۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۷۴۸۷۹۸
حجت الاسلام حدائق مطرح کرد؛

تأکید امامین انقلاب بر حضور مردم در عرصه های اجتماعی و سیاسی

تأکید امامین انقلاب بر حضور مردم در عرصه های اجتماعی و سیاسی
مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز گفت: امام راحل و معمار کبیر انقلاب اسلامی تاکید داشتند که مردم باید در عرصه اجتماعی و سیاسی وارد شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام علیرضا حدائق مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز در نشست جهاد تبیین با موضوع مهدویت و انقلاب اسلامی گفت: نگاهی که نسبت به مهدویت قبل از انقلاب اسلامی وجود داشت با امروز متفاوت است و از سوی دیگر شاهد تاثیر مهدویت در ایجاد انقلاب اسلامی هستیم و این نشان از رابطه دو طرفه مهدویت و انقلاب اسلامی است.

وی افزود: امروز دو نوع نگاه به آینده دنیا وجود دارد، نگاه اول نا امیدی و یاس به آینده است و دلیل آن وجود جنایات مستکبرین در حق بشریت از جمله نسل کشی های بی رحمانه در غزه است و نگاه دوم امید به آینده همان گفتمان توحیدی و الهی و برقراری عدالت جهانی و رسیدن حکومت دنیا به دست صالحین است.

عضو جامعه روحانیت شیراز اظهار داشت: قبل از انقلاب نگرش مردم به مهدویت فقط بر دعا برای فرج و انتظار ظهور معطوف بود و توجه به بهبود وضع موجود و اصلاح جامعه وجود نداشت، به نوعی فقط تاکید بر تولی و ولایت آن حضرت بود اما تبری و برائت جویی از وضع حکومت طاغوت وجود نداشت.

وی خاظرنشان کرد: بعد از انقلاب نگاه مردم تغییر کرد و به این بینش رسیدند که توده مردم باید در عرصه اجتماعی حضور پیدا کنند و به برکت انقلاب اسلامی بود که مجاهدی همچون سردار حاج قاسم سلیمانی پرورش یافت و وارد میدان شد.

حجت الاسلام حدائق اذعان نمود: امام راحل و معمار کبیر انقلاب اسلامی تاکید داشتند که مردم باید در عرصه اجتماعی و سیاسی وارد شوند همین بود که به ایشان انتقاد می کردند که فقط درس و بحث خودتون را داشته باشید اما امام راحل در مکتب اهل بیت تربیت یافته بود و با وجود همه سختی ها امام ایستادگی کرد و این برای ما اسوه و الگوی بزرگی است که نسبت به توانمندی و امکاناتی که داریم برای اعتلای اسلام عزیز تلاش کنیم.

وی خطاب به مبلغان دینی گفت: رسالت تبلیغ نعمتی است که از سوی خداوند متعال به ما عنایت شده است و مبلغین باید به صورت خودجوش به سمت تبلیغ حرکت کنند نه اینکه منتظر باشیم که کسی از ما دعوت کند و به عبارتی ما باید به سوی مردم قدم برداریم نه اینکه بنشینیم که مردم به سوی ماه حرکت کنند.

مسئول بنیاد مهدویت شیراز اظهار داشت: همایشی با موضوع مهدویت و انقلاب اسلامی به مناسبت دهه فجر در نیمه بهمن ماه سال جاری به میزبانی بنیاد مهدویت شیراز برگزار می گردد که از همه پژوهشگران برای ارائه مقالات خود با محوریت مهدویت و انقلاب اسلامی دعوت به عمل می نمائیم.

ارسال نظرات