۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۷۲۶۱۳۸
به همت اداره اوقاف و امور خیریه اوقاف قم برگزار شد؛

همایش مبلغان اعزامی به مناطق محروم و امامزادگان سراسر کشور

همایش مبلغان اعزامی به مناطق محروم و امامزادگان سراسر کشور
به همت اداره اوقاف و امور خیریه اوقاف قم همایش مبلغان اعزامی به مناطق محروم و امامزادگان سراسر کشور در ایام فاطمیه در مجتمع امامزاده سید علی(ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به همت اداره اوقاف و امور خیریه اوقاف قم همایش مبلغان اعزامی به مناطق محروم و امامزادگان سراسر کشور در ایام فاطمیه صبح امروز در مجتمع امامزاده سید علی(ع) قم برگزار شد.

در این همایش، آیت‌الله سید احمد خاتمی نماینده مجلس خبرگان رهبری و سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور داشتند.

آیت الله سید احمد خاتمی در این همایش با اشاره به آیه «فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ» اظهار داشت: تبلیغ یکی از اهداف مهم روحانیون و حوزه های علمیه برای جهاد تبیین و روشنگری است.

وی در ادامه افزود: شورای عالی حوزه های علمیه با در نظر گرفتن این هدف، تصویب کرد که هفته آینده حوزه های علمیه تعطیل باشند تا طلاب علوم دینی بتوانند در عرصه تبلیغ به جهاد تبیین بپردازند. 

در ادامه این همایش معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هدایت انسان ها دست خداوند است، اظهار داشت: باید از خداوند در این سفر تبلیغی بخواهیم که ما را وسیله هدایت دین خود قرار داده و بتوانیم در راستای تبلیغ دین مبین اسلام وظایف تبلیغی خود را به نحو احسن و مطلوب به سرانجام برسانیم.

وی در ادامه افزود: همه انبیای الهی که در طول تاریخ بوده اند، همواره مورد استهزاء مردم قرار گرفته اند و در این مسیر اذیت ها و آزار های فراوانی دیدند؛ اما با همه این وجود به راه راست و هدایتی که از سوی خداوند مامور به انجام آن بودند، اهتمام ویژه داشتند.

گفتنی است در پایان مراسم از خانواده طلبه شهید امنیت «مهدی زاهدلویی» با حضور آیت الله خاتمی و سردار نقدی تجلیل و تقدیر شد.

همایش مبلغان اعزامی به مناطق محروم و امامزادگان سراسر کشور

ارسال نظرات