۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۷۴۹۳۷۹

مستند عمامه های صورتی با ضعف هایش ارزش نقد ساختاری و رسانه ای ندارد

مستند عمامه های صورتی با ضعف هایش ارزش نقد ساختاری و رسانه ای ندارد
حجت الاسلام امیری در نشست نقد مبنایی مستند «عمامه های صورتی» گفت: این اثر از جهت کیفیت رسانه ای استاندارد لازم برای نقد ساختاری و رسانه ای ندارد. 

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست نقد مبنایی مستند «عمامه های صورتی» روز دوشنبه به همت موسسه فرهنگی ولامنتظر و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی با حضور جمعی از نخبگان حوزوی و اهالی رسانه تحت عنوان برگزار گردید.

حجت الاسلام محمد امیری طیبی در این نشست ضمن بیان نقاط ضعف ساختاری این مستند گفت: این اثر از جهت کیفیت رسانه ای استاندارد لازم برای نقد ساختاری و رسانه ای ندارد؛ اما در ناحیه مبانی دچار اشتباه روشی و القای مبانی غلط زیادی است که نیاز به بررسی، تبیین و پاسخگویی دارد .

استاد حوزه و دانشگاه افزود: این اثر یک سوال اصلی دارد که آن نظام فهم اولویت ها در منظومه اندیشه دینی است و همچنین خروجی عملی آن که نظام اولویت در مسأله امر به معروف و نهی از منکر خواهد بود و تعدادی سوالات فرعی که همه این سوالات با ارجاع به منظومه فکری رهبری معظم انقلاب به صورت روشمند پاسخ داده خواهد شد .

حجت‌الاسلام امیری طیبی با اشاره به اشتباه روشی این مستند و بسیاری از پژوهش‌های مستند به نظام اندیشه امامین انقلاب را فهم جزیره ای دانست و ابراز کرد: برخی با انگاره‌های پیشینی سراغ اندیشه‌های امامین انقلاب می‌روند تا با مدل فهم جزیره ای مویدی برای انگاره های خود بیابند حال آنکه برای استناد و فهم مبانی در اندیشه امامین انقلاب نیاز به فهم منظومه ای و اجتهادی داریم.

وی همچنین بیان کردند خطر اصلی این مستند در لایه متن  نیست و خطر اساسی آن در زیرمتن این اثر مهندسی شده است و آن ادعای پشت کردن انقلاب به مردم است که بالاترین ظلم به انقلاب و خون شهدا می‌باشد.
محتوای این نشست که پاسخ به سوالات این مستند بر اساس منظومه فکری امامین انقلاب است به زودی در قالب یک محصول رسانه ای عرضه خواهد شد .

ارسال نظرات