۰۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۷:۲۴
کد خبر: ۷۳۸۹۴
رییس انجمن تاریخ پژوهی ایران معاصر:

حق، رهبر معظم انقلاب و مردم مظلوم است سکوت معنایی ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس انجمن تاریخ پژوهی ایران معاصر در جمع طلاب بسیجی مشهد گفت: عده ای می گویند ما سکوت کرده ایم چون حق و باطل ممزوج شده و قابل تشخیص نیست؛ پاسخ این است که حق و باطل کاملا روشن است.
دکتر سيد حميد روحاني  - راههاي نفوذ بيگانگان در خواص

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سیدحمید روحانی، رییس انجمن تاریخ پژوهی ایران معاصر هفتم بهمن ماه در جمع طلاب و روحانیان بسیجی خراسان رضوی ضمن مقایسه دوران پیش و بعد از انقلاب اسلامی گفت: پیش از انقلاب نظام ستمشاهی و سیستم دولتی نسل جوان را به فساد سوق می داد و پس از انقلاب دشمنان نظام این کار را بر عهده گرفته اند.

وی، آگاه شدن مردم، روشنگری خطبا نسبت به استکبار و خروج مردم از حالت رکود و سکوت را از عوامل آغاز انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: سلاح ایمان از مهمترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بود تفکر امام خمینی(ره) این گونه بود که در راه رسیدن به هدف از کشته شدن هیچ هراسی نداشتند و این تفکر دقیقا به مردم هم منتقل شده بود.

حجت الاسلام روحانی، وحدت میان قومیت ها که باعث کنارزدن اندیشه های ناسیونالیستی شد را از دیگر عوامل پیروزی انقلاب دانست و اظهار داشت: پیروی از مرجعیت و ولایت و اصل «نه شرقی نه غربی» که منجر به قطع وابستگی به ابرقدرت های شرق و غرب شد، در پیروزی انقلاب اسلامی نقش عمده ای داشت.

رییس انجمن تاریخ پژوهی ایران معاصر گفت: از بعد انقلاب تاکنون افرادی تلاش کرده اند ملت را به بعد انقلاب برگردانند، مسائل پس از انتخابات چیزی نبود که که یک روزه ایجاد شود بلکه دشمن ابتدا این افراد را شناسایی و روانشناسی کرد و سپس از نقطه ضعف های طعمه های خود، جهت تحریک آنان علیه نظام استفاده کرد.

وی ادامه داد: کسانی که در انتخابات به نظام ضربه زدند، سه گروه بودند؛ قدرت طلبان پس از انتخابات، ساده لوحانی که تحت تأثیر شایعه سازی ها قرار می گیرند و عناصری که بی بصیرت بوده و نتوانستند به درستی مسائل را تجزیه و تحلیل کنند، برنامه براندازی پس از انتخابات امری مسلم و غیرقابل انکار است اما اینکه این کاندیداداها از نقشه براندازی آگاهی داشتند یا خیر، نمی شود قطعیت داد و تاریخ پاسخگو خواهد بود.

حجت الاسلام روحانی تأکید کرد: در این اعتشاشات، علاوه بر براندازی، نقشه اسلام ستیزی نیز داشتند، سیاست فعلی معارضان داخلی با نظام، همکاری با دشمنان اعم از سلطنت طلبان، منافقان، تجزیه طلبان و...است، این ها اگر حمایت گروه های بیگانه را تأیید نمی کنند در برابرشان موضع هم نمی گیرند که این توطئه کثیفی است.

وی تصریح کرد: عده ای می گویند ما سکوت کرده ایم چون حق و باطل ممزوج شده و قابل تشخیص نیست؛ پاسخ این است که حق و باطل کاملا روشن است، حق، رهبر معظم انقلاب و مردم مظلوم و باطل کسانی هستند که در مقابل این ها ایستاده اند.

رییس انجمن تاریخ پژوهی ایران معاصر، بزرگ ترین وظیفه انسان ها و مردم آزاده ایران را، حضور درصحنه، حمایت از رهبری، روشنگری، و اجازه ندادن به تفرقه افکنی های دشمن ذکر کرد و افزود: این احزاب و جریان های راست و چپ و اصولگرا و اصلاح طلب و....نه مورد تأیید امام بود و نه تأیید رهبری و نه عقل و شرع.

وی همچنین در پایان به سوالات حاضران در این زمینه پاسخ گفت./930/پ202/ص

 

ارسال نظرات