۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۷۳۲۳۰۶

انتقام رژیم صهیونیستی از مکان‌های خالی و زمین‌های کشاورزی

انتقام رژیم صهیونیستی از مکان‌های خالی و زمین‌های کشاورزی
سال گذشته رژیم صهیونیستی در پاسخ به حملات راکتی گروه‌های مقاومت، واکنش شدید نظامی از خود نشان داد ولی امسال برای فرار از افکار عمومی در پاسخ به راکت‌های مقاومت، به بمباران زمین‌های کشاورزی و مکان‌های خالی اکتفا کرد.
در روزهای اخیر محور مقاومت فلسطین و لبنان مشترکا مناطقی از سرزمین اشغالی را مورد حمله راکتی قرار دادند. برخی از این راکت‌ها توسط پدافند گنبدآهنین رژیم صهیونیستی رهگیری شدند ولی تعدادی از این راکت‌ها از پدافند هوایی عبور کرده و به اهداف اصابت کردند. بعد از این حمله بی‌سابقه، نتانیاهو با جمعی از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی جلسه‌ای امنیتی برای برآورد بحران موشکی برگزار کرد.

جلسه نتانیاهو با فرماندهان ارتش رژیم‌صهیونیستی چند ساعتی به طول انجامید تا اینکه عملیات را «دست نیرومند» نامگذاری کردند؛ هم‌زمان رسانه‌های عبری زبان حرف از انتقام سخت رژیم صهیونیستی زدند. بالاخره نتانیاهو بیانیه کابینه‌ تندروی خود را اینگونه اعلام کرد: «اختلافات داخلی ارتباطی با دشمنان ندارد و ما در برابر دشمنان خارجی متحد هستیم. ما دشمنان خود را فلج خواهیم کرد، آنها بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد.»

بعد از آب و تاب رسانه‌های عبری از انتقام سخت رژیم صهیونیستی، حملات به نوار غزه و جنوب لبنان آغاز شد. برخلاف درشت‌گویی رژیم صهیونیستی، خبری از دست نیرومند و آن انتقام فلج کننده نبود! رژیم اشغالگر قدس پایگاه تخلیه شده  مقاومت، کانال آبیاری «قاسمیه رأس العین» در جوار مزارع اردوگاه آوارگان فلسطینی "الرشیدیه"  در منطقه صور و چند زمین کشاورزی در مجاورت مناطق مسکونی در نوار غزه را بمباران کرد!

رژیم صهیونیستی در سال گذشته چه کرد؟

مرداد سال ۱۴۰۱ بود که رژیم صهیونیستی در جواب راکت‌های مقاومت حملات وحشیانه‌ای انجام داد که منجر به شهادت ۱۵ فلسطینی شد. در بین این شهیدان کودکان نیز دیده می‌شدند. حملات آنقدر وحشیانه و دیوانه‌وار بود که ساختمان‌های مسکونی یکی پس از دیگری فرومی‌ریختند. یکی از فرماندهان ارشد جهاد اسلامی (خالد منصور) در این حملات نیز ترور شد و به فیض شهادت رسید.

در واقع رژیم صهیونیستی سال گذشته نسبتا گسترده به حملات محور مقاومت پاسخ داد، ولی امروز از ترس پاسخ متقابل توسط گروه‌های مقاومت و فرار از انتقادات شهرک‌نشینان، مجبور به بمباران زمین‌های کشاورزی و مکان‌های تخلیه شده، می‌شود. اوضاع داخلی این رژیم نیز مزید بر علت شده تا در ادای پاسخ، عاجز و ناتوان باشد.

ابتکار جدید نیروهای مقاومت

در حمله اخیر مقاومت، ایده جدیدی در محور مقاومت طراحی شد، این بود که به صورت هماهنگ گروه‌های مقاومت فلسطینی و لبنانی مناطق شمالی سرزمین اشغالی را بمباران کنند. همین موضوع سبب تردید و ناتوانی اسراییل در پاسخ می‌شود.

اگر به نقشه فلسطین‌اشغالی نگاه کنید رژیم غاصب همواره از سه منطقه شمال، شرق و غرب تهدید می‌شود.

ارسال نظرات