۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۷۴۵۵۵۷
حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری:

جنگ تربیتی نخستین درگیری ما با استکبار جهانی است

جنگ تربیتی نخستین درگیری ما با استکبار جهانی است
امام جمعه موقت تهران درگیری با استکبار جهانی را در تمام مواضع سیاسی، اقتصادی، تربیتی و فکری برشمرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در نخستین روز از هجدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور که در سالن همایش‌های شهید آیت الله بهشتی مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد، اظهار کرد: عنوان تربیت حماسی در مکتب فاطمی یک موضوع بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه در موضوع تربیت باید بر یک نقطه کانونی متمرکز شویم، مطرح کرد: عنوان تربیت حماسی یک عنوانی است که این نقطه کانونی را در خود حفظ کرده و برگرفته از متن قرآن و توحید است؛ نخستین درگیری ما با استکبار جهانی در موضوع تربیت است؛ درگیری با استکبار جهانی در تمام مواضع سیاسی، اقتصادی، تربیتی، فکری و ... شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه درگیری اصلی در حوزه تربیت است، خاطرنشان کرد: تربیت عمیق‌ترین بخش است که ناپیدا بوده و کم‌تر دیده می‌شود؛ پیروز جنگ در این عرصه، پیروز نهایی است؛ امروز اهتمام شیاطین بر محور تربیت است، در این عرصه آموزش و پرورش اهمیت بسیاری دارد، دست کم گرفتن این عرصه مانند میدان دادن به دشمن است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه توجه به تربیت در عرصه هیأت یک الهام الهی است، ابراز کرد: برای تحقق این هدف، باید نگاه تربیتی در کارگزاران هیأتی برجسته شود؛ هیأت‌ها باید به مخاطبین با سنین پائین‌تر توجه بیش‌تری داشته باشند؛ هیأت‌ها باید زمینه‌سازی حضور بیش‌تر کودکان و نوجوانان را فراهم کنند و از ظرفیت آن‌ها در امور اجرایی بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه روح هیأت، توسل به سیدالشهدا(ع) در تمام مراسم‌ها است، اظهار داشت: روایت ماجرای حسینی(ع) باید با نگاه حماسی باشد چراکه با این نگاه جامعه تمدن‌ساز و انسان‌ساز خواهیم داشت؛ خداوند مؤمن مجاهد را مؤمن تراز می‌داند، مؤمن مجاهد در نگاه قرآن کریم به معنای مؤمنی است که برای ایمان خود سرمایه‌گذاری می‌کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه در تربیت مسیرهای میان‌بر و راه‌های نزدیک وجود دارد، عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که می‌تواند به سیر تربیت سرعت دهد، اجتماع مؤمنانه هیأت است؛ این موضوع را در دفاع مقدس شاهد بودیم؛ یکی از دوران اوج رونق هیأت‌ها دوران دفاع مقدس بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه محور خانواده، مادر است، تصریح کرد: اگر چیزی با عنوان حماسه حسینی(ع) داریم این حماسه حاصل تربیت مکتب فاطمی(س) است؛ مکتب فاطمی(س) مکتب اسلام ناب محمدی(ص) است؛ مکتب فاطمی(س)، مکتب علوی، حسنی و حسینی را نیز در خود دارد.

امام جمعه تهران با بیان اینکه دستگاه تربیتی حضرت فاطمه(س) با ذکر، نور و نماز شناخته می‌شود، ابراز کرد: نماز و زکات تمام دستگاه تربیت فاطمی(س) را تشریح می‌کند.

ارسال نظرات