۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۷۴۶۴۷۵
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌:

ضرورت اهتمام به مسائل فرهنگی باید تبیین شود

ضرورت اهتمام به مسائل فرهنگی باید تبیین شود
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌ با اشاره به اینکه ضرورت اهتمام به مسائل فرهنگی باید تبیین شود، بر اهمیت تبلیغ معارف دینی و تربیت انسان‌ها تأکید کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه در اجتماع مربیان و ائمه جماعت مساجد طرح شهید آرمان که صبح امروز در مجتمع ایوان ری برگزار شد اظهار کرد: تبلیغ معارف دین و تربیت انسان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، در طول این ۴۰ سال که به آبادانی و عمرانی کشور پرداختیم و گزارش های آن هم دائم اعلام می شود اگر همه این اقدامات اتفاق بیفتد اما تربیت انسان‌ها اتفاق نیفتد، تاثیر گذار نخواهد بود.

وی افزود: فرض کنید ۵۰ سال کشور براساس آرمان‌های انقلاب اسلامی پیشرفت کند، اما انسان‌ها براساس آرمان‌های انقلاب تربیت نشوند با نسلی مواجه خواهیم شد که دو دستی کشور را تقدیم دشمن می‌کنند نه تنها با دخالت‌های دشمن مقابله نمی‌کنند، بلکه دست معاندین را می‌گیرند و کشور را به آنها می‌دهند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ملانوری گفت: رهبر انقلاب فرمودند اگر برای تبلیغ و تربیت اقدامی نشود همه چیز را از دست می‌دهیم، بنابراین تربیت در دوره نوجوانی و جوانی بسیار حائز اهمیت است. در طرح شهید آرمان علی وردی، به سمت مدرسه رفته‌اند و ارتباط مسجد و مدرسه جزو برنامه هایشان بود.
 
این معاون فرهنگی حوزه علمیه بیان کرد: سال گذشته دیدید که شبکه‌های معاند نسبت به آموزش نوجوانان چه واکنش‌هایی را نشان دادند، وقتی آرمان‌های انقلاب را می خواهیم به نوجوانان آموزش دهیم فریاد دشمن بلند می‌شود اما بدانید هرجا صدای دشمن درامد یعنی راه را درست رفته‌ایم.
 
وی با اشاره به اینکه ضرورت اهتمام به مسائل فرهنگی باید تبیین شود، ادامه داد: دشمنان اسلام از صدر اسلام تاکنون حملات زیادی به مسلمانان کرده است اما هیچ زمانی بر مسلمانان مسلط نشده است، حملات اقتصادی و نظامی هیچگاه نتوانسته مسلمانان را از پای دراوردند و اسلام از بین نرفته است، حمله سیاسی دیگر راه دشمن است که البته اثرگذار بوده است و بسیاری از مشکلاتی که داریم به دلیل نفوذ است. راه دیگر دشمن هم نفوذ فرهنگی است، در جنگ فرهنگی دشمن به تدریج ورود می‌کند، چراکه هزینه برای دشمن ندارد و سود هم می‌برد، ما همه موظف هستیم در جهاد فرهنگی مشارکت کنیم امر به معروف و نهی از منکر واجب الهی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ملانوری با بیان اینکه در کار فرهنگی رعایت اصول تبلیغ و تربیت مهم است، اضافه کرد: چه بسا ممکن است اقداماتی انجام می دهیم اما جواب عکس می‌دهد.
ارسال نظرات