۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۷۳۲۶۰۲
امام جمعه ساوه:

همت بالای انقلاب اسلامى، حقيقت قضیه فلسطين را برای جهانيان آشكار کرد

همت بالای انقلاب اسلامى، حقيقت قضیه فلسطين را برای جهانيان آشكار کرد
حجت الاسلام رحیمی گفت: تلاش انقلاب اسلامى كه با مساعدت مسلمانان همراهى شد پس از چند سال توانست حقيقت قضيه فلسطين را براى جهانيان آشكار كند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جعفر رحیمی خطیب جمعه ساوه خطیب جمعه ساوه ضمن سفارش به تقوای الهی با اشاره به خطبه 183نهج البلاغه اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) در این خطبه می فرماید: مردم، شما چونان مسافران در راهید، که در این دنیا فرمان کوچ داده شدید، که دنیا خانه اصلى شما نیست و به جمع آورى زاد و توشه فرمان داده شدید. آگاه باشید این پوست نازک تن، طاقت آتش دوزخ را ندارد پس به خود رحم کنید، شما مصیبت‏هاى دنیا را آزمودید، آیا ناراحتى یکى از افراد خود را بر اثر خارى که در بدنش فرو رفته، یا در زمین خوردن پایش مجروح شده، یا ریگ‏هاى داغ بیابان او را رنج داده، دیده‏اید که تحمّل آن مشکل است پس چگونه مى‏شود تحمّل کرد که در میان دو طبقه آتش، در کنار سنگ‏هاى گداخته، همنشین شیطان باشید آیا مى‏دانید وقتى که مالک دوزخ بر آتش غضب کند، شعله ‏ها بر روى هم مى ‏غلتند و یکدیگر را مى‏کوبند.

حجت الاسلام رحیمی در ادامه به روز بزرگ قدس شریف اشاره کرده و افزود: آنچه که شما روزه داران بزرگوار را در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان جمع کرده است تظاهرات و راهپیمایی عظیم مردمی در محکومیت اسرائیل است، یک بیان بسیار نورانی قرآن کریم دارد، خداوند به ما فرموده شما مستقیما با کسی درگیر نباشید سلم باشید ولو با کافر، کافری که کاری با شما ندارد شما با او کنار بیائید. و نمی توانید به او ظلم کنید. اما فرمود مستکبر را طرد کنید. اما نه به خاطر کافر بودنش، بلکه به خاطر خوی استکباری آن.

امام جمعه ساوه ابراز کرد:باید در مقابل این استکبار، ید واحد بشویم قدرت ها و خودمان را کنار هم بگذاریم تا این استکبار نتواند نفس بکشد و در مقابل اینها مثل کوه استوار باشیم. (إِلَهُهُمْ وَاحِدٌ وَ نَبِيُّهُمْ وَاحِدٌ وَ كِتَابُهُمْ وَاحِدٌ؛ أَ فَأَمَرَهُمُ اللَّهُ [تَعَالَى‏] سُبْحَانَهُ بِالاخْتِلَافِ فَأَطَاعُوهُ أَمْ نَهَاهُمْ عَنْهُ فَعَصَوْهُ) امروزه در جامعه خود این مبانی که وجود دارد و یک مبناء واسطه العقد بسیار مناسب به نام ولایت فقیه وجود دارد. همه بیاییم مثل پروانه دور این شمع پر بزنیم و همه قدرت و قوت خودمان را برای مبارزه با استکبار به کار بگیریم.

وی در دادامه افزود: روز قدس یکی از برجسته ترین یادگار های امام عزیز ما است و امام روز قدس را وارد ایام الله کرد و این روز لیله القدر انقلاب است و باید آن را به آگاهی و هوشیاری وبصیرت بگذرانیم تا مطلع الفجر، روز قدس تیری است به قلب یک توطئه بزرگ استکباری و حرکتی است برای خنثی کردن توطئه خیانت آمیزی که استکبار صهیونیسم و طرفداران و همکارانشان دست به یکی کرده اند تا به کلی مسئله فلسطین را به دست فراموشی بسپارند.

حجت الاسلام رحیمی بیان داشت: تعيين «روز قدس» چهره واقعى و پر از زخم فلسطينيان را به جهان نشان داد، انقلاب اسلامى به افكار فريب‏خورده جهان نشان داد اگر رزمندگان فلسطين عليه صهيونيست‏ها دست به عمليات مى ‏زنند، از سر آدمكشى و اقدام تروريستى نيست؛ بلكه از سر دفاع از خانه و سرزمين و بناهاى اعتقادى و براى نجات ملك و ملت‏شان از دست غاصبان است.

وی در ادامه افزود: تلاش انقلاب اسلامى كه با مساعدت مسلمانان همراهى شد پس از چند سال توانست حقيقت قضيه فلسطين را براى جهانيان آشكار كند و در اين ميان «روز قدس» نقش‏ بى‏بديلى داشت، اعلام روز جهانى قدس از سوى حضرت امام(ره) و گسترش اين مسأله به ساير كشورهاى اسلامى، فلسطين را از مسأله ‏اى داخلى بودن، خارج و آن‏را به‏ عنوان يكى از مهم‏ترين مسائل جهان اسلام، تبديل كرد، اين مسأله باعث آگاهى، بيدارى و اتحاد جهان اسلام، در قبال اهداف شوم آمريكا و صهيونيسم بين‏ الملل شد و افكار عمومى جهان اسلام را به كانون اين توطئه‏ها، سوق داد.

حجت الاسلام رحیمی بیان داشت: باوجود نفوذ صهيونيسم در اركان قدرت و ثروت جهان، اما وعده الهى بر نابودى ظالمان و رسيدن قدرت به مستضعفان جهان در حال تحقق است. بررسى روند وقايع در نظام بين‏ الملل و كنار هم قرار دادن قطعات اين پازل، تصويرى از جهان را نمايان مى‏سازد كه اثرى از صهيونيسم و رژيم اشغالگر آن باقى نخواهد ماند. ما در همین راستا آمریکا را همچنان شیطان بزرگ غیر قابل اعتماد و دشمن شماره یک خود دانسته و با محکوم نمودن هرگونه مانع تراشی در مسیر تامین حقوق حقه ملت ایران و اعمال تحریم های جدید را مصداق نقص آشکار حقوق بشر و حقوق بین المللی می دانیم.

ارسال نظرات