۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۷۴۹۴۲۰
مسئول قرارگاه نهج البلاغه آموزش و پرورش اصفهان:

دوره ضمن خدمت تربیت مربیان نهج البلاغه ویژه فرهنگیان برگزار می‌شود

دوره ضمن خدمت تربیت مربیان نهج البلاغه ویژه فرهنگیان برگزار می‌شود
اصفهان ـ امامیه گفت: معتقد هستیم با آموزش و ترویج نهج‌البلاغه می‌توانیم به بهترین دستاوردها و بسترها برای زمینه سازی تمدن اسلامی و ظهور دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سید احمد امامیه مسئول قرارگاه نهج‌البلاغه آموزش و پرورش استان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به توجه ویژه آموزش و پرورش استان اصفهان به نهج البلاغه و آموزش مفاهیم آن به دانش آموزان، گفت: آموزش و ترویج نهج‌البلاغه و متناسب سازی آن با مفاهیم آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله اقداماتی است که در آموزش و پرورش اصفهان انجام شده است، تشکیل جلسات متعدد برای فرهنگیان با حضور اساتید توانمند در راستای تقویت بنیه علمی فرهنگیان در مسیر نشر نهج‌البلاغه از جمله اقدامات صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برگزاری چهار روز دوره ضمن خدمت ویژه فرهنگیان با هدف تربیت مربیان نهج‌البلاغه و شرح نهج‌البلاغه از دیگر اقداماتی است که در این حوزه انجام شده است. در این مسیر در ابتدای کار هستیم و امیدواریم با همکاری موسسه نهج‌البلاغه و حوزه علمیه اصفهان بتوانیم این مسیر را در آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین بستر برای نشر نهج‌البلاغه پیش ببریم.

امامیه ترویج و تبلیغ و آموزش نهج‌البلاغه در مدارس را بستر ساز تربیت و آموزش اسلامی در مدارس عنوان کرد و گفت: معتقد هستیم با آموزش و ترویج نهج‌البلاغه می‌توانیم به بهترین دستاوردها و بسترها برای زمینه سازی تمدن اسلامی و ظهور دست پیدا کنیم.

در ادامه لیلا شمس مسؤول واحد بانوان مؤسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان، با بیان اینکه حدود یکصد نفر از مبلغان و طلاب حوزه علمیه خواهران در دوره‌های آموزشی این مؤسسه شرکت داشته‌اند، گفت: این دوره‌ها توسط بهترین اساتید کشور و استان اصفهان ارائه شده است و اکنون نیروهای بسیار خوبی جهت اعزام به سازمان‌ها، نهادها، مؤسسات و محافل در اختیار داریم که می‌توانند بهترین آموزش‌ها در خصوص نهج‌البلاغه را به جامعه ارائه بدهند.

وی ادامه داد: استان‌های اصفهان، سمنان، گیلان، مازندران و قم از جمله استان‌هایی هستند که در دوره آموزش تخصصی موسسه نهج‌البلاغه شرکت کردند و شرط پذیرش در این دوره ارائه مقاله علمی است که تعدادی از این مقالات اکنون به کنگره نهج‌البلاغه و زیست شرافتمندانه ارائه شده و در آینده ارائه خواهد شد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات