۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۷۴۷۶۹۱
رئیس اداره حج و زیارت کاشان خبر داد؛

سفر‌های عمره مفرده از ۲۸ آذرماه آغاز می‌شود

سفر‌های عمره مفرده از ۲۸ آذرماه آغاز می‌شود
اصفهان – بهروز فر در سرگیری اعزام‌های عمره مفرده بعد از وقفه ۹ ساله برای ماقاضیان تشرف به این سفر معنوی از ۲۸ آذرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حمیدرضا بهروزی فر عصر سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه اولویت ثبت نام با دارندگان کارت‌های ثبت نامی دارای اولویت یک تا ۱۵۰ خواهد بود، گفت: در صورت تمایل به تشرف از هم اکنون باید نسبت به تهیه گذرنامه بین المللی معتبر «دارای ۷ ماه اعتبار از زمان اعزام» اقدام شود.

وی افزود، برای دارندگان کارت‌های ودیعه گذاری عمره مفرده این امکان فراهم شده تا با شماره گیر کد دستوری#۶۴۵۱۱*۴* از طریق تلفن همراه، یا مراجعه به بخش «استعلام اولویت‌های عمره و مفرده» در پورتال سازمان حج و زیارت به نشانی www.haj.ir و همچنین مراجعه به لینک https://umrah.haj.ir/sanadinquiry.aspx از اولویت تشرف خود مطلع شوند.

به گفته وی هزینه سفر عمره با توجه به گروه قیمتی اعزام‌ها و کیفیت هتل محل اسکان زائرین از ۴۰ تا ۴۴ میلیون تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه اولویت‌های یک تا ۱۵۰ در مرحله نخست می‌توانند برای تشرف به سفر عمره مفرده اقدام کنند افزود: از ساعت ۱۱ صبح روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه ۱۴۰۲ ثبت‌نام از متقاضیانی که در سال ۱۳۸۷ نزد شعب بانک ملت ودیعه‌گذاری کرده و شامل اولویت‌های یک تا ۱۵۰ هستند از طریق سامانه omreh.haj.ir آغاز خواهد شد.

بهروزی فر با اشاره به اینکه در این سامانه، گروه‌بندی متقاضیان تشرف امکان‌پذیر است، یادآور شد: پس از گروه‌بندی افراد دارای اولویت تشرف باید از ساعت ۹ صبح روز پنج شنبه با مراجعه به سامانه، ثبت‌نام خود را قطعی کرده و گروه قیمتی و تاریخ اعزام را انتخاب و با حضور در دفتر خدمات زیارتی منتخب، ادامه مراحل ثبت‌نام را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه مهلت اعلام شده جهت واریز وجه، ۴۸ ساعت است فرصت لازم جهت آغز اعزام‌ها از ۲۸ آذر فراهم شود، اظهار داشت: زائرین منطقه کاشان از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم سفر عمره مفرده خواهند شد.

رئیس اداره حج و زیارت شهرستان کاشان یادآور شد: مدت زمان سفر ۱۰ روز شامل ۵ روز در مکه و ۵ روز در مدینه است.

وی با بیان اینکه در عمره امسال ۱۰ گروه قیمتی در نظر گرفته شده که با توجه به کیفیت هتل محل اسکان متغیر است، تصریح کرد: حداقل قیمت با همه خدمات ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و بیشترین گروه قیمتی ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

رئیس اداره حج و زیارت کاشان همچنین با اشاره اینکه این هزینه برای همه خدمات به زائران در طول سفر از فرودگاه تا فرودگاه را شامل می‌شود گفت؛ برای پوشش بیمه‌ای نیز بیمه عمر ۱۰۰ میلیون تومان، بیمه حادثه ۶۰۰ میلیون تومان، بیمه بار زائر در رفت و برگشت حدود ۲۷ میلیون تومان است.

بهروزی فر درباره حضور بانوان مجرد در عمره خاطرنشان کرد: مشکلی در این زمینه وجود ندارد و عربستان نیز محدودیت‌ها را برداشته است.

وی در یادآور شد: کلیه دفاتر خدمات زیارتی در سطح شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل آماده پاسخگویی به سوالات و ثبت نام از متقاضیان تشرف می‌باشند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات