۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۷۴۷۱۵۹
تولیت حرم شاهچراغ:

مبلغان در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند/لزوم شناخت تهدیدات فرهنگی

مبلغان در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند/لزوم شناخت تهدیدات فرهنگی
حجت الاسلام والمسلمین کلانتری گفت: مبلغین باید مسائل روز فرهنگی را شناسایی کرده و بدانند که دشمن از چه نقطه و از چه میدانی در حال نفوذ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) در همایش مبلغان طرح هجرت فارس گفت: یکی از الزامات مبلغان دینی این است که روش‌های جدید و درست برای ارتباط گیری و انتقال مفاهیم اعتقادی به نسل جدید را کشف نمایند.

وی افزود: مبلغین باید اصلی ترین مسائل روز فرهنگی را شناسایی کرده و بدانند که دشمن از چه نقطه و از چه میدانی در حال نفوذ است و با تهدیدات فرهنگی دشمن مقابله کنند و لازم است درنشست های مبلغین مسائل مهم فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد.

تولیت حرم شاهچراغ(ع) اظهار داشت: در عصر امروز که با بمباران تبلیغی و رسانه ای دشمنان مواجه هستیم تشخیص حق از باطل بسیار دشوار است و همچنین یکی از چالش‌های اصلی برای افراد حجم بالای اخبار و اطلاعات است و همین تکثر داده‌ها در ذهن مخاطب موجب سردرگمی می شود.

وی یادآورشد: امروز گردان های سایبری مستکبران و قدرت هایی که فضای مجازی را در اختیار دارند به دنبال هجمه فرهنگی و ضربه زدن به اعتقادات مردم هستند از این رو لازم است تهدیدات دشمن در جنگ نرم مطرح شود تا اولویت‌ها مورد غفلت قرار نگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری به حضور گسترده مبلغان طرح هجرت سراسر شهرستان های فارس در این همایش اشاره کرد و گفت: مبلغین و روحانیون در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند و این گردهمایی‌ها یک مانور با شکوه است که موجب ناامیدی دشمنان می‌گردد.

وی تاکید کرد: مبلغان برای آنکه بتوانند در مقابل تهدیدات و شبهاتی که دشمنان وارد می‌کنند پاسخ مناسب داشته باشد باید علم و معرفت دینی را در خود تقویت کنند.

ارسال نظرات