۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۷۳۶۱۴۱
به همت دبیرخانه خبرگان رهبری برگزار شد؛

نشست هم اندیشی رؤسای دانشگاه‌های قم و مسئولین نهاد‌های رهبری در دانشگاه‌ها

نشست هم اندیشی رؤسای دانشگاه‌های قم و مسئولین نهاد‌های رهبری در دانشگاه‌ها
نشست هم اندیشی رؤسای دانشگاه‌های قم و مسئولین نهاد‌های نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با سخنرانی آیت الله اراکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نشست هم اندیشی رؤسای دانشگاه های قم و مسئولین نهادهای نمایندگی مقام عظم رهبری در دانشگاه ها امروز در سالن دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری با حضور آیت الله اراکی و مسئولین نهاد نمایندگی رهبری و رؤسای دانشگاه های استان قم برگزار شد. 

نشست هم اندیشی رؤسای دانشگاه‌های قم و مسئولین نهاد‌های نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها/ م

آیت الله اراکی در این نشست با اشاره به اینکه باید ارتباط بین مرکز تحقیقات مجلس خبرگان با نهادهای علمی، آموزشی  و پژوهشی در عرصه موضوعات کلان نظام تقویت شود، اظهار داشت: مسئولیت بزرگی بر عهده مرکز تحقیقات گذاشته شده است و می‌تواند همه نهادهای فرهنگی را از لحاظ محتوایی و برنامه ای  بهره مند و پشتیبانی کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تاکید بر اینکه ما در جهان کنونی تعریف جدیدی از نظام سیاسی ارائه کرده ایم، ابراز کرد: این نظام اقتباسی و تلفیقی نیست، بلکه طرحی است که از نظر محتوا و قالب جدید است و باید این طرح در دنیا تبیین و معرفی شود و یقین داریم که اگر معرفی شود در دنیا با استقبال روبرو می شود.

نشست هم اندیشی رؤسای دانشگاه‌های قم و مسئولین نهاد‌های نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها/ م

حجت الاسلام علی درستکار مسئول آموزش مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: از سال ۹۵ مرکز تحقیقات با مرکز مدیریت تفاهم نامه‌ای را امضاء کرده تا در زمینه شبهه هایی که در مورد نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه مطرح می شود همکاری و تعامل داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در پنج محور به تبیین اندیشه حکومت اسلامی می‌پردازد، تصریح کرد: این محورها شامل کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی، نشست های علمی، جلسات پرسش و پاسخ، میزهای گفتگو و بسته های آموزشی می‌باشد. 

نشست هم اندیشی رؤسای دانشگاه‌های قم و مسئولین نهاد‌های نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها/ م

همچنین حجت الاسلام عابدی نژاد قائم مقام مرکز تحقیقات حکومت اسلامی مجلس خبرگان در ادامه این نشست با اشاره به اینکه مطالبه رهبری از مجلس خبرگان رهبری حضور مباشر با دانشگاهیان و اساتید موثر است، اظهار داشت: اگر الگوی ارتباط جامعه خبرگان با دانشگاه‌های قم شکل بگیرد، این ارتباط الگوی قابل تسری به دانشگاه‌های دیگر کشور خواهد بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سه جریان در مقابل تحول و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: جریان براندازی که نگاهش به تجزیه ایران است و وحدت سرزمینی را مانع سلطه و قدرت آفرین می‌داند، جریان توسعه گرای غربی که توسعه کشور را با سکولاریسم محقق می داند و جریانی که از منابع بی نظمی های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بهره مند می‌شود، مقابل تحول خواهی و رسیدن به اهداف حکومت اسلامی هستند.

ارسال نظرات