۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۷۳۶۷۸۱
آیت الله اشرفی شاهرودی:

در طراحی دروس تابستانه برای طلاب، پاسخگویی به مسائل روز در نظر گرقته شود

در طراحی دروس تابستانه برای طلاب، پاسخگویی به مسائل روز در نظر گرقته شود
آیت الله اشرفی شاهرودی تأکید کرد که طرح مدرسه تابستانی «دارالعلم» ایده بسیار خوبی برای بهینه سازی اوقات فراغت طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه است.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی در دیدار اعضای کارگروه مدرسه تابستانی طلاب در حرم مطهر امام رضا(ع) بر افزایش مدت زمان برگزاری این اعتکاف علمی از دو هفته به یک ماه با هدف بهره‌مندی حداکثری طلاب از مباحث علمی و کسب اندوخته‌های علمی بیشتر و بهتر تاکید کرد و گفت: افزایش مدت زمان این دوره علمی علاوه بر افزودن به دانش های تخصصی طلاب، موجب مطرح و نهادینه شدن این طرح در سایر حوزه‌های علمیه ایران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح مدرسه تابستانی «دارالعلم» ایده بسیار خوبی برای بهینه سازی اوقات فراغت طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه است، گفت: با الگوگیری از کوشش ها و مبارزات علمی آیت‌الله شهید مرتضی مطهری در برابر جریان های التقاطی و با بررسی‌های میدانی و تحقیقی عمیق، در تدارک و طراحی دوره‌های علمی با محوریت شناسایی مبدأ شبهات کنونی جامعه و پاسخگویی به اندیشه‌های منتقدان دینی در جامعه باشید تا انشاءالله بتوانید دین را در عصر کنونی در مقابل انحرافات و هجمه‌های دشمنان حفظ کنید.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه دروس و مباحث طراحی شده جهت ارائه از سوی اساتید به طلاب، باید در راستای پاسخگویی به شبهات و مسائل روز جامعه باشد، افزود: برگزاری دوره‌ها و گعده‌های علمی همچون مدرسه تابستانی «دارالعلم» در حرم مطهر عالم آل محمد(ص) فی نفسه خوب و ارزشمند است و در این دوره‌ها شبهات طلاب در قالب پرسش و پاسخ مرتفع می‌شود و این مصداق بارز عمل به تکلیف الهی است که مسلماً بر عهده روحانیت است.

آیت الله اشرفی شاهرودی خاطرنشان کرد: لزوما در این دوره علمی، از حضور اساتید با انگیزه و دغدغه‌مند نسبت به شناسایی و رفع شبهات دینی بهره‌گیری شود تا انشاءالله شاهد خروجی ارزشمند و قابل قبولی باشیم.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام محسن بذرگری هاشمی مشاور تولیت در امور روحانیت، در خصوص برگزاری طرح دارالعلم و مدرسه تابستانی طلاب منتخب کشور که با همکاری حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی برگزار می شود، توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت: این طرح با تدبیر تولیت آستان قدس رضوی و مدیر حوزه علمیه خراسان شکل گرفته و این هدف را دنبال می کند که فعالیت ها، دروس حوزه علمیه و آمد و شد درسی و مباحثات علما و طلاب همچون گذشته در حرم مطهر رونق یابد. از این رو با برنامه هایی که در این زمینه طراحی شده، بنا هست در این جهت گام های موثری برداشته شود که طرح مدرسه تابستانه و اعتکاف علمی طلاب حوزه های علمیه در حرم مطهر رضوی از جمله آن است و قرار است، ۳۰۰ تن از اساتید و طلاب منتخب حوزه های علمیه سراسر کشور طی دو هفته در سه مدرسه علمی؛ شامل فقه و اصول، کلام و فلسفه و ادبیات و تفسیر حضور یابند.

ارسال نظرات