۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۷۴۸۷۹۷
تولیت حرم مطهر شاهچراغ:

علما باید ارکان اصلی تشیع را حفظ کنند

علما باید ارکان اصلی تشیع را حفظ کنند
حجت الاسلام والمسلمین کلانتری گفت: علما باید ارکان اصلی شیعه را حفظ کنند و یکی از ارکان مهم تشیع ظهور امام زمان(عج) است که علما آن را به عنوان یک رکن اساسی حفظ نموده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) در نشست جهاد تبیین با موضوع مهدویت و انقلاب اسلامی گفت: علمای شیعه باید ارکان اصلی شیعه را حفظ کنند و یکی از ارکان مهم تشیع ظهور امام زمان(عج) است که علما آن را به عنوان یک رکن اساسی حفظ نموده اند.

وی افزود: دنیا در حال حرکت به سوی حکومت جهانی منجی بشریت است و انقلاب اسلامی هم در همین راستا در حرکت است و تمدن نوین اسلامی که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مطرح شده، در حقیقت آماده سازی جهان برای تمدن اسلامی و حکومت جهانی امام زمان(عج) است.

تولیت حرم شاهچراغ(ع) اظهار داشت: شاکله انقلاب اسلامی بر مبنای محور اساسی شیعه که مهدویت است شکل گرفت و باید توجه کنیم که فشار و تبلیغات رسانه ای دشمن موجب نشود از مسیر اصلی خود گمراه شویم و باید با قدم های استوار و قلوبی مطمئن در این راه ایستادگی کنیم و افتخار کنیم در دنیایی که عده ای سرباز استکبار و طاغوت و فساد هستند ما در مسیر مهدویت و تشکیل تمدن نوین اسلامی قرار داریم و بی شک حکومت عدل گستر آن حضرت تحقق پیدا می‌کنند چراکه وعده خدا تخلف ناپذیر است.

وی اضافه کرد: یکی از مبانی محکم شیعه در باب حکومت این است که هر حکومتی در دنیا اگر به اذن خدا تشکیل شود مشروع است وگرنه غیر مشروع خواهد بود و در خصوص انقلاب اسلامی هم با مبنای ما روایتی است که از امام زمان(عج) به ما رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری خاطرنشان کرد: فقهای ما قبل از امام خمینی(ره) مباحث ولایت فقیه را مطرح کرده اند و امام راحل در حقیقت آن را احیا و عملیاتی نمود و می بینیم که همه ارکان اسلامی و شیعی در انقلاب اسلامی تجلی یافته است.

ارسال نظرات