تبلیغات درخواست مبلغ داشت در عرصه جهاد تبیین خدمت کنند.

ارسال نظرات