۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۷۴۶۷۵۲
به مناسبت هفته بسیج؛

محفل خاطره گویی رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس در سنقر برگزار شد

محفل خاطره گویی رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس در سنقر برگزار شد
کرمانشاه ـ محفل خاطره‌ گویی رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس شهرستان سنقر در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، محفل خاطره‌ گویی رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس شهرستان سنقر دوشنبه شب در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنقر برگزار شد.

این مراسم با حضور رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و اقشار مختلف با بیان خاطرات و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج برگزار شد.

علی حشمتی، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سنقر و مدیر کانون بسیج هنرمندان ناحیه سنقر به عنوان میزبان مراسم، ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: دفاع مقدس، دورانی پر افتخار و سرشار از حماسه و ایثار است که باید آن را همواره زنده نگه داشت.

حشمتی همچنین از حضور پیشکسوتان بخصوص مهمان ویژه برنامه دفاع مقدس در این مراسم تقدیر کرد و گفت: حضور شما عزیزان، برای ما بسیار ارزشمند است و باعث می‌شود که ما همواره قدردان فداکاری‌ها و ایثارگری‌های شما باشیم.
 
وی در پایان به نقش هنرمندان در حفظ و پاسداشت این دوران اشاره کرد و گفت: هنرمندان با خلق آثار فاخر هنری، همچون ثبت و ضبط رشادت‌های رزمندگان می‌توانند نقش مهمی در انتقال پیام دفاع مقدس به نسل‌های آینده ایفا کنند.

در ادامه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سنقر در سخنرانی خود در شب خاطره‌های دفاع مقدس، به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد.  

سرهنگ پاسدار شهرام یاری گفت: دفاع مقدس یک گنجینه ارزشمند از عزت، افتخار و ایثار است که باید آن را به نسل‌های آینده منتقل کنیم. 

وی به نقش مردم در پیروزی هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مردم ایران با حضور خود در صحنه‌های مختلف دفاع مقدس، نقشی اساسی در پیروزی این جنگ ایفا کردند.  

سرهنگ یاری در پایان سخنان خود گفت: شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، الگوی ایثار و فداکاری برای همه ما هستند. ما باید از آن‌ها درس بگیریم و برای حفظ میهن و ارزش‌های انقلاب اسلامی تلاش کنیم.  

بخش خاطره گویی با اجرای سید ابراهیم پیره از هنرمندان سنقری و فعال و نویسنده دوران دفاع مقدس همراه بود مهمان ویژه برنامه سرهنگ پاسدار حاج سیدعلی تقوی دوست آزاده، جانباز که از مدافعان حرم بود، در‌ خاطرات خود اشاره به ۴ سال اسارت توسط نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در زندان ابوغریب بغداد و زندان بوکا در شهر بصره کرد و این دوران را برای حاضرین بازگو نمود. 

در ادامه این مراسم، پیشکسوتان دفاع مقدس خاطرات خود از دوران جنگ تحمیلی را با حاضران به اشتراک گذاشتند. این خاطرات، شنیدنی و پرماجرا و آموزنده، بازگوکننده رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در دفاع از میهن اسلامی بود و به خوبی نشان می‌دادند که رزمندگان اسلام با چه فداکاری و از خود گذشتگی‌ای، از خاک و میهن خود دفاع کردند.  

بر اساس این گزارش، این برنامه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقروکلیایی و کانون بسیج هنرمندان ناحیه سنقر با مشارکت کانون بسیج پیشکسوتان و معاونت فرهنگی و هنری سپاه شهرستان برگزار گردید./1400/

ارسال نظرات