۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۷۴۳۴۶۱
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری:

صهیونیست‌ها در ۶ ماه گذشته تجاوز را به حد اعلی رساندند/ شاهد تسلیم اسرائیل خواهیم بود

صهیونیست‌ها در ۶ ماه گذشته تجاوز را به حد اعلی رساندند/ شاهد تسلیم اسرائیل خواهیم بود
آیت الله کعبی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی طی شش ماه گذشته تجاوز را به حد اعلی رسانده به طوری که چاره‌ای جز حمله برای مقاومت نمانده بود، عملیات طوفان الاقصی را نقطه عطفی مهم دانست که به تسلیم اسرائیل منجر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کعبی طی سخنانی نظام هستی را مبتنی با قوانینی دانست و اظهار داشت: یکی از سنت های الهی نابودی و تقاص ظالمان است؛ ظلم فردی و اجتماعی در دنیا و آخرت در هر سطحی که باشد عاقبت خوبی نخواهد داشت و کیفر ظالمان اجتناب ناپذیر است زیرا خداوند جای حق نشسته است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی 75 سال است که مردم فلسطین را آواره کرده و به آنها ظلم کرده است، گفت: اسطوره و افسانه ساختند تا سرزمین یک ملت را غصب و حاکمیت آن را از بین ببرند؛ نظام بین الملل برخاسته پس از جنگ دوم جهانی که بر اساس امنیت ساخته شده است از اقدام این ها حمایت کرد و طی این 75 سال ظلم و ستم ادامه پیدا کرده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری عمر 75 ساله اشغالگری رژیم صهیونیستی را به دو مقطع قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تقسیم کرد و اظهار داشت: شیعیان پیش از اشغال فلسطین نیز نسبت به این امر هشدار داده و از ملت فلسطین حمایت کردند همانگونه که مرحوم آیت الله کاشف الغطاء در کنفرانس قدس هشدار داد؛ طی 31 سال پیش از پیروزی انقلاب مقاومت های کوچکی شکل گرفت. جنبشی به رهبری یاسر عرفات مبتنی بر ناسیونالیسم عربی آغاز شد که منجر به صلح ننگین کمپ دیوید شد اما بهتر است اسمش را تسلیم بگذاریم.

وی با بیان اینکه آرمان فلسطین و بازپس گیری قدس از همان ابتدای انقلاب، به آرمان جمهوری اسلامی تبدیل شد، تصریح کرد: فلسطین و قدس متعلق به اسلام و انسانیت است. 44 کشور در جنگ تحمیلی علیه ما مشارکت داشتند و این هشت سال دفاع برای مردم منطقه تبدیل به الگویی شد که حزب الله توانست با این الگو اراضی خود را آزاد کند.

آیت الله کعبی با اشاره به تبدیل سنگ فلسطینیان به سلاح های جنگی، تصریح کرد: مردم فلسطین امروز با فرهنگ عاشورایی حرکت کرده و حتی اخیرا در اربعین کاروانی از مردم این منطقه به کربلا رفته است؛ همچنین در مسیر ولایت فقیه حرکت می کنند و تحلیل گران بیان می کنند این موشک های مردم غزه، موشک های ولی فقیه است که به تل آویو می خورد.

وی عملیات طوفان الاقصی را نقطه عطفی در طول 75 سال مبارزه با اشغالگران دانست و آن را آغازی برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی معرفی کرد و افزود: مهم تر از فتح مقاومت اسلامی و پیروزی های درخشان مردان شهادت طلبی هستند که دیوارهای سرزمین های اشغالی را شکستند و شکست سنگین اطلاعاتی، دفاعی و راهبردی را تحمیل کردند؛ این پیروزی نقطه عطفی برای فتوحات بزرگ تر است.

عضو هیأت امنای مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی تأکید کرد: صهیونیست ها طی 6 ماه گذشته تجاوز را به حد اعلی رسانده و علاوه بر اهانت به رسول خدا و قبله اول مسلمین، حرمت ناموس فلسطینی را هتک کردند از این رو راهی برای جنبش های مقاومت ها جز حمله نمانده است. روز 7 اکتبر روز جشن و شادی امت اسلامی است و ایران و خوزستان یکپارچه در جشن شرکت کرد که جای شکر دارد.

وی با اشاره به تلاش برخی کشورها در خصوص عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی و واکنش رهبر معظم انقلاب، افزود: این ایام فصل اقتدارآفرینی و عزت آفرینی برای امت اسلامی با محوریت فلسطین است؛ در هفته های آینده شاهد تسلیم رژیم صهیونیستم خواهیم بود زیرا حزب الله نیز از طریق شمال حمله خواهد کرد. تهدیدهایی نسبت به ملت ایران نیز ارائه کردند اما با قاطعیت می توان گفت که نمی توانند کاری از پیش ببرند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مراحل کسب اقتدار توسط جمهوری اسلامی بیان داشت: پیش از انقلاب استقلال امنیتی نداشتیم و وابسته به 55هزار مستشار آمریکایی بودیم اما در طول 8 سال دفاع مقدس اقتدار و بازدارندگی دفاعی پیدا کردیم که پس از آن به بازدارندگی قدرت و توازن قوا رسیدیم؛ آمریکا و اسرائیل در حال حاضر توان حمله علیه مردم ایران را ندارند و در حال حاضر می توانیم ضربه اول را بزنیم در حالی که این ها پاسخی نداشته باشند؛ نشانه این امر نیز عملیات 7 اکتبر است که مقاومت فلسطین ضربه ای اساسی برای گسترش مرزهای راهبردی مقاومت وارد کرد.

وی در خصوص پیروزی های بزرگ احساس امیدواری کرد و ادامه داد: یکی از وظایف مهم ملت ایران، مشارکت در انتخابات اسفندماه است که پشتوانه ای بزرگ برای اقتدار، امنیت و انسجام ملت و همچنین پشتوانه ای برای مقاومت منطقه خواهد بود؛ این مشارکت مردمی همسو با پیروزی های بزرگ است. مجلس خبرگان پشتوانه مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی و نظام مردم سالاری اسلامی است که مشارکت بالا در آن بسیار تعیین کنند.

ارسال نظرات