۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۷۳۹۳۴۸
آیت الله کعبی در گفت‌وگو با رسا:

امام حسین هویت ملت ایران است/ دشمن در پروژه تخریب محرم و صفر شکست خورد

امام حسین هویت ملت ایران است/ دشمن در پروژه تخریب محرم و صفر شکست خورد
نماینده خبرگان با بیان این که معرفت و عشق به امام حسین، توسل، اشک و عزاداری برای ایشان، هویت دینی، انسانی و آزادی بخش ملت بزرگ ایران است، مکتب سیدالشهدا را مکتبی فطری و جاودانه دانست.

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت حفظ و پاسداری از نهضت امام حسین علیه السلام اظهار داشت: نهضت امام حسین علیه السلام نقشه الهی برای دمیدن روح تازه در جامعه خفته و بیمار در هر زمان و مکان، جهت غلبه بر مشکلات، تبدیل ضعف‌ها به قدرت و تهدیدها به فرصت است.

وی افزود: نهضت امام حسین علیه السلام برای تحقق حیات طیبه بوده و نهضت حسینی احیاگر اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم براساس آموزه‌های اهل بیت علیهم السلام است و ملت ایران نیز، ملت جهادی و فداکار برپایه مکتب حسینی می باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: هویت ملت ایران امام حسین علیه السلام است و معرفت به امام حسین، عشق به حسین و توسل و اشک و اندوه برای ایشان و همچنین عزاداری و زیارت امام حسین علیه السلام هویت دینی، انسانی و آزادی بخش ملت بزرگ ایران است و در مکتب حسینی مکتبی فطری و جاودانه است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ایجاد برخی شبهات و تخریب‌ها از سوی بعضی از افراد به اصطلاح روشنفکر درباره وقایع تاریخی مسلم مسلمانان و مرتبط با واقعه عاشورا اظهار داشت: تحریم‌ها و تخریب‌ها، انحراف‌ها، تهدیدها، تطمیع‌ها و تزویر رسانه‌ای، ملت ایران را بیش از پیش نسبت به مکتب امام حسین علیه السلام مصمم‌تر می‌کند و امسال با وجود اینکه در برخی از مناطق جنوبی کشور دما بیش از ۵۰ درجه بود؛ اما مردم با شور و شعور حسینی مراسم های محرم خود را باشکوه برگزار کردند.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه در ایام دهه اول محرم نسبت به برگزاری مراسم های عزاداری در برخی از شهرهای کشور، تهدید عملیات‌ تروریستی وجود داشت ابراز کرد: دوستداران و عاشقان سیدوسالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام در ایران با وجود این تهدیدها در مراسم ها شرکت کردند و عملیات تروریستی زینبیه، آتش سوزی و تهدید به تخریب در عتبات عالیات و در برخی از مناطق ایران اسلامی، ملت را مصمم تر به برگزاری مراسمات خود کرده و دشمنان در پروژه تخریب محرم و صفر، شکست خوردند.

ارسال نظرات